• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gebruik van PB BH, EX-P en Natty's

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Ik wil mijn Blackmagic Golf V GTI de komende 2 weken onder handen gaan nemen en hem een goede bescherming meegeven.

Uiteraard zal ik het hele traject uitvoerig doen maar het gaat mij nu met name om de nabehandeling met:

- Black Hole
- EX-P
- Natty's Blue

Hoeveel lagen moet er van elk product aangebracht worden en hoe lang moet je het laten curen?

Dit is mijn idee:
- 1 laag black hole aanbrengen met zwarte LC pad icm excenter standje 2, direct na aanbrengen afnemen per paneel
- 2 lagen EX-P aanbrengen met rode(zachtste) LC pad icm excenter standje 2, na een uurtje afnemen
- 2 lagen Natty's blue aanbrengen met Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad, na een 'swipe-test' afnemen.

Klopt dit een beetje?

Dus als ik 1 laag EX-P aanbreng en na een uur afneem niet daarna gelijk weer een laag aanbrengen?
Hoeveel tijd zou hier tussenin moeten zitten?
Wat is het idee daarachter precies?

TonCoronel zei:
Ik wil mijn Blackmagic Golf V GTI de komende 2 weken onder handen gaan nemen en hem een goede bescherming meegeven.

Uiteraard zal ik het hele traject uitvoerig doen maar het gaat mij nu met name om de nabehandeling met:

- Black Hole
- EX-P
- Natty's Blue

Hej Ton,

Wat dacht je van de EX-P 1 laag en dan de collinite insulator wax 2-de laag en daarna de natty's!!??
De bescherming van de collinite is zo ontzettend goed, vandaar!

Groeten

TonCoronel zei:
Geldt dit ook voor de black hole of kan ik direct na afnemen van de black hole de eerste laag EX-P aanbrengen?

Black Hole is aanbrengen even laten zitten en afnemen. Ik doe er meestal de hele auto en neem dan de hele auto weer af in volgorde waarin ik het aangebracht heb. :-)^

Helaas ben ik niet in het bezit van de collinite en carclean op het moment overigens ook niet:D. Daarnaast heb ik de laatste tijd al best veel aangeschaft en zou ik met bovenstaande producten naar mijn idee een prima resultaat moeten behalen.
Maar bedankt voor de tip!:-)^

@Stimpy
En dan vervolgens gelijk dus de EX-P? eer dat je de hele auto hebt afgenomen is er zo weer een half uurtje voorbij toch:ja

stimpy68 zei:
Black Hole is aanbrengen even laten zitten en afnemen. Ik doe er meestal de hele auto en neem dan de hele auto weer af in volgorde waarin ik het aangebracht heb. :-)^

Echt 8-()) , en geen problemen voor het afnemen achteraf? Dat wist ik niet dat de BlackHole zo lang erop mocht blijven. Weer iets bijgeleerd :-)^ .

stimpy68 zei:

Oh top! Ik ga maandag de auto van mijn vader helemaal doen...! En is deze tip weer meer dan welkom!