• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gechromeerd probleem.

turboke

Detailing addict
16 sep 2010
170
62
Hey iedereen. Het dak van mijn wagen bestaat uit 2 kunststoffen daklijsten, met een chromé laag erboven. Nu viel me op dat in het zonlicht er op de lijsten reeds diverse swirls te zien zijn, en dat voor een wagen van net 4 maanden oud....:auw Ik voel me dus serieus depri, en vrees dat er niet veel aan te doen is, of heeft er iemand een ander idee ?
Is er iets aan te verhelpen "dapsgewijs", of is het te laat ? Bij voorbaat dank voor de info. Ik heb wel een foto van het totaalplaatje, maar een close-up is wegens reflectie onbegonnen werk.
BILD0530.jpg

Ps, hoe ken je de chromélaag beschermen, want na een regenbui zie je al kleine vlekken, en daar krijg ik het ook al van op mijn heupen.
 
Testspotje met een hele lichte polish doen om swirls te verwijderen,waxen om waterafstotend/vlekwerend te krijgen?
 
Prof.Polish werkt perfect op chroom. Je bedoeld die dakbogen? Weet je zeker dat dat plastic is? Lijkt mij niet echt veilig bij een koprol. Of zit er een geplastificeerd laagje op? Blijft een verrekt mooie wagen!
 
Paulus de Boskabouter zei:
Prof.Polish werkt perfect op chroom. Je bedoeld die dakbogen? Weet je zeker dat dat plastic is? Lijkt mij niet echt veilig bij een koprol. Of zit er een geplastificeerd laagje op? Blijft een verrekt mooie wagen!

Ik "denk" dat het kunststof is, maar weet het ook niet zeker...Het kan ook een geplastificeerde laag zijn, ik zal het eens vragen aan een maat zijn vrouw, die werkt bij Peugeot !! Ik ben eigenlijk wel bang om die chroom te polijsten, hoe dik zou zo een laagje zijn ?
En best polijsten met een Dap ? Witte pad ?
 
Thx a lot Ivo's en de rest van de collega detailers, ik ga het 1 der volgende eens proberen, met een klein hartje......