• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geschikte pads voor 150mm grondplaat

SmartPaintWorks

Detailing trainee
20 feb 2016
70
43
Nieuwerkerk (zld)
Beste lezers,

In een eerder topic ben ik al begonnen over het vervangen van de 150mm grondplaat van mijn Rupes Bigfoot 21 voor een 130mm. Na advies van oa de jongens bij Rupes zelf ben ik hier vanaf gestapt.

Nu ben ik dus opzoek naar de geschikte en degelijke cutting pad, polijst pad en finishing pad die op een 150mm grondplaat past. Ben er al achtergekomen dat door de excentrische krachten een aantal pads die ik getest heb, door de lucht van zelf hun weg naar afval bak al hebben gevonden.

Ik weet dat rupes zelf al pads van 150/180mm pads heeft maar daarin zijn veel verschillende mogelijkheden en misschien zijn er wel andere pads die geschikt zijn?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen,

Met vriendelijke groet, Marald

Hey Hallo,

Ikzelf heb recent een BF21 en zoals velen hier op het forum weten; Daar heb ik véééééél over gevraagd! :p

Het advies wat ik veelal ontving was om te kiezen voor foam pads van Lake Country. Ik gebruik veelal 2 polijstmiddelen van Scholl (S3 + S30) en het advies van de collega's op het Forum én CarClean zelf, was te gaan voor de Lake Country Pads (Blauw + S3 - Grove correctie, Oranje + S30 - Finishen) CarClean gebruikte op zelfs zachte lakken de Oranje Pad + S30 om te finishen.
Ik heb de 7'' pads en als ik het mij goed herinner zijn er ook 6'' pads verkrijgbaar. (7'' = 150mm - 180mm)

Ook heb ik vernomen dat de 2 lichtste pads, qua cuttingfactor, van Rupes zelf ook prima werken, maar de hogere cuttingfactors gemiddeld minder.

Onlangs heb ik ook het advies gekregen om eens MF-pads te proberen op de BF21. Hier kan ik je echter nog niks over vertellen.

EDIT - https://www.Carclean.com/zoeken?search=Lake Country&id=

Greetz

Veel pads geprobeerd op de BF21 maar onderstaande pads hebben mijn voorkeur
Scholl pads blijven ook wel goed heel en met name om te corrigeren vind ik die wel fijn.
Zwart/witte spiderpad maar ook de gele cutting spiderpad en de paarse/blauwe spiderpads zijn goed.
In de meeste gevallen pak ik HD pads maar om te finishen bv ook wel eens Rupes geel of wit waarbij ik de Rupes wit combi ook erg fijn vind.

Laatst bewerkt:
Wauw, ik heb dat filmpje al eerder van jouw gezien, @Ric325i, maar nu valt mij op dat hij aangeeft dat hij in zijn filmpje langzamere runs als normaal maakt om de warmteontwikkeling te testen enzo, maar ik beweeg nog veel langzamer als hem. :P

Ik beweeg langzaam om de korrel zijn werk te laten doen.

Hoe kan ik jouw snelheid voorstellen?

Greetz

@SmartPaintWorks ,Spotrepair doe jij met een mini of Rotary?
Om te corrigeren zou ik pads van Scholl proberen icm bv S3 deze blijven ook wel goed heel en vrij koel.
@Quantoxx het grootste voordeel van die HD pads vind ik dat ze goed blijven draaien ook op lagere machine standen bovendien blijven ze goed koel. De snelheid waarmee ik werk ligt is situatie/product afhankelijk maar ik werk vaak iets sneller als in dat fimpje

@Ric325i Met een mini /rotery 75mm ;), Maar heb de bf 21 erbij voor het grove werk. Vind het fijn dat je door de 21mm uitslag voor een excentrische machine genoeg power hebt om ook nog vlot de grote delen af te werken.

Een kleinere grondplaat had fijner gewerkt voor lak bewerken bij spotrepairs maar helaas zie die er niet met de 21mm slag.