• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik van de quote functie

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
55
Aangezien wij als moderatoren bijna een dagtaak eraan hebben om berichten aan te passen :) maak ik er maar even een topic van.

We zien de laatste tijd vaak dat mensen in plaats van gewoon te antwoorden onderaan de pagina in een topic de "Reageer" knop gebruiken om te antwoorden. Als je dit doet betekent dit, dat het bericht weer als quote in jouw antwoord komt te staan, terwijl dat bericht boven je antwoord ook al staat. Wij halen die quote vervolgens weer weg om de topics overzichtelijk te houden.

Om ons wat werk te besparen:
- Gaarne alleen de quote (reageer) functie gebruiken als deze echt nodig is, dus als het bericht waar je op antwoordt ergens midden in het draadje zit.
- Gebruik de quote functie niet als je direct antwoordt op het laatste bericht in het draadje. (alleen als je een selectief stukje wilt quoten daarvan om het er uit te lichten). Probeer er ook rekening mee te houden dat je foto's alleen meequote als het écht nodig is.

Wat is onnodige quoten? Dit:

Quotes 1.jpg

Het bericht erboven wordt nogmaals herhaald, wat nergens voor nodig is en het komt de leesbaarheid van het forum niet ten goede:
Quotes 2.jpg


Bij deze nogmaals het verzoek om bij het antwoorden op het laatste bericht in de discussie de knop "Reageer" NIET te gebruiken, maar reageer direct onder het laatste bericht en klik op 'Plaats reactie'.

Quotes 3.jpg

Kun je meteen je tekst typen en plaatsen.

Bedankt voor de medewerking!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Groot gelijk, al die herhaalde posts overal :)^

Om er even op in te haken, soms is de quote knop wel makkelijk om in te haken op iemand van 4/5 posts geleden. Alleen met de quote functie is het alleen mogelijk om de gehele posts te quoten, waardoor je info moet deleten in je antwoord bericht.

Is het mogelijk om tekst te selecteren, en dan de quote knop te gebruiken, zodat de geselecteerde tekst als quote gebruik wordt?
 
Als je op quote drukt kan je gewoon de tekst aanpassen:

276159 zei:
Groot gelijk.... BLABLABLABLA ;)

*knip*foto*knip* (om niet elke keer een foto te posten zodat ie niet 5x op een pagina staat).
 
Dibbuz zei:
Als je op quote drukt kan je gewoon de tekst aanpassen

klopt alleen soms wordt er zo'n lap tekst getypt, en wil je maar een reactie geven op 1 vraag of zin in de post van iemand. Ben je dus een heel stuk tekst aan het weghalen, terwijl je maar 1 zin nodig hebt. ;)
 
Dat is helaas (nog) niet mogelijk maar ik snap wat je bedoelt. Zou wel handig zijn inderdaad!
 
Het lijkt mij een hoop ontwikkelwerk voor weinig resultaat, zoveel werk is het toch niet om de tekst die je niet nodig hebt even weg te halen?

En hoe wil je het gaan doen als je twee verschillende stukjes wilt quoten? Je kunt maar één stuk tekst selecteren..:-"
 
Simpel! selecteer even het stukje tekst uit het bericht wat je nodig hebt, kopieer deze (CTRL + C), klik op "Plaats antwoord", Plak het stukje tekst in je bericht (CTRL + V) en zet de volgende BBCode er om heen:

Code:
[quote=*nickname waarvan je quote*]*geplakte tekst*[/quote]

Dat komt bijvoorbeeld zo uit te zien:

Code:
[quote=Stimpy68]Dit is een quote[/quote]

Resulteert in:

Stimpy68 zei:
Dit is een quote

Zo kun je meerdere stukjes apart quoten in 1 bericht

;)
 
Bert zei:
Het lijkt mij een hoop ontwikkelwerk voor weinig resultaat, zoveel werk is het toch niet om de tekst die je niet nodig hebt even weg te halen?

En hoe wil je het gaan doen als je twee verschillende stukjes wilt quoten? Je kunt maar één stuk tekst selecteren..:-"

ffies google doet wonderen Bert

http://javascript.internet.com/page-details/copy-selected-text.html
 
Met dat scriptje ben je er nog niet, het kan misschien wel voor 'snel antwoorden', maar dan mis je nog de naam van degene die je quote (om het netjes te houden ;) )

En dit gaat ook niet werken als je een stuk tekst selecteert en dan op 'Quote' klikt.
 
Feit blijft dat je gewoon even moet opletten dat je de juiste knop gebruikt, en niet meteen naar de quote knop grijpt ;)
 
Het "probleem" zit 'm er in dat de "Plaats antwoord" knop alleen boven en onder aan de pagina staat en de quote knop in ieder bericht, dus klik je sneller de quote knop naar mijn idee.
 
Haha ja, heel herkenbaar, soms doe ik dat ook wel eens. Alleen op een ander forum, waar ik tot moddereter gebombadeerd werdt, moest ik in het begin ook heel erg wennen. Haalde toen altijd de quote en wijzig knop door elkaar :D

Alleen ik doe mijn best, en probeer te quoten zoals eerder genoemd is :schaam
 
stimpy68 zei:
Aangezien wij als moderatoren bijna een dagtaak eraan hebben om berichten aan te passen :-",

Interessante dagindeling heb jij dan Adrie! :cool:
Ik ben het er mee eens dat het vervelend is wanneer ellenlange teksten inclusief foto's worden gequote maar ik zie het probleem niet wanneer er één of twee regels worden gequote.