• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het blok 'nieuwe berichten' bovenaan of onderaan de pagina?

Momenteel hebben we het blok 'nieuwe berichten' onderaan de pagina staan, omdat het op het oude foru

  • Graag laten zoals nu, dus eerst de forumindex en daaronder de nieuwe berichten

    Stemmen: 0 0,0%
  • Blok nieuwe berichten bovenaan, maar blok nieuwe onderwerpen onderop

    Stemmen: 0 0,0%
  • Blokken nieuwe berichten en nieuwe onderwerpen bovenaan

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik heb een ander voorstel en licht dat hieronder toe

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    0

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.698
200
Berkel en Rodenrijs
Momenteel hebben we het blok 'nieuwe berichten' onderaan de pagina staan, omdat het op het oude forum ook ongeveer zo was. Maar we hebben wat geluiden gehoord dat leden het wellicht handiger vinden om het blok 'nieuwe berichten' bovenaan te hebben.

Dus we gaan stemmen. ;)
 
Graag beide blokken bovenaan. Scheelt weer een boel gescroll/geswipe. Als regelmatige bezoeker ben je toch met name geïnteresseerd in de nieuwste posten?
 
Ik vind bijvoorbeeld het blok met "laatste topics" helemaal niks,.... Mag er van mij wel tussenuit, blijft ook niet geminimaliseerd bij in/uitloggen op het forum,... En het blok met laatste berichten mag van mij wel onderaan blijven, als die boven is, vind ik het forum deels uit verband.
 
Maakt mij niet uit, alles went uiteindelijk toch wel.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat het wennen bij mij totnuto erg moeilijk gaat. Dit forum is gewoon niet meer het forum waar ik lekker op rond zat te snuffelen. Sinds de update bekijk ik hooguit één of twee keer per dag de nieuwe berichten, en ik ben veel sneller weer weg dan op het oude forum. De rustige indeling is eigenlijk het enige voordeel wat ik heb ontdekt.
Zoals ik zelf al aangeef: het zal een kwestie van wennen zijn en de voordelen zullen voor CCHQ en de moderatoren heel groot zijn; ik zie het (nog?) niet, van mij had het niet gehoeven......
 
Lekker onderaan laten staan.

Verder heb ik exact hetzelfde als Blackpassat. Voorheen keek ik meerdere keren per dag op het forum en zat er langer kriskras doorheen wat rond te snuffelen. Nu kijk ik 's avonds een keertje naar de nieuwe berichten en ben sneller weer weg. Geen idee waardoor het precies komt, maar feit is dat het voor mij tot nu toe wel zo gaat. Als je niet met de knoppen "nieuwe onderwerpen" werkt en je kijkt op de normale manier naar het forum dan is het forum maar liefst meer dan vier schermen lang en da's in mijn ogen te lang wat de overzichtelijkheid niet ten goede komt.
 
  • Leuk
Reactions: SLK
Misschien is het mogelijk om dit op je profielpagina in te stellen zoals je zelf wil? Dus dat je bij alle instelmogelijkheden, ook in kunt stellen of je dat blok bovenin, onderin, of misschien helemaal niet wil. Als een pagina opgebouwd is zoals een gebruiker dat wil/instelt lijkt me dit voor iedereen ideaal.
 
Ik ga voor beidde blokken bovenaan - vind dat doorklikken niet zo fijn.

Suggestie van in te stellen op profielpagina vind ik een hele goede.
 
Nieuwe berichten graag bovenaan. Daar ben ik het meeste in geïnteresseerd en dat was voorheen vrij snel te vinden.
Als het even kan in een blok met maximale afmetingen, zodat bij veel nieuwe berichten dat stuk niet te groot wordt (scrollbalkje voor dat blok dus, als de forumsoftware dit ondersteunt).

Nieuwe onderwerpen ben ik eigenlijk niet zo in geïnteresseerd: die zie ik vanzelf terug bij de nieuwe berichten. Kan wat mij betreft dus weg.

Ik hoop overigens dat een compactere layout met vertrouwde of vernieuwde Carclean.com styling er snel komt. Ik voel me nog verre van thuis op het huidige forum en dat uit zich in de tijd die ik er op doorbreng.
 
  • Leuk
Reactions: SLK
Laat maar staan zoals het is, onderaan. Verder wil ik de beargumentatie van BlackPassat onderschrijven. Ik kan mijn weg niet echt vinden hier. Wellicht dat het went, maar er zijn (op de iPad zeker) echt nog heel veel kleine dingetjes, bugs of andere zaken die maken dat het forum niet lekker loopt. Daarbij vind ik de lay-out bijzonder saai.
 
  • Leuk
Reactions: SLK
De layout is nog standaard en krijgt onze kleur weer terug, we gaan het compacter maken, want ook wij vinden de ruimte tussen de groepen en de lettertypes te groot. Je scrollt je een ongeluk nu :)

Ik heb de laatste topics voorlopig eruit gehaald, zo is het al iets compacter.
 
Ik vind de indeling zoals nu, zonder het deel wat Tim weggehaald heeft prima zo. Zoals eerder gezegd veel al met VBulletin gewerkt als gebruiker op een ander forum, layouts komen vrij veel al overeen, maar deze versie is aardig nieuwer. Kwa lengte van de hoofdpagina heb ik zo geen moeite mee. De verschillende onderdelen worden gewoon een beetje groter/duidelijker/overzichtelijker weergegeven, en vind ik hierdoor krijg je dus iets wat die "forumlengte" Met de tijd zien we de juiste kleurstellingen wel tegemoet komen, als dit klaar is, verwacht ik dat we hetzelfde frisse poetslook weer terug krijgen. Moet me op het werk al behelpen met SAP dt is eind september volledig intern gelanceerd, tot op heden werkt het nog lang niet naar behoren kwa voorraad, lokaties, wifi, scannen, en nog een x aantal dingen. Deze jongen is voorlopig wel geduldig. En komt wel goed weer!
 
Merk ook dat het blok laatste berichten niet alle subfora's weergeeft waar er een nieuw bericht werd geplaatst. onder andere "Off-topic"