• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gepolijste delen velg door de winter heen helpen.

qwerty1

Detailing rookie
19 jul 2012
3
0
Beste carclean forummers

Ik krijg binnen kort een set allu velgen met gepolijsten delen.
Echter :|~* zou ik deze ook in de winter onder mijn auto willen houden, aangezien ik weinig kilometers maak waarom ik winterbanden niet aantrekkelijk vind voor mij.

Daarom vroeg ik mij af in hoeverre een aantal lagen wax bestand is tegen ons nederlands strooi zout,^^
Of dat dit op termijn toch tot vlekken en aanslag leidt?

Bij voorbaat dank

DLUX.

Is een coating die een veel langere standtijd heeft dan een wax en/of sealant. En anders voor in de winter Plasti-dippen een (tijdelijke) optie.

Tanx voor de reacties

Dat word dan de DLUX aanschaffen. Moet dit dan nog getopt worden met een wax of is dit niet meer nodig?

Staat weinig product specificatie op carclean:roll

Ik neem aan dat het afgedraaide velgen zijn met blanke lak over het kale allu ipv gepolijst?

Mijn ervaring is dat bij zulk soort wielen alleen originele wielen mooi blijven en alle andere, imitatie al dan niet aftermarket, op den duur zullen oxideren onder de blanke lak laag.
In de winter rijden met dit soort wielen is vragen om ' problemen', ze zijn al lastig knap te houden wanneer je er alleen mee in de zomer rijdt.

bedankt voor jullie hulp ik ben eruit denk ik.

Velgen zow snel mogelijk behandelen met DLUX dus.
Voor de DLUX nog een cleaner als iron X gebruiken denk ik.
Deze velgen worden het::-"

Borbet_X8_schwarz-poliert.webp

Zwarte delen zijn neem ik aan ook geen probleem?:roll

Die zijn niet geschikt voor in de winter. Niet voor niks dat je maar 1 jaar garantie krijgt op de lak ;).
Je hoeft maar 1 steentje te krijgen op de spaak en het gaat oxideren.