Het was woensdagavond 9 juni 2010 dat de Evo van Niels op bezoek kwam. Toen Niels de Evo had gekocht hadden we samen al gekeken naar de staat van de lak en waren we tot de conclusie gekomen dat die wel een hoop liefde kon gebruiken. Zo gezegd zo gedaan. Na wat technische ellende met de Evo was het dus gister en vandaag zo ver.
Donderdag ochtend om een uurtje of 9 begonnen met het beoordelen van de lak, het inventariseren van de aandachtspunten en evt. schades.
Het koelrooster ind e motorkap had wat verf chips die met verlof waren.
Voorbumper was de lak gebarsten en afwezig.
Achter de voorwielen opgespat teer hars en andere ellende, krassen noem maar op.
Vegen op de voordeur.
Kras op achterscherm bij tankdop, was bij gewerkt met de verkeerde kleur. Om het op de foto te krijgen moesten we het scherm natmaken anders zag je 1 mt vlak.
Eerst maar ff lekker wassen met Poorboys Slick and Suds en kleien met Meguiars Medium blauwe klei en dan komt de ware aard van het beestje naar boven.
Vooral de totale afwezigheid van beading sheeting en glans vielen op.
Tijdens het wassen de banden schoongemaakt met Megiuars APC 1:4 en dan zie wat een bruine bagger en smurrie ervan af komt
Na het kleien gaan controleren wat er kwamen de swirls en krassen pas goed tevoorschijn.
Na de inspectie begonnen met het herstellen (of iig de pogingen ertoe van de onregelmatigeheden.
Hieronder schade op de voorbumper ontvet en ingevuld met lakstift. Dit hebben we met tussen pozen een keer op 10 gedaan totdat de randen van de schade helemaal verwenen waren in de nieuwe lak.
Het grote afplakken kon beginnen. Veel rubber en zacht materiaal op de Evo. Om extra werk te voorkomen maar ff een rolletje 3M blauw erdoor heen gejaagd (dure tape trouwens maar laat geen lijmresten achter en plak erg goed)
Knipperlichtjes verwijderd scheelt weer afplakken en polijst makkelijker. Ook de ruitensproeiers in de motorkap weggehaal om dezelfde reden.
Tja en dan moet het er toch van komen. Wat gaan we gebruiken om met zo min mogelijk lak verlies een zo'n strak mogelijk resultaat te krijgen. Tijd voor een testspot dus.
We hebben wat combo's geprobeerd en kwamen op een vertrouwde combo uit. 1 pass met Monello Rafini Mezzo op een witte LC kompressor pad en finish met Monello Rafini Finale op een zwarte LC pad.
En na vele uren polijsten, schoon maken met Siashine, weer polijsten. Kwam er uiteindelijk resultaat te voorschijn. Martijn en ik zagen tot onze verbazing dat er een mooie fijne metallic in de kleur zat. Vanavond in de zon zag ik een goud/groene gloed daar het zwart heen komen.
We hebben naa de polijst sessie de gehele Evo in de Poorboys Blackhole gezet met een zwarte Lc pad. Gevolgd door Smartwax Smartsealant op een rode LC pad. Daarna lekker de Collinite #915 Marque d'Elegance erop met een gouden LC pad. Nagelopen met Meguiars Last Touch 1:1. Trims gedaan met Smartwax Smartdetail met een Meguiars
badstofpad. Motorruimte met APC 1:4 en 1:10 gevolgd door de Smartwax Smartdetail met een badstofpad.
Banden met een banden applicator en High Gloss Tyre gel van Meguiars.
Interieur heb ik met Poorboys Natural look gedaan ook weer met een Meguiars badstofpad. Pookknop het ik een vettige ledercreme gezet. (was helemaal uitgedroogd namelijk)
Resultaat: helaas geen zon of regen voor de extra mooie foto's maar Niels zal het topic wel aanvullen daarmee hoop ik.
height=600]http://i934.photobucket...155_SW/Detail mrZap 11 juni 2010/IMG_2729.jpg
Nieuwe versie Reflectie shot:
Wining Shots !!
