• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gedeeltes uit berichten kunnen citeren

Joosie200

Detailing rookie
16 okt 2010
119
0
Bij deze mijn suggestie: maak het mogelijk om in het antwoordveld gedeeltes uit geplaatste berichten te kunnen citeren/quoten.

Wat nu namelijk het geval is dat je wel de berichten onderaan kunt terug kijken (terwijl je een nieuw bericht aan het typen bent) maar nergens een quote knop hebt die je kunt gebruiken. Gezien het topic op de 2de pagina over de oproep over het quote gedrag, kan ik mij indenken dat dit express zo gedaan is. Immers, als je niet de quote knop kunt gebruiken binnen het antwoordveld dan heb je geen last van overvol gebruik van de quote-functie. Persoonlijk vind ik het wel fijn als ik uit meerdere berichten delen kan pakken om daar specifiek op te reageren. Nu dit niet mogelijk is gebruik ik dan maar @[naam] en ga zo er op in. Vind het alleen apart dat bij een topic bekijken met berichten je de quote knop wel kunt gebruiken. Maar zodra die quote knop je dan door stuurt naar het antwoordveld dus niet meer.
 
Boven in het venster waar je een antwoord/reactie typt zie je een icoontje staan met---------
Hier kan je een quote mee maken.
Als je dit bedoelt tenminste...
 
Het quotegedrag (het zgn. onnodig quoten) vind zijn oorzaak meer in het feit dat er een quote knop boven ieder bericht in het draadje zit en er alleen boven en onderaan de pagina een "Plaats antwoord" knop is..., aan de ene kant logisch, aan de andere kant niet omdat de klik naar de Quote knop sneller gemaakt is dan een klik op de "Plaats antwoord" knop en dat levert dus onnodig quoten op, oftewel en stukje tekst quoten wat direct boven je antwoord staat, wat er in resulteert dat je twee maal dezelfde tekst onder elkaar hebt staan... Onnodig dus.

Maar goed ik begrijp wat jij bedoeld, je wilt in het antwoord veld de keuze hebben om uit meerdere berichten te quoten. Weet niet of dat mogelijk is binnen deze software, wat ik meestal doe is handmatig maar een quote maken door de tekst te selecteren en er quote codes omheen te zetten.
 
Joosie200 zei:
Persoonlijk vind ik het wel fijn als ik uit meerdere berichten delen kan pakken om daar specifiek op te reageren.

Dat...

bartr123 zei:
(We doen even net alsof je hier wat geplaatst hebt, ik gebruik je even als voorbeeld, sorry!)

Is helemaal...


stimpy68 zei:
Weet niet of dat mogelijk is binnen deze software

Geen probleem!

Gewoon de quote knop steeds openen in een nieuw venster en daar de tekst + code vandaan halen. Of als je het handmatig wilt doen, gewoon dit gebruiken:
Code:
[quote=gebruikersnaam]Tekst van de quote hier[/quote]
 
Ja duh... ;) weet dat dat kan, maar hij bedoelde dus een knop bij elk bericht in de lijst met berichten in het antwoordvenster (snap je het nog?) ;)
 
Zo min mogelijk quoten, maar bv zo:

@stimpy:
@Jeroen:
@Soeper:

laatste tijd word je helemaal suf gequote, men quote zelfs het berichtje boven het antwoord wat men zelf geeft, liefst met de 500 foto's erbij
( terwijl je alles kan aanpassen )
 
Wat het onnodig quoten betreft. Op mijn PHPBB forum werd er ook geklaagd over het feit dat er onnodig vaak gequote werd. Ik heb nu zelf een extra knopje "nieuw antwoord" gemaakt dat bij elk bericht naast de quote knop komt te staan. Is dit misschien een idee voor het CC forum?

Groeten,
Erik
 
mk-us zei:
laatste tijd word je helemaal suf gequote, men quote zelfs het berichtje boven het antwoord wat men zelf geeft, liefst met de 500 foto's erbij
( terwijl je alles kan aanpassen )

En dat is nu onnodig quoten! En het gebeurd de laatste tijd erg vaak inderdaad... ;)
 
@bartr123
@17thEngineer
@Jeroen
@Soepergrover
@Thabird: Nee, viel mij gewoon op omdat op menig ander forum dit wel mogelijk is ;) Maar verder, gemak dient de mens, uiteraard :grinning:

stimpy68 zei:
Maar goed ik begrijp wat jij bedoeld, je wilt in het antwoord veld de keuze hebben om uit meerdere berichten te quoten.

Dat dus, precies hetgeen wat ik bedoel :)

Maar als dit niet mogelijk is voor de gebruike forumsoftware dan is het niet mogelijk. Menig forumpakket heeft die optie wel aan boord dus dit viel mij op na een aantal dagen op dit forum. ;)

Overigens, onder onnodig quoten versta ik wel een quote opnemen maar er volledig niet op ingaan. Dat is ook de reden waarom ik slechts delen in een quote open laat, want juist wat er dan in een quote staat is waar ik dan op reageer. Dat sommige te lui zijn om helemaal naar beneden te scrollen om op de knop: "plaats antwoord" te klikken en dus tada, snelkoppeling; "quote" hanteren. Tja, can't blame them. Dat ik op mijn beurt overtag de quote tags om heen kan zetten, akkoord. Viel mij gewoon op, de afwezigheid van de quote knop waar die thuis hoort. Nl. in het antwoord venster! Dus.. :)_[]
 
mk-us zei:
Entertoetsen om naar de volgende regel te gaan is ook geen overbodige luxe daarentegen ;)

Ik type graag in alinea's.

In plaats van telkens weer enter, een regel wit.

Want dat leest absoluut niet fijn.

Maar de meningen lopen daar over uit een zo te zien.

Enfin, OT: het is mij wel duidelijk. Met deze suggestie wordt niets gedaan en dat heeft zo zijn redenen die ik nu begrijp. Dus tijd voor: :slotje
 
De forumsoftware ondersteunt het ook niet, dus het blijft een kwestie van de goede knopjes gebruiken en wat creatief knippen en plakken ;)