• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GeBas’ Mercedes C-Klasse S206

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
2.308
178
45
Hattem
Al een behoorlijk poosje was ik opzoek naar een andere auto waarbij de keuze is gevallen op een Mercedes C-Klasse S206 generatie.

Ik heb deze auto in Duitsland gevonden bij de MB dealer. Vervolgens heb ik zelf het aankoop traject gedaan, de export naar Nederland en het invoeren bij de RDW.
Al met al een leerzame en leuke klus.

Hierbij foto bij het RDW keuring locatie.

IMG_8175.jpeg


Na de goedkeuring is het wachten op de Nederlands papieren en kenteken platen, een mooi moment om hem volledig aan te pakken.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat de auto er best netjes bij stond, mag natuurlijk ook wel voor een auto van '23, afgesproken met de dealer dat hun hem verder niet zouden een "Aufbereitungs" behandeling zouden geven.

Op een steen slagje na op de bumper, de nodige swirls en enkele gebruikers sporen op de achterbumper was hij echt netjes. Toch wil ik hem "perfect" hebben en heb dan ook mijn arsenaal aan Gyeon producten erbij gepakt.

Als eerste de kentekenplaat houders eraf.
Na mijn normale voorbereiding is de auto gefaomed met Gyeon foam.
De velgen zijn gewassen met Bathe en daarbij Gyeon WheelCleaner gebruikt en ook de Gyeon TireCleaner.

Na het reguliere was beurt de auto nog een rondje Iron gegeven en als laatste behandeld met Total Remover. De reading en sheeting die er was, was echt verdwenen. Mooi!
De auto gedroogd met de Maestro.

Binnen de gevoelige randjes afgeplakt en het polijsten kon beginnen. Eerst een test spotje met Menzerna 2200 gedaan, dat deed best wel wat ik hoopte.
Ook nog een testspotje gedaan op het voorspatbord, daar was het de perfecte combi i.c.m. de rode Gyeon pad.
Na dat de hele auto rond gepolijst was, zijn we verder gegaan met Menzerna 3000 op de blauwe Gyeon pad.

Alle ruiten en het Pano dak gedaan met Gyeon Glass Polish op een blauwe Gyeon pad.
Toen dat gedaan was als laatste helemaal rond gegaan met Gyeon Primer.

Vervolgens gewassen met een Gyeon Tab ter ontvetting en verder voorbereiding.
Ik twijfel nog voor de keuze van de coating, Pure of toch de Syncro? Heb het beide in huis.

IMG_8207.jpeg
 
Altijd spannend om een nieuwe(re) auto in het buitenland te kopen. Hoe heb jij de export/importprocedure en de RDW ervaren?
Veel plezier met je nieuwe ster!
 
Gefeliciteerd met deze mooie S206 en goed/leuk om alles zelf te doen met het invoeren e.d.
Zwart met chroom blijft toch wel een hele mooie combinatie, zeker als hij straks in de coating staat wauwww.
 
Mooie wagen hoor. Welke kleur aan de binnenkant? Nog wat leuke opties op de data kaart?

Veel veilige en plezierige km'ers gewenst iig!

Greetz Emiel
 
@GeBas Veel plezier met je nieuwe ride, ik dacht even dat je deze auto voor een ander ging detailen, maar zag er vooraf al goed uit (alleen niet mijn ding, doet mij direct aan een lijkauto denken zo'n sjieke zwarte combi).
 
  • Grappig
Reactions: Ciamician
@pa1ntje @Puffle dank je

@nova_niek ik had me van te voren best heel uitgebreid ingelezen. Ik heb ook overwogen om het traject uit te besteden. Maar ik wou hoe dan ook eerst zelf de auto zien en een proef rit maken. Al met al met de juiste voorbereiding is het niet spannend, al zijn er wel enkele stappen die wel spannend zijn:
- geld overmaken
- doet de dealer daadwerkelijk wat hij zegt
- het export kenteken
- de invoer bij de RDW, ondanks dat ik me geen zorgen maakte, ben je wel ff afhankelijk van het oordeel van de keurmeester.

@kawazxr ik ben nog vernemend om de hem te de-chromen. Optioneel is een AMG Line te bestellen met het Night pakket, dat wil zeggen geen chromen raamomlijsting en geen chromen rand in de voor- en achterbumper.

@TWA zwarte hemel bekleding. Qua opties is ie best rijkelijk al zeg ik het zelf.
Er zitten luxe voorstoelen is met massage functie, winterpakket, Ambient lighting with projection of brand logo Integrated into both exterior mirrors, het uitgebreidere ambient lich pakket voor de binnenkant. Echt van alles.

@Cordoba Dank je, en ieder zijn ding.
 
Vandaag de Gyeon coating aangebracht. Eén laag Mohs. En de 2e laag Skin. Toch hiervoor gekozen i.p.v. Pure i.v.m de duurzaamheid.
Meer foto's volgen later.

Zijn nog wel enkele zaken to do:
- Het zwarte kunststof in de Trim
- Velgen moeten nog gepolijst en gecoat gaan worden
- Ruiten en het panorama dak moeten nog


IMG_8216.jpeg
 
Laatst bewerkt: