• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gehoorbeschermer

paulb

Detailing rookie
17 aug 2009
558
0
Is er toevallig iemand die bij het polijsten gehoorbescherming gebruikt.

Zoja wat voor iets gebruik je.
 
Ik gebruik geen gehoorbescherming bij het polijsten.

Op de luchthaven voor op het platform heb ik otoplastieken, die gebruik ik ook altijd bij schuren/boren etc. Die zouden wel goed bij het machinaal polijsten gebruikt worden.
 
Ik gebruik gehoorbescherming bij het polijsten. Deze heb ik op maat laten maken op mijn werk.

Toch wel blij dat ik het heb gedaan, je staat toch langdurig met je gezicht bovenop een machine.

http://www.gerritse.nl/Werkkleding_werkschoenen_en_PBM/Gehoorbescherming_op_maat_gemaakt/


Kosten: iets van 109 euro ex btw.
 
@karlok

dan ben ik heel benieuwd wat je doet (ik ben servicetec-er), voornamelijk in de hal.

------------------------------

soms gebruik ik het.. vooral als ik hogere toerentallen verwacht, gebruik ik van die klm vliegtuig oordoppen, dit werkt prima..

ik denk dat het erg onderschat word trouwens (gehoord bescherming), naar mijn bescheiden mening, is het zeker aan te raden gehoor bescherming te dragen, oké de dap/festool/aeg machine's maken niet ZOVEEL herrie, maar toch is beschadiging sneller opgelopen dan je denkt
 
Ik gebruik over het algemeen een mp3 speler ;) , (speler in mijn broekzak en draadjes van de oordopjes aan de binnenzijde van mijn bodywarmer.)
 
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

otoplastieken heb ook nog (van Alpine) maar gebruik ik niet zo vaak bij het werk, zijn eigenlijk voor op de motor
 
aron147 zei:
@karlok

dan ben ik heel benieuwd wat je doet (ik ben servicetec-er), voornamelijk in de hal.

------------------------------

soms gebruik ik het.. vooral als ik hogere toerentallen verwacht, gebruik ik van die klm vliegtuig oordoppen, dit werkt prima..

ik denk dat het erg onderschat word trouwens (gehoord bescherming), naar mijn bescheiden mening, is het zeker aan te raden gehoor bescherming te dragen, oké de dap/festool/aeg machine's maken niet ZOVEEL herrie, maar toch is beschadiging sneller opgelopen dan je denkt
Heb ook in de hal gewerkt van Schiphol. Als checkin/gate agent van de KLM.

De otoplastieken had ik aangemeten, toen ik als havendienst medewerker rondliep op het platform bij het marhallen van vliegtuigen.
 
Ik ga er even van uit dat de bescherming meer bedoelt is voor de veelvuldige detailer cq prof en niet voor diegene die eens in de zoveel tijd zijn eigen ( misschien die van de buuf ) voiture vertroeteld ?
 
Ik gebruik geen gehoorbescherming. Ik heb wel keurige, tailor made oordoppen via de zaak, maar ik heb geen last van het geluid. Nu gebruik ik de machine alleen buiten, dan valt het geluid weg, anders dan in een hal of garagebox.
 
@karlok, oo dan ken jij de groep "sita" wel..
wij (mijn collega's) doen reparatie / onderhoudt op die pc's en printers e.d. die je toen gebruiktte..

@mk-us, als ik de ferm aanzet, vind ik oordoppen wel lekker.. de dap is trouwens zo stil, dat je geen bescherming nodig heb (als je buiten werkt)
 
SITA? 80000 was het telefoonnr toch?

Vaak genoeg nodig gehad. Als er weer 10 instapkaarten in de ABC zaten. Of mijn codeco weer eens niet werkte.
 
indd, dan komen mijn niet zo intelligente collega's bi je langs

ontopic nu maar weer? (sorry voor de oftopic heren)
 
als ik ff kort wat moet doen dan niet.

bij de grote klussen, een peltor pro tac, of een msa sordin supreme pro, ligt eraan of ik bezig ben in de werkplaats of thuis (liggen op een verschillende lokatie)
 
ff schopje omhoog...
Na eerste werkzaamheden met de DAP ook gemerkt dat het binnen wel wat herrie geeft.
Nu heb ik gelukkig via mijn vorige baas op maak gemaakte gehoorbescherming gekregen :ja
dus denk dat ik die maar ga gebruiken.
 
Met de Dap gebruik ik het nooit, maar sta wel in een vrij grote ruimte.

Voor kleine stukjes met de rotary ook niet, maar op grotere delen zet wel fijn ff een paar oordoppen op. Toch wel zo prettig.
 
Ik gebruik altijd gehoorbescherming met de DAP maar ook met de PE150 rotary. Ondanks dat deze apparaten "Slechts" 85-90 dB(A) produceren.

die waarde is op de grens van "schadelijk op langere duur" en ik word gewoon moe van het geluid op de lange duur. Kan me de europoort meeting nog herinneren waar ik ze vergeten was. Heb een week last gehad van gonzen (niet zo gek met 10 daps in een gesloten ruimte)

Ik draag op maat gemaakte dopjes van Groeneveld/Exinore
 
Ik zelf vind een iPod Nano ideaal. Met een Sennheiser In Ear Neck hoofdtelefoon.
Volume op maximaal !!!!!! Hoor niks van die DAP. :-b
 
De ene keer m'n Alpine in ear gehoorbescherming, en de andere keer m'n sennheiser in ear hoofdtelefoon aangesloten op m'n Ipod classic