• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gespoten aluminium polijsten

Angelique79

Detailing rookie
10 jul 2022
2
2
Hallo allemaal,

Ik mag een paardentrailer behandelen.
De laadklep aan de zijkant had stickers, deze zijn eraf gehaald.
De laadklep is van aluminium maar wel in carrosseriekleur. Kan ik deze gewoon polijsten met polijstmiddel voor lak? Of moet ik ergens rekening mee houden?
Alvast bedankt!
 
Je behandelt een oppervlak altijd met een middel dat geschikt is voor het materiaal dat aan het oppervlak ligt. Als de laadklep gewoon gespoten is, is dat dus lak, maar mogelijk heeft ie ook een andere kleurbehandeling gehad zoals bijvoorbeeld eloxeren, dat is uit jouw post niet duidelijk. Waar je ook op bedacht moet zijn dat het constructiemateriaal wel eens buigzamer kan zijn dan normaal of dat de hoekjes wat hoger liggen (waardoor je makkelijk door de kleurlaag heen gaat met polijsten). Zo heb ik wel eens een kunststof spatbord gehad dat zo makkelijk doorboog dat ik een kras echt met de hand moest polijsten (met de machine last van doorbuigen, waardoor ik niet polijstte op de plek die ik wilde).
 
Bedankt voor je reactie.
De lakdiktemeter geeft een dikte van gemiddeld 240 micron voor de laadklep.
Of hij ook een andere kleurbehandeling heeft gehad durf ik niet te zeggen.
 
Aan een stuk tekst kan ik het ook niet zien. ;)

Ik weet niet of je een foto kunt plaatsen? Heb je al wel gecheckt of de zijkant van de laadklep ook vlak is (bijvoorbeeld door er een recht profiel over te leggen en te checken of je niet tussen profiel en laadklep door kunt kijken).