• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gepolijste velgen opgeblinkt

Jeroenn

Detailing rookie
2 jul 2011
261
0
Zo vandaag de velgen volledig gepoetst en opgeblinkt ,^^
Het heeft wel enkele uurtjes gekost maar het resultaat mag er wezen :party:

Gebruikte producten:
Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner 1:7 mengverhouding
C.Pro Iron.X
Poorboys APC 1:5 mengverhouding
Valet Pro Talos Protectant 1:3 mengverhouding
Meguiars NXT All Metal Polysh
Poorboys Wheel Sealant
Meerdere doeken, pads, borstels en sponsen

Foto's zeggen meer dan woorden dus bij deze

Vuile velg
IMGP1152.jpg


Iron.X aan het werk
IMGP1160.jpg


Zuivere velg (zwarte puntjes zijn er ingebrand)
IMGP1155.jpg


Tussenresultaat na de NXT All Metal Polysh
IMGP1162.jpg

IMGP1165.jpg


Met de wheel sealant en de bandjes zwart gemaakt.
IMGP1171.jpg


Als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik het graag :)^
 
Zien er weer super uit! :heart_eyes:

Onder wat voor auto liggen ze normaal gesproken? Ben wel benieuwd naar een totaal plaatje:rules
 
Bedankt :)^

Ze komen onder een donkerrode Seat Ibiza 6L. Dus het vorige model.

Het totaal plaatje komt er zodra die gekeurd is. Want daarvoor moet ik de andere velgen gebruiken.
 
Ik neem aan dat het een belgische auto is dan? ;)

Of komen de wielen zover uit de kasten te liggen dan?
Ben zeer benieuwd naar het resultaat:cool:
 
phoe dat zijn dure jongens...8-()) zien dr weer goed uit...wat voor merk velgen is dit eigenlijk?
 
@Woody: Hahaha dat klopt helemaal, het is dus algemeen bekend wat een zever de keuring hier is :|~*
Ze liggen gelijk met de kasten maar er ligt geen originele bandenmaat op en dus mag het niet. Ze zijn lichtjes getrokken.

@haring: Tja wat is niet duur tegenwoordig he, het hoort nu éénmaal bij de hobby ,^^ Het zijn MAM MT1 velgen :)^
 
Bling bling8d
Zien er weer super uit joh! Heb je ook nog bijpassende naafkapjes bij de wielen of zijn deze foetsie?
 
Bedankt :)^
Jup de originele kapjes zijn er bij maar voor ze gemakkelijk te kunnen poetsen er natuurlijk uitgehaald.
Helaas ben ik vergeten ze er terug in te duwen voor de foto :)_[]
 
Net werk, vaker gezien onder een Ibi..

Zie al dat ik dat Iron-X ook aan kan gaan schaffen, goed spul!
 
Echt? Ik heb ze nog nooit onder een Ibiza gezien. Wel al onder VW Golf en Corrado.

Jup Iron.X is heel handig spul. Ik vind wel dat het stinkt naar mest :-&
 
Ja zat toendertijd op Ibiza forum en sommigen slijten velgen harder als banden maar het is een "hobby" denk ik en velgen maken ook de auto.

Zelf ben ik niet zo veranderlijk eigenlijk, kies meestal precies wat ik mooi vind of standaard in mijn geval (18 inch "RS4"-Sline origineel)


haha, strontium luchtje dus... ach no pain no gain zeggen ze toch :roll !
 
Ik wou ook eerst een OEM setje, namelijk Cupra velgen. Maar die zijn helaas erg moeilijk te vinden en dan meestal ook nog erg duur.
Maar het is inderdaad een hobby en het hoort erbij, net zoals het detailen en de auto wekelijks poetsen en onderhouden.
Het belangrijkste is ook dat je het zelf mooi vind. RS4 velgen zijn ook mooie velgen voor onder een Audi :)^

Ja het nadeel is dat de hond in het water is gaan rollen en er dus ook naar stonk :-" dus die geur is hier nog ff blijven rondhangen :)_[]

@Blackpassat: bedankt :)^
 
Je hond is in het Iron X water gaan rollen? LOL

Natte honden lucht en dan ook nog iron x.......... pffff