Was een leuke vermoeiende klus, Martin en ik zijn wel een beetje klaar nu zeg maar. FF op de bank met een biertje iig.
gr BB & Tijn
Donderdag ochtend om een uurtje of 9 begonnen met het beoordelen van de lak, het inventariseren van de aandachtspunten en evt. schades.
Het koelrooster ind e motorkap had wat verf chips die met verlof waren.
Voorbumper was de lak gebarsten en afwezig.
Achter de voorwielen opgespat teer hars en andere ellende, krassen noem maar op.
Vegen op de voordeur.
Kras op achterscherm bij tankdop, was bij gewerkt met de verkeerde kleur. Om het op de foto te krijgen moesten we het scherm natmaken anders zag je 1 mt vlak.
Eerst maar ff lekker wassen met Poorboys Slick and Suds en kleien met Meguiars Medium blauwe klei en dan komt de ware aard van het beestje naar boven.
Vooral de totale afwezigheid van beading sheeting en glans vielen op.
Tijdens het wassen de banden schoongemaakt met Megiuars APC 1:4 en dan zie wat een bruine bagger en smurrie ervan af komt
Na het kleien gaan controleren wat er kwamen de swirls en krassen pas goed tevoorschijn.
Na de inspectie begonnen met het herstellen (of iig de pogingen ertoe van de onregelmatigeheden.
Hieronder schade op de voorbumper ontvet en ingevuld met lakstift. Dit hebben we met tussen pozen een keer op 10 gedaan totdat de randen van de schade helemaal verwenen waren in de nieuwe lak.
Het grote afplakken kon beginnen. Veel rubber en zacht materiaal op de Evo. Om extra werk te voorkomen maar ff een rolletje 3M blauw erdoor heen gejaagd (dure tape trouwens maar laat geen lijmresten achter en plak erg goed)
Knipperlichtjes verwijderd scheelt weer afplakken en polijst makkelijker. Ook de ruitensproeiers in de motorkap weggehaal om dezelfde reden.
Tja en dan moet het er toch van komen. Wat gaan we gebruiken om met zo min mogelijk lak verlies een zo'n strak mogelijk resultaat te krijgen. Tijd voor een testspot dus.
We hebben wat combo's geprobeerd en kwamen op een vertrouwde combo uit. 1 pass met Monello Rafini Mezzo op een witte LC kompressor pad en finish met Monello Rafini Finale op een zwarte LC pad.
En na vele uren polijsten, schoon maken met Siashine, weer polijsten. Kwam er uiteindelijk resultaat te voorschijn. Martijn en ik zagen tot onze verbazing dat er een mooie fijne metallic in de kleur zat. Vanavond in de zon zag ik een goud/groene gloed daar het zwart heen komen.
We hebben naa de polijst sessie de gehele Evo in de Poorboys Blackhole gezet met een zwarte Lc pad. Gevolgd door Smartwax Smartsealant op een rode LC pad. Daarna lekker de Collinite #915 Marque d'Elegance erop met een gouden LC pad. Nagelopen met Meguiars Last Touch 1:1. Trims gedaan met Smartwax Smartdetail met een Meguiars
badstofpad. Motorruimte met APC 1:4 en 1:10 gevolgd door de Smartwax Smartdetail met een badstofpad.
Banden met een banden applicator en High Gloss Tyre gel van Meguiars.
Interieur heb ik met Poorboys Natural look gedaan ook weer met een Meguiars badstofpad. Pookknop het ik een vettige ledercreme gezet. (was helemaal uitgedroogd namelijk)
Resultaat: helaas geen zon of regen voor de extra mooie foto's maar Niels zal het topic wel aanvullen daarmee hoop ik.
height=600]http://i934.photobucket...155_SW/Detail mrZap 11 juni 2010/IMG_2729.jpg
Nieuwe versie Reflectie shot:
Wining Shots !!
Was een leuke vermoeiende klus, Martin en ik zijn wel een beetje klaar nu zeg maar. FF op de bank met een biertje iig.
gr BB & Tijn