• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starterset(je) besteld, Tips/Tricks welkom !!

Hij glimt weer, na het stuifmeel geweld. En door de glans, zie je de fotograaf ook weer haha :p
Ik associeer citrus met ontvettende werking. Had je ook een lsp (last step protection = wax/coating) op de auto en zo ja, is die beetje blijven zitten?
 
  • Leuk
Reactions: BigRed92 en M3fan
Hij staat er weer mooi fris bij Gerrit. Leuk om te lezen dat je in Emmen woont. Ik heb daar jaren gewoond, komend weekend ook weer er heen.
 
  • Leuk
Reactions: BigRed92
Hij glimt weer, na het stuifmeel geweld. En door de glans, zie je de fotograaf ook weer haha :p
Ik associeer citrus met ontvettende werking. Had je ook een lsp (last step protection = wax/coating) op de auto en zo ja, is die beetje blijven zitten?

Ik had er geen wax/coating op.
Ik begin morgen met kleiën en polijsten als het allemaal een beetje mee zit. Dan komt er ook Soft99 Fusso Coat op. De eerste keer wassen erna laat ik het weten
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Hallo allemaal, ik was een tijdje niet actief op het forum maar heb niet stilgezeten, Gisteren weer een nieuwe bestelling geplaatst en zoals we natuurlijk inmiddels gewend zijn stond de postbode vandaag weer netjes om 10.15 uur aan de deur.
Als een kind op 5 December de doos opengemaakt en weer bij de verzameling geplaatst.
dit keer was de bestelling een Detailing Outlaws Buckanizer en omdat ik vorige week een foam-ding voor op mijn Nilfisk HD had gekocht en dat foamtroep van Karcher rommel is (ja ik weet het, had het kunnen weten maar was te enthousiast om nog een dag op de postbode te wachten) ook maar meteen de 5L jerrycan Monello Artico Magico Snow Foam incl. tapkraantje besteld. Als verassing zat er bij deze bestelling van nog geen €65,- weer een Piccolo Nero doekje van 35x35 cm bij in.
Kreeg ditzelfde doekje ook bij mijn 1e bestelling van ruim €300,- in ieder geval bedankt voor de service Carclean, mag ook eens gezegd worden !!!


natuurlijk meteen de HD uit de schuur gepakt, slangen erop, stekker in het stopcontact en de foamer fullen, eerst met 1cm Monello en de rest water. mwa… voor mijn gevoel was het schuim nog iets te dun en liep aardig snel van de auto af. gelukkig was een goede vriend van me bij mij thuis met z’n auto dus zijne hier maar mee ingespoten tot de foamer leeg was. Vervolgens gevuld met circa 2cm Monello gevuld met water, een beetje schudden en nu was het schuim meer naar mijn smaak.

beide auto’s afgespoten, en ja… dan heb je de smaak te pakken… ik kreeg bijna een hersenbloeding toen ik de velgen van mijn maat zag, hij heeft een Audi A5 met 19’’ eronder. door en door zwart, dus ik ben nog net niet naar de schuur gerend om mijn oude vertrouwde Non Ferro erbij te pakken en de velgen ingespoten. ook meteen maar de velgen van mijn VW Golf 7 gedaan en hier had ik meteen de 1e kans om de Valet Pro kwasten uit te proberen. Mijn maat is niet zo bekend met al die producten en schrok ook toen zijn velg paars uitsloeg, afgespoten met de HD, heb volgensmij nog nooit iemand zo verbaast zien kijken als hij, velgen waren weer als nieuw en kunnen weer een weekje mee.

achja, en als je dan toch bezig bent dan halen we ook maar de emmers uit de schuur, De Buckanizer op mijn knalgele Meguiars wasemmer geklikt, emmers gevuld met water, een flinke scheut Turtle Wax Max Power Auto Shampoo erin, mijn andere Valet Pro kwast in de Buckanizer tezamen met mijn Gorilla Wash Glove en gaan met die spreekwoordelijke banaan.

Auto netjes gewassen, emblemen even grondig met de kwast aangepakt, afgespoten met de HD en afgedroogd met de witte Monello doeken met groene bies.

Toen ik eenmaal klaar was bedacht ik me nog even dat ik 2 microfiber pads heb liggen van een vorige bestelling wie ik nog niet geprobeerd heb om mijn auto. De lak is zo hard, óf ik doe iets verkeerd óf ik kom er maar niet door, vandaar de microfiber pads van Flexipads een maand geleden maar besteld.
De cutting pad goed geprimed met S3 van Scholl, toen 4/5 erwtjes S3 erop, eerst natuurlijk 1 hit gedaan, nog niet het gewenste resultaat dus nog meer 1 hit op een ‘testspotje’ boven op het dak. hier zitten wat redelijke krasjes, swirls en andere narigheid van de ‘krasstraat’ en de kilometers wie ik afleg.
Dus 2 hits verder met Scholl S3 op de Cutting microfiber pad van Flexipads… toen zag ik enig resultaat, maar nog niet het gewenste, de wat diepere krassen neem ik genoegen mee, maar die kleine k*t krasjes moeten toch echt verdwijnen, iemand tips ???
Natuurlijk nog even afgemaakt met 1 hit microfiber finishing pad van Flexipad tezamen met Raffini Finale van Monello.

de bedoeling is om hier even wat tips op te doen en aangezien ik nog wat andere verplichtingen had vandaag is het de bedoeling om Donderdag of Vrijdag de gehele auto te gaan doen.

Omdat alles ze plotseling ging vandaag en het meer iets was van: “Aangezien ik dit al heb gedaan ga ik dit en dat ook nog even doen enz. enz.” heb ik niet echt foto’s gemaakt.
Wel van het resultaat op het dak van het poetsen achteraf.

Bij mijn vorige bestelling heb ik ook Poorboys Natural Look genomen, wat is dit wonder spul, ik had 2 rare strepen op het dashbord wie je met cockpitspray gewoon bleef zien, na behandeling met PB Natural Look is dit helemaal verdwenen, hele mooie diepe zