• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik van polish na ultimate compound - meguiars

RicardoGTV

Detailing rookie
10 aug 2017
7
15
27
Goedemiddag,

Ik heb laatst de paint restoration kit van meguairs besteld. Deze wil ik dus gebruiken dit weekend alleen ik heb hier nog een aantal vragen over.
Ik wil de auto echt een keer goed cleanen en detailen. de lak ziet er niet dof uit, enkel wat swirls/krasjes.

Nu wil ik dus de ultimate compound gebruiken, maar moet ik dan daarna nog ultimate polish gebruiken?

De kleur is licht, metallic grijs. Ik had gelezen dat een polish daarna niet veel toevoegd op een lichte kleur. Ik doe liever de compound en wax, maar als het echt nodig is/veel verschil maakt dan overweeg ik ook de polish.

Ik hoor graag jullie meningen hierover.

Alvast bedankt!
 
Na compound (grof) altijd een polish (licht) voor maximale glans en dus resultaat.
 
Bij Meguiars zal er van alles in één flesje zitten. De Ultimate Polish is geen licht polijstmiddel, maar een Glaze.

Dit verwijderd dus geen krassen, maar probeert ze dicht te smeren met oliën en ze dus te maskeren.

Als je niets anders in huis hebt, kan je het gebruiken. :)
 
Bedankt voor de reacties. Als de ultimate compound gewoon een mooie glans achterlaat vind ik dit prima. Het is meer dat ik dacht dat de compound misschien de lak wat doffer zou maken.

Ik heb nog wel renew polish van turtlewax, maar of het een goed idee is om die tussen meguiars te gebruiken weet ik niet?
 
Als de Ultimate Compound een prima resultaat boekt, dan kan je daarna de boel gewoon waxen of de Ultimate Polish gebruiken als Glaze en dan waxen. :)

De Turtle is een All-in-One product. Dit zou ik in deze situatie vermijden.
 
Inderdaad, als ik de auto klei, compound & wax zal ik er al een stuk op vooruit gaan. Dan kan ik later eventueel nog een keer ultimate polish en wax alleen doen. Zo kan de spullen beetje bij beetje wat uitbreiden.

Bedankt voor de hulp!
 
Mocht je willen gaan uitbreiden, zou ik eens kijken naar volwaardige polikstmiddelen. Handmatig polijsten kan natuurlijk, maar machinaal gaat 100x sneller en ook met een beter resultaat. :)
 
Klopt, wil op ten duur ook wel kijken voor een DA polisher. Ik zie een veel mooie resultaten en producten op het forum.

Eerst maar even kijken wat voor resultaat ik haal met deze kit :)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Met de ultimate compound kan je al een mooie finish krijgen. Als je hem wat langer door werkt breekt de schuur korrel af waardoor je een mooi resultaat krijg.