• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GC wax na sealant

cooter

Detailing addict
10 mei 2010
52
52
Hallo,

Omdat ik nog Gold class liquid wax heb staan, vraag ik mij af of deze te gebruiken is na een behandeling van PB blackhole en EXP.
Ik wil de EXP namelijk niet aantasten. Enige ervaring hier mee?

Welkom!

De Gold Class wax van van Meguiar's bevat een milde cleaner, deze zal daardoor een deel van de EXP weer verwijderen, het is dus daarom niet handig om deze wax hierna te gebruiken

Bedankt. Daar was ik al bang voor na enig leeswerk. De GC is nog nauwelijks gebruikt. Dan zal ik eerst de PB combi maar ff testen en zien hoe dat bevalt. Kan eventueel later nog eens Natty's bestellen en proberen. Dan heb ik de GC nog voor de motor,^^

stimpy68 zei:
De Gold Class wax van van Meguiar's bevat een milde cleaner, deze zal daardoor een deel van de EXP weer verwijderen

Cleaners in de NXT of de goldclass, je leest dit dikwijls maar 'k heb deze vraag eens voorgelegd bij Meguiars zelve, hun antwoord :

- Quote mode on -

I first want to thank you for your interest in Meguiar's products and I hope your experience is a pleasant one.
NXT Tech wax does not contain any cleaners in it or abrasives. It is completely safe to use on your finish and will produce a great shine on the paint.
Once again thank you for your interest in Meguiar’s. If there is anything else we can do for you please let me know. Also, if you get the chance to send any pictures of the car you are working on I would love to see them.
Tim Larson
Meguiar’s
Customer Care Rep
1-800-854-8073 #169
Tlarson@....

- Quote mode off -

Mooie tegenstrijdigheid dus met wat Meguiars'zegt en wat er hier beweerd wordt.
Kletst Meguiar's uit z'n nek (uit verkoop oogpunt) en zit er wel een cleaner in of hebben we het hier op het forum bij het verkeerde eind ..............
Moet eerlijk zeggen dat ik wel waarde hecht aan Stimpy zijn professionele mening :-)^

Ik weet niet hoe je de vraag voor hebt gelegd aan Meguiars? Ik vindt het eigenlijk een vrijwel nietszeggend antwoord. In dit antwoord lees ik dat het product veilig gebruikt kan worden op de lak en dat het een mooie glans tot resultaat zal hebben.
De genoemde producten zullen misschien geen noemenswaardige polijstende werking hebben op de lak (wat ik dus opmaak uit dit antwoord) maar kunnen misschien best nog aggressief genoeg zijn om een, eerder aangebracht, product als blackhole of exp an te tasten. Dat lees ik dus niet in het antwoord.

Groeten,
Erik

Er zit geen korrel in o.i.d. alleen hele milde cleaners, veel polish en natuurlijk wax in. Daarom is er ook een Deep Crystal step 1,2 en 3 en niet een NXT step 1,2 en NXT/Gold Class.

Vraag van mij was heel simpel en kort, zit er in één of andere vorm een cleaner in NXT of gold class, antwoord gekregen zoals hierboven is terug te vinden. Correct of een verkooppraatje, het antwoord hierop is dus ook hetgeen waar ik op zoek naar ben.

NXT heeft toch echt zeer milde cleaners aan boord, niet zoals een cleaner wax of een losse cleaner, maar het zit er toch echt in. Een quote van Mike Philips, destijds de Meguiar's Guru:

Mike Philips - Meguiarsonline.com forum zei:
NXT and M21 both have a sleight amount of cleaners in them but are not even close to what most people would consider a true cleaner/wax.

Onderstaande staat in een sticky over polish, glaze..e.d. van Stimpy

Vaak komen de termen Polish en Glaze voorbij. De meesten weten inmiddels wel wat wat is, maar diverse merken gebruiken de termen soms anders, een vreemde eend in de bijt is bijvoorbeeld Meguiar's.

Meguiar's: een polish is een voedend product, zoals de M7, dat is een pure polish uit de pro lijn en diverse andere producten van Meguiar's bevatten een polish. Voedend dus.

Andere merken: Vaak is een polish bij andere merken een schurend product, een polijstmiddel dus en een glaze een voedend bestanddeel.

Je zou het eigenlijk moeten testen /vergelijken. Maar ik ga dat niet doen...want ik heb inmiddels Natty's ;-)

Het gaat mij enkel over het cleaner gedeelte. Maar goed, link van Tim (carclean) opgezocht en hiervan copy/paste richting Tim (Meguiars.com) gestuurd, ben benieuwd ... to be continued

(een mens moet zich toch met iets bezig houden wanneer hij met een gebroken arm zit en niet meer kan detailen :auw )

In een ander topic wordt zelfs beweerd dat er bijzondere en specifiek ontwikkelde abrasives in zouden zitten.

Verwacht trouwens vanuit het commerciele stuk bij Meguiar's geen sluitend antwoord. Mike was meer de technische man, via de mail kom je alleen bij commerciele jongens terecht die het technische deel helemaal niet belangrijk vinden.

Toch nog antwoord gekregen, al is het maar een kort

- Quote mode on -

"Our official statement is that there are no cleaners in the NXT Wax"

- Quote mode off -

Vraag me wel af waar deze geheimdoenerij goed voor is

Hier nog even een plaatje van de post van Mike Phillips:
nxtsmall.webp