• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gele vlek/rand na vlekverwijdering dakbekleding na gebruik interieurreiniger. Krijg ik dit nog wel?

Row

Detailing rookie
26 aug 2010
103
0
Hallo Heren!

Ik heb een golf 4, nu zat in het dakbekleding (binnenkant) een zwarte vlek. Nu had ik nog een busje interieurreiniger (schuim) en hoopte dat daarmee de vlek weg zou gaan.
En inderdaad de zwarte vlek is weg, maar nu heb ik een gele vlek van overhouden. Je kan precies zien tot waar het schuim heeft gezeten. Tot aan de rand aan toe is het namelijk geel verkleurd. Is het nog mogelijk om deze vlek weg te halen en zo ja waarmee? of wordt het dan alleen nog maar erger?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Rowan

p.s er zit gelijk foam onder het stof.
 
extractorbeurtje ?

Wat ook erg goed werkt is apc 1:10 / 1:5 erop spuiten / nevelen en dag afnemen met een badstoffen handdoek.
 
Hallo Heren!

Bedankt voor de snelle antwoorden! Er is nog nooit in de auto gerookt.
Het is van dat foam van de (weet niet of ik het mag noemen) action.

Als ik het dak behandel met APC laat mijn stof dan niet los van het schuim? en worden mijn vlekken dan niet groter?

m.v.g

Rowan
 
ik had laatst ook een aantal vlekken in de hemelbekleding. met Megs APC 1:10 eruit gekregen en geen last gehad van vlekken
 
als je je hemel niet door en door nat sprayed moet dat meevallen.
Zelf ben ik huiverig voor gebruik van extractor op een hemeltje, je weet nooit of het houdt....
 
Beetje afhankelijk van wat voor hemeltje: de ene zit floeps zo op het dak geplakt en de ander zit wat 'losser' ( kan ff niet anders omschrijven ).
Bij de 2e versie zou ik niet extractorren omdat de kans dan groter is dat ie gaat loslaten en dan is het een bitch om weer lekker vast te zetten. De eerste is wel goed te doen
( uiteraard allemaal op eigen risico etcetcetc )
 
Hemelbekleding kan je gerust met de extractor doen hoor, beetje APC op sprayen,met een zacht borsteltje op wrijven.
Met de extractor minimaal in nevelen, en uitzuigen,dit meerdere keren herhalen.
Ga je de hemel echt nat/vochtig maken dan is de kans dat de lijm week word en los gaat laten.

Bedenk eens in de winter,buiten koud,binnen stook je de auto lekker warm,onder het plaatwerk ontstaat een laagje condens,dan komt de hemel ook niet naar beneden...
Condens is ook de reden dat je ramen aan de binnenkant ook zeiknat kunnen worden,dus met een beetje beleid en voorzichtigheid kom je een heel eind.