• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aluminium brandstoftanks als een spiegel laten shinen. Tips & Tricks welkom

frigorieuq

Detailing rookie
15 aug 2023
1
2
Rotterdam
hi guys & girls,

Aller eerst mijn excuus mocht ik niet het juiste forum subpagina hebben geselecteerd en/of mocht dit al ergens anders besproken worden. (Ik kwam namelijk er niet uit met de zoekfunctie, dus twijfel of ik het goed heb gedaan)
Over ruim een maandje krijg ik de sleutels van m'n nieuwe vrachtwagen, echter zitten hier 2 mooie aluminium tanks aan in plaats van een gespoten versie.
Nu wil ik dus toch voor eens en altijd proberen om de tanks er uit te laten springen door ze echt als een spiegel te laten shinen.
Ik heb al wel eens het een en ander geprobeerd met great lion, maar tot op heden kwam hij er na 3x polijsten nog niet als een echte spiegel eruit te zien. Zag er overigens al wel een stuk beter uit.

Nu lees ik wel over het 'nat' schuren van de tank door middel van 800 -> 1200 ->2000 grit schuurpapier maar welke soort schuurmachine zou er überhaupt voor geschikt zijn om de tank op te schuren (ook gelet op toeren en dergelijke, alles wat ik er tot nu toe over vind gebeurd allemaal in de USA dus heel veel heb ik er denk ik ook niet aan). Tuurlijk kan ik het met de hand doen maar hé als het sneller en vooral makkelijker kan ben ik er voorstander van.

Verder heb ik al wel mijn vorige tanks gepolijst met behulp van een dap900 en Great-lion Extreme metal polish met een medio bianco schijf van monello.

Mocht je hierover tips, tricks of natuurlijk advies hebben, graag! Ik ben ook niet zo'n expert er in namelijk:)

Bedankt alvast, frigorieuq