• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail zwarte Mitsubishe Evolution IV

aBBel P155 SW

Detailing addict
26 apr 2009
119
62
49
Het was woensdagavond 9 juni 2010 dat de Evo van Niels op bezoek kwam. Toen Niels de Evo had gekocht hadden we samen al gekeken naar de staat van de lak en waren we tot de conclusie gekomen dat die wel een hoop liefde kon gebruiken. Zo gezegd zo gedaan. Na wat technische ellende met de Evo was het dus gister en vandaag zo ver.
Donderdag ochtend om een uurtje of 9 begonnen met het beoordelen van de lak, het inventariseren van de aandachtspunten en evt. schades.

Het koelrooster ind e motorkap had wat verf chips die met verlof waren.
IMG_2688.jpg


Voorbumper was de lak gebarsten en afwezig.
IMG_2687.jpg


Achter de voorwielen opgespat teer hars en andere ellende, krassen noem maar op.
IMG_2686.jpg

IMG_2685.jpg


Vegen op de voordeur.
IMG_2691.jpg

IMG_2690.jpg


Kras op achterscherm bij tankdop, was bij gewerkt met de verkeerde kleur. Om het op de foto te krijgen moesten we het scherm natmaken anders zag je 1 mt vlak.
IMG_2689.jpg


Eerst maar ff lekker wassen met Poorboys Slick and Suds en kleien met Meguiars Medium blauwe klei en dan komt de ware aard van het beestje naar boven.
Vooral de totale afwezigheid van beading sheeting en glans vielen op.

IMG_2680.jpg

IMG_2692.jpg

IMG_2683.jpg

IMG_2682.jpg

IMG_2681.jpg

IMG_2696.jpg


Tijdens het wassen de banden schoongemaakt met Megiuars APC 1:4 en dan zie wat een bruine bagger en smurrie ervan af komt
IMG_2695.jpg


Na het kleien gaan controleren wat er kwamen de swirls en krassen pas goed tevoorschijn.
IMG_2702.jpg

IMG_2700.jpg

IMG_2698.jpg


Na de inspectie begonnen met het herstellen (of iig de pogingen ertoe van de onregelmatigeheden.
Hieronder schade op de voorbumper ontvet en ingevuld met lakstift. Dit hebben we met tussen pozen een keer op 10 gedaan totdat de randen van de schade helemaal verwenen waren in de nieuwe lak.
IMG_2718.jpg

IMG_2721.jpg

IMG_2720.jpg


Het grote afplakken kon beginnen. Veel rubber en zacht materiaal op de Evo. Om extra werk te voorkomen maar ff een rolletje 3M blauw erdoor heen gejaagd (dure tape trouwens maar laat geen lijmresten achter en plak erg goed)
IMG_2717.jpg

IMG_2715.jpg

IMG_2714.jpg


Knipperlichtjes verwijderd scheelt weer afplakken en polijst makkelijker. Ook de ruitensproeiers in de motorkap weggehaal om dezelfde reden.
IMG_2716.jpg


Tja en dan moet het er toch van komen. Wat gaan we gebruiken om met zo min mogelijk lak verlies een zo'n strak mogelijk resultaat te krijgen. Tijd voor een testspot dus.
We hebben wat combo's geprobeerd en kwamen op een vertrouwde combo uit. 1 pass met Monello Rafini Mezzo op een witte LC kompressor pad en finish met Monello Rafini Finale op een zwarte LC pad.
IMG_2708.jpg

IMG_2707.jpg

IMG_2712.jpg

IMG_2711.jpg

IMG_2710.jpg


En na vele uren polijsten, schoon maken met Siashine, weer polijsten. Kwam er uiteindelijk resultaat te voorschijn. Martijn en ik zagen tot onze verbazing dat er een mooie fijne metallic in de kleur zat. Vanavond in de zon zag ik een goud/groene gloed daar het zwart heen komen.

We hebben naa de polijst sessie de gehele Evo in de Poorboys Blackhole gezet met een zwarte Lc pad. Gevolgd door Smartwax Smartsealant op een rode LC pad. Daarna lekker de Collinite #915 Marque d'Elegance erop met een gouden LC pad. Nagelopen met Meguiars Last Touch 1:1. Trims gedaan met Smartwax Smartdetail met een Meguiars
badstofpad. Motorruimte met APC 1:4 en 1:10 gevolgd door de Smartwax Smartdetail met een badstofpad.
Banden met een banden applicator en High Gloss Tyre gel van Meguiars.

Interieur heb ik met Poorboys Natural look gedaan ook weer met een Meguiars badstofpad. Pookknop het ik een vettige ledercreme gezet. (was helemaal uitgedroogd namelijk)

Resultaat: helaas geen zon of regen voor de extra mooie foto's maar Niels zal het topic wel aanvullen daarmee hoop ik.
IMG_2736.jpg

IMG_2735.jpg

IMG_2734.jpg

IMG_2733.jpg

IMG_2732.jpg

IMG_2731.jpg

height=600]http://i934.photobucket...155_SW/Detail mrZap 11 juni 2010/IMG_2729.jpg

Nieuwe versie Reflectie shot:
IMG_2728.jpg

IMG_2727.jpg



Wining Shots !!
IMG_2730.jpg

IMG_2726.jpg


Was een leuke vermoeiende klus, Martin en ik zijn wel een beetje klaar nu zeg maar. FF op de bank met een biertje iig.

gr BB & Tijn
 
Mooi wagen en ziet er weer strak uit. Zwart is altijd een mooie kleur om te detailen.
 
Mooi resultaat hoor :)^

Heb nog wel 2 vragen :
1. Ben wel benieuwd naar die plek die jullie hebben bijgewerkt, hoe dat is geworden
2. Detail je altijd op je slippers ? Lijkt me niet echt lekker werken :weetniet

Gr. Arjan
 
ben ik ook benieuwd naar arjan... maar, hij is er in iedergeval flink van opgeknapt! zeer netjes! en brute bak zeg!!
 
haha, slippers ja! heerlijk lekker fris ik vind het ideaal.
Plekkje is niet 100% geworden we hebben het gewetsand begonnen met 800 en geeindigd met 2500 daarna inizio op geel (met de hand) mezzo op wit (dap) finale op zwart (dap) het is netjes geworden maar je zit de randjes van de beschadiging nog. Die werden op een paar plekjes weer wit. Ze stonden iets omhoog en dat zal dan wel de grond laag zijn. Later weer bijgewerkt en zelfde proces gevold maar wit kwam weer terug zij het iets minder. Uitgangs gedachte was dat we die plekjes mooier zouden maken dan ze waren. Dat is gelukt. Ik en mijn maatje zijn gewoon nog te onervaren met wetsanden voor een 100% resultaat. Eigenaar gaf ons zijn zegen om het te proberen. Hij zou de bumper toch tzt laten overspuiten.

gr bb
 
ziet er heel goed uit..

blijven mooie wagens, maatje van me had ook een 4.. alleen die kreeg het specifieke evo 4 probleem.

is de eigenaar een vriend van je?
zo ja, zou ik heb even vragen of hij eens de speling op zijn krukas kan meten / laten meten.

9 van de 10 evo 4's hebben last van crankwalk, zo ook die van een maatje van mij was (was een witte)

als hij meer dan toegestane speling heeft.. zou ik.. hoe hard het ook klinkt, meteen zo een ding weg doen.. dan s het wachten tot het blok een keer plof zegt.

en laat hem ook eens dat iele uitlaatspruitstuk na kijken op scheurtjes, dit gebeurd ook heeeel vaak, is prima zelf te vervangen (eergister nog gedaan) als je alles een klein beetje los krijgt..
kost niet de wereld, en een knap spruitstuk levert je 300 rpm vroegere spoolup op
 
ziet er heel goed uit..

blijven mooie wagens, maatje van me had ook een 4.. alleen die kreeg het specifieke evo 4 probleem.

is de eigenaar een vriend van je?
zo ja, zou ik heb even vragen of hij eens de speling op zijn krukas kan meten / laten meten.

9 van de 10 evo 4's hebben last van crankwalk, zo ook die van een maatje van mij was (was een witte)

als hij meer dan toegestane speling heeft.. zou ik.. hoe hard het ook klinkt, meteen zo een ding weg doen.. dan s het wachten tot het blok een keer plof zegt.

en laat hem ook eens dat iele uitlaatspruitstuk na kijken op scheurtjes, dit gebeurd ook heeeel vaak, is prima zelf te vervangen (eergister nog gedaan) als je alles een klein beetje los krijgt..
kost niet de wereld, en een knap spruitstuk levert je 300 rpm vroegere spoolup op
 
Ik vraag me af hoe men op plekken polijst waar men stickers op de auto heeft zitten. Wederom heeft deze auto dit ook, dus ben benieuwd.

Mooi resultaat behaald, is de lak van mitsubishe niet zo hard? Lak zag er namelijk niet zo netjes uit en vaak zie ik dan mezzo met oranje of zelfs inizio voorbij komen.
 
De combi die je gebruikt hangt helemaal af van het resultaat op je testspot. Licht proberen en dan steeds een stukje zwaarder, tot je geen verbetering meer ziet. Dan heb je de winnende combi. Maar ook dan kan je verrast worden door een overgespoten gedeelte zodat je weer een klein testspotje moet maken enz. enz. Lak was niet knetterhard maar ook niet zo zacht als ik verwacht had in eerste instantie. Wat je op de foto's zag was de lak na het kleien, dus incl. marring waardoor de lak misschien doffer was. De swirls waren erg oppervlakkig.
Dus zwaarder is niet altijd beter en gewoon die testspot doen kan je nooit faut gaan. Bij twijfel op een ander paneel testspot herhalen.

gr bb
 
Zit hier en daar nog veel steenslag oid op zo te zien.

Maar dat doet natuurlijk niks af aan het resultaat,TOPPIE!

En ik kan zo`n auto extra waarderen natuurlijk...