• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gelcoat polijsten met reguliere compounds

volvopilot

Detailing chief
7 mrt 2018
79
75
29
Hoi Allemaal,

ik zoek naar wat info voor het opknappen van een oude gelcoat die wat tekenen van veroudering geeft. Volgend jaar Ik heb de nodige polijstmiddelen voor auto's:
- Gyeon compound
- scholl S30+
- Scholl S3
- Monello finale
- Monello veloce

Nu wil ik de gelcoat eerst wet-sanden tot P2000 met de hand. Daarna polijsten. Ik vroeg me af of ik deze producten kan gebruiken op een gelcoat voor een redelijk resultaat? Ik zie dat er 'marine' producten bestaan, maar in hoeverre vereist dat zo'n verschillend product?

Opzich is hoogglans nog niet eens het belangrijkste, gaat vooral om een gladder oppervlak
 
hoe zit het qua siliconen in de Monello producten? Ik ben van plan volgend jaar alles geheel te laten re-finishen namelijk en ik hoorde dat silliconen producten hierbij nadelig of zelfs desastreus kunnen zijn in de hechting van de nieuwe verf laag.
 
Ik weet niet of het gebruik van producten met siliconen voor een re-finish wel mogelijk is om de siliconen resten definitief te verwijderen voor de respray.

Hoe zit het met collonite 845? Die heb ik ook staan, bevat deze siliconen? Kan geen uitsluitsel vinden op het etiket.
 
Laatst bewerkt door een moderator: