Hallo allemaal, ik was een tijdje niet actief op het forum maar heb niet stilgezeten, Gisteren weer een nieuwe bestelling geplaatst en zoals we natuurlijk inmiddels gewend zijn stond de postbode vandaag weer netjes om 10.15 uur aan de deur.
Als een kind op 5 December de doos opengemaakt en weer bij de verzameling geplaatst.
dit keer was de bestelling een Detailing Outlaws Buckanizer en omdat ik vorige week een foam-ding voor op mijn Nilfisk HD had gekocht en dat foamtroep van Karcher rommel is (ja ik weet het, had het kunnen weten maar was te enthousiast om nog een dag op de postbode te wachten) ook maar meteen de 5L jerrycan Monello Artico Magico Snow Foam incl. tapkraantje besteld. Als verassing zat er bij deze bestelling van nog geen €65,- weer een Piccolo Nero doekje van 35x35 cm bij in.
Kreeg ditzelfde doekje ook bij mijn 1e bestelling van ruim €300,-
in ieder geval bedankt voor de service Carclean, mag ook eens gezegd worden !!!
natuurlijk meteen de HD uit de schuur gepakt, slangen erop, stekker in het stopcontact en de foamer fullen, eerst met 1cm Monello en de rest water. mwa… voor mijn gevoel was het schuim nog iets te dun en liep aardig snel van de auto af. gelukkig was een goede vriend van me bij mij thuis met z’n auto dus zijne hier maar mee ingespoten tot de foamer leeg was. Vervolgens gevuld met circa 2cm Monello gevuld met water, een beetje schudden en nu was het schuim meer naar mijn smaak.
beide auto’s afgespoten, en ja… dan heb je de smaak te pakken… ik kreeg bijna een hersenbloeding toen ik de velgen van mijn maat zag, hij heeft een Audi A5 met 19’’ eronder. door en door zwart, dus ik ben nog net niet naar de schuur gerend om mijn oude vertrouwde Non Ferro erbij te pakken en de velgen ingespoten. ook meteen maar de velgen van mijn VW Golf 7 gedaan en hier had ik meteen de 1e kans om de Valet Pro kwasten uit te proberen. Mijn maat is niet zo bekend met al die producten en schrok ook toen zijn velg paars uitsloeg, afgespoten met de HD, heb volgensmij nog nooit iemand zo verbaast zien kijken als hij, velgen waren weer als nieuw en kunnen weer een weekje mee.
achja, en als je dan toch bezig bent dan halen we ook maar de emmers uit de schuur, De Buckanizer op mijn knalgele Meguiars wasemmer geklikt, emmers gevuld met water, een flinke scheut Turtle Wax Max Power Auto Shampoo erin, mijn andere Valet Pro kwast in de Buckanizer tezamen met mijn Gorilla Wash Glove en gaan met die spreekwoordelijke banaan.
Auto netjes gewassen, emblemen even grondig met de kwast aangepakt, afgespoten met de HD en afgedroogd met de witte Monello doeken met groene bies.
Toen ik eenmaal klaar was bedacht ik me nog even dat ik 2 microfiber pads heb liggen van een vorige bestelling wie ik nog niet geprobeerd heb om mijn auto. De lak is zo hard, óf ik doe iets verkeerd óf ik kom er maar niet door, vandaar de microfiber pads van Flexipads een maand geleden maar besteld.
De cutting pad goed geprimed met S3 van Scholl, toen 4/5 erwtjes S3 erop, eerst natuurlijk 1 hit gedaan, nog niet het gewenste resultaat dus nog meer 1 hit op een ‘testspotje’ boven op het dak. hier zitten wat redelijke krasjes, swirls en andere narigheid van de ‘krasstraat’ en de kilometers wie ik afleg.
Dus 2 hits verder met Scholl S3 op de Cutting microfiber pad van Flexipads… toen zag ik enig resultaat, maar nog niet het gewenste, de wat diepere krassen neem ik genoegen mee, maar die kleine k*t krasjes moeten toch echt verdwijnen, iemand tips ???
Natuurlijk nog even afgemaakt met 1 hit microfiber finishing pad van Flexipad tezamen met Raffini Finale van Monello.
de bedoeling is om hier even wat tips op te doen en aangezien ik nog wat andere verplichtingen had vandaag is het de bedoeling om Donderdag of Vrijdag de gehele auto te gaan doen.
Omdat alles ze plotseling ging vandaag en het meer iets was van: “Aangezien ik dit al heb gedaan ga ik dit en dat ook nog even doen enz. enz.” heb ik niet echt foto’s gemaakt.
Wel van het resultaat op het dak van het poetsen achteraf.
Bij mijn vorige bestelling heb ik ook Poorboys Natural Look genomen, wat is dit wonder spul, ik had 2 rare strepen op het dashbord wie je met cockpitspray gewoon bleef zien, na behandeling met PB Natural Look is dit helemaal verdwenen, hele mooie diepe zwarte kleur en toch 2 dagen een heerlijke geur in de auto gehad.
Aan de bestuurderskant had ik een soort van rare bruine “koffievlekken” in de hemel, ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan maar het zat erin, ingespoten met APC 1:4 en afgenomen met een sponsje en het is weer als nieuw. (Heel jammer inderdaad dat ik er niet aan heb gedacht om foto’s te maken) ☹️
Om jullie niet met lege handen naar huis te laten gaan nog even een foto van de verzameling gemaakt.
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben, foto’s maken was erg moeilijk aangezien je de kleine krasjes niet ziet op de foto alleen de wat diepere waar ik dan ook m’n vinger bij heb geplaatst. Heb het laatst al eens geprobeert met een spiderpad met S3, ook 2 hits en na mijn inzien zonder enig resultaat. Uitsprijden met DAP900 op standje 1, daarna polijsten op 6.