• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen SnowFoam met Monello Lancia 2

Bennemans360

Detailing rookie
12 apr 2024
11
15
Beste,

Sinds kort ben ik in het bezit van de Monello Lancia 2 (https://www.carclean.com/nl/monello-lancia-foam-lance.html). Wat een mooi kwalitatief apperaat.
Ik ging deze gebruiken in combinatie met de Kärcher K5 Compact. (https://www.kaercher.com/be/home-garden/hogedrukreinigers/k-5-compact-16307500.html)

Vandaag was ik benieuwd om voor het eerst dit apparaat te gebruiken en verbaast te zijn met de sneeuw schuim dat op de wagen zou plakken maar dit was jammer genoeg niet het geval.

Er kwam op de hoogste stand amper schuim uit de Lancia... Dan was ik aan het denken of ik iets fout deed maar ging ik nog is goed kijken naar de auto zeep dat ik had gekocht en leek het misschien niet om het juiste product te gaan. Ik had redelijk goedkoop dit gekocht: https://www.kaercher.com/be/home-ga...n-verzorging/autoshampoo-rm-619-62953600.html

Dit lijkt me dan toch niet het juiste product want op de site is ook dit te vinden: https://www.kaercher.com/be/home-ga...rging/ultra-foam-cleaner-rm-527-62961730.html

Dit zal waarschijnlijk wel voldoende schuimen maar dan vraag ik me af of er misschien een beter (goedkoper, of niet veel duurder) alternatief is voor te gebruiken in combinatie met de Monello Lancia?

Groetjes,
Ben
 
Heb je de knop aan de bovenzijde al gedraaid? Naar links zorgt voor minder schuim en naar rechts voor meer schuim. Of andersom...weet het even zo gauw niet uit m'n hoofd :D

Deze knop dus.
20240224_072650.jpg


Zelf gebruik ik al jaren de Kenotek snow foam i.c.m. de Monello Lancia 2.0 en hier komt prima dik schuim uit.

 
Ik ken de shampoos van Kaercher niet uit persoonlijke ervaring, maar als ik de foto's bekijk bij die webshop, is het een waterig schuim. Het kan dus gewoon liggen aan de producten, zelfs als je ze door een Lancia heen jaagt.

1) Heb je bij aanschaf van de Lancia aangegeven welke machine je hebt en/of hoeveel bar?
... In mijn Lancia is een, ik dacht, kleinere sproeier gegaan omdat het niet werkte als verwacht. Ik was namelijk van een Nilfisk met 120 bar naar 145 gegaan. Na het vervangen van de sproeier, ging het stukken beter.

2) Zoals Nicknameless al aanhaalde; Staat de mengkraan volledig dicht?
... Dicht = zo min mogelijk valse lucht aanzuigen, maar zoveel mogelijk product uit de foamfles.

3) Nu weet ik niet hoe slecht het schuim daadwerkelijk was, maar hoe denk je dat de reinigingskracht was?
... Slagroom-schuim is leuk voor het oog, maar zit boordevol lucht en dus weinig product. Ook wordt het schuim erg zwaar en valt sneller van de lak. Zo zijn er ook prewashes die veel minder schuimen, maar wél goed reinigen c.q. vuil losweken.


Nilfisk - E145 + Nilfisk foamlans. (Zelfs met Dreft erin bleef het een waterig schuim) -->



Een veelgebruikte prewash is toch wel de Bilt-Hamer - TouchLess. Deze schuimt minder goed, zoals duidelijk te zien, maar reinigt wel prima. -->



Persoonlijk gooi ik er een scheutje Dreft of andere shampoo bij om het iets dikker te krijgen.

 
  • Leuk
Reactions: Bennemans360
Heb je de knop aan de bovenzijde al gedraaid? Naar links zorgt voor minder schuim en naar rechts voor meer schuim. Of andersom...weet het even zo gauw niet uit m'n hoofd :D

Deze knop dus.
Bekijk bijlage 169748

Zelf gebruik ik al jaren de Kenotek snow foam i.c.m. de Monello Lancia 2.0 en hier komt prima dik schuim uit.

Ja ik had die al zelfs helemaal open staan, toen ik ze helemaal naar de andere richting draaide kwam er water met een heel klein beetje zeep uit. :p
 

@Quantoxx

1) Op mijn originele post (https://forum.carclean.com/threads/kaercher-k5-compact-monello-lancia-2.26633/#post-488974) had ik wel aangegeven over welk toestel dat het gaat. Bedoel je met sproeier dat ene klein schroefje dat mee zat geleverd? De Karcher is 145 bar dus weet niet of ik die andere schroef/sproeier dan moet gebruiken.

2) Ja heb meermaals met beide standen geprobeerd.

3) Ja denk dat het gewoon aan het product ligt. Ja voor mij moet het geen ultra dikke foam zijn (moet ook een nut hebben) maar zoals die Karcher Car Shampoo was het maar zielig, de oplossing druipte ook direct af de auto.

Zou jij mij dan een goei product kunnen aanraden dat tussen inligt? Goede schuim, zodat het langer op de auto blijft plakken en kan inwerken maar nu ook niet teveel.
 
Ah, de 2.0 wordt blijkbaar met twee sproeiers geleverd. (Ik heb nog steeds de 1.0)
Ja, het zou dus ook nog aan je sproeier kunnen liggen. (Andere opties zou ik eerst proberen, zoals een andere shampoo)

De voorkeur van vele gaat dus uit naar die TouchLess. Schuimt wat minder, maar reinigt goed en de prijs is ook goed te noemen.

Shampoos zoals de Artico Magico schuimen wat meer, maar zijn pH-neutraal en werken alleen redelijk als de auto in een coating o.i.d. staat. (Waarbij vuil sowieso al amper hecht)
 
  • Leuk
Reactions: Bennemans360
Ik ken de shampoos van Kaercher niet uit persoonlijke ervaring, maar als ik de foto's bekijk bij die webshop, is het een waterig schuim. Het kan dus gewoon liggen aan de producten, zelfs als je ze door een Lancia heen jaagt.

1) Heb je bij aanschaf van de Lancia aangegeven welke machine je hebt en/of hoeveel bar?
... In mijn Lancia is een, ik dacht, kleinere sproeier gegaan omdat het niet werkte als verwacht. Ik was namelijk van een Nilfisk met 120 bar naar 145 gegaan. Na het vervangen van de sproeier, ging het stukken beter.

2) Zoals Nicknameless al aanhaalde; Staat de mengkraan volledig dicht?
... Dicht = zo min mogelijk valse lucht aanzuigen, maar zoveel mogelijk product uit de foamfles.

3) Nu weet ik niet hoe slecht het schuim daadwerkelijk was, maar hoe denk je dat de reinigingskracht was?
... Slagroom-schuim is leuk voor het oog, maar zit boordevol lucht en dus weinig product. Ook wordt het schuim erg zwaar en valt sneller van de lak. Zo zijn er ook prewashes die veel minder schuimen, maar wél goed reinigen c.q. vuil losweken.


Nilfisk - E145 + Nilfisk foamlans. (Zelfs met Dreft erin bleef het een waterig schuim) -->



Een veelgebruikte prewash is toch wel de Bilt-Hamer - TouchLess. Deze schuimt minder goed, zoals duidelijk te zien, maar reinigt wel prima. -->



Persoonlijk gooi ik er een scheutje Dreft of andere shampoo bij om het iets dikker te krijgen.

Die dreft tip is wel goed! Kan ik ook proberen!