Twee weken terug heb ik mijn auto compleet gewassen, gekleid, driestaps gepolijst, gewassen, gedroogd, behandeld me Gyeon prep en tot slot in de wax gezet.
Dat laatste heb ik per onderdeel gedaan, motorkap + voorzijde, dak, achterzijde + spoiler en per deur.
Ik werk nu al een aantal jaar en met volle tevredenheid met Fusso coat 12 months. Eerst de witte op een witte auto en nu voor het eerst de zwarte variant op jawel een zwarte auto. Het moet er dun op, maar ik ben nogal een gebruiker uitpoetsen met een langharige mf doek kost dan iets meer tijd, maar is goed te doen.
Na de aanschaf van een Dap 900 v3 anderhalf jaar terug zet ik deze ook in voor het poetsen. Na het handmatig aanbrengen van de Fusso coat met een droge applicator pad, laat ik deze curen vervolgens zet ik een ander paneel in de wax, en na het curen haal ik met een zwarte pad de Dap er in stand 3 overheen. Vervolgens buffen met een mf doek.
De Fusso geef ik vervolgens een tweede laag en tot slot voor extra glans de harde carnauba wax van Surf City’s garage.
Nu lees ik veel spookverhalen dat Fusso Coat vlekt, te dik wordt aangebracht, met een natte applicator aangebracht moet worden, te lang laat curen, niet in cirkels maar in rechte banen aangebracht moet worden. De meeste dingen doe ik zoals je in mijn omschrijving leest niet goed, maar behaal wel resultaten.
Kortom wat moet ik laten en wat moet ik blijven doen?
Dik aanbrengen, heeft alleen als nadelig gevolg dat je flink moet uit buffen en sneller door je pot heen gaat?
Uitpoetsen met de Dap, is dat slecht?
Langer dan 20 minuten laten curen?
Meerdere lagen Fusso Coat, moet hier nog zogenaamde uithard tijd tussen zitten voor het aanbrengen van de volgende laag?
Heeft het aanbrengen van meerdere lagen en of andere wax als topping überhaupt zin of is dat zonde van mijn tijd?
Dat laatste heb ik per onderdeel gedaan, motorkap + voorzijde, dak, achterzijde + spoiler en per deur.
Ik werk nu al een aantal jaar en met volle tevredenheid met Fusso coat 12 months. Eerst de witte op een witte auto en nu voor het eerst de zwarte variant op jawel een zwarte auto. Het moet er dun op, maar ik ben nogal een gebruiker uitpoetsen met een langharige mf doek kost dan iets meer tijd, maar is goed te doen.
Na de aanschaf van een Dap 900 v3 anderhalf jaar terug zet ik deze ook in voor het poetsen. Na het handmatig aanbrengen van de Fusso coat met een droge applicator pad, laat ik deze curen vervolgens zet ik een ander paneel in de wax, en na het curen haal ik met een zwarte pad de Dap er in stand 3 overheen. Vervolgens buffen met een mf doek.
De Fusso geef ik vervolgens een tweede laag en tot slot voor extra glans de harde carnauba wax van Surf City’s garage.
Nu lees ik veel spookverhalen dat Fusso Coat vlekt, te dik wordt aangebracht, met een natte applicator aangebracht moet worden, te lang laat curen, niet in cirkels maar in rechte banen aangebracht moet worden. De meeste dingen doe ik zoals je in mijn omschrijving leest niet goed, maar behaal wel resultaten.
Kortom wat moet ik laten en wat moet ik blijven doen?
Dik aanbrengen, heeft alleen als nadelig gevolg dat je flink moet uit buffen en sneller door je pot heen gaat?
Uitpoetsen met de Dap, is dat slecht?
Langer dan 20 minuten laten curen?
Meerdere lagen Fusso Coat, moet hier nog zogenaamde uithard tijd tussen zitten voor het aanbrengen van de volgende laag?
Heeft het aanbrengen van meerdere lagen en of andere wax als topping überhaupt zin of is dat zonde van mijn tijd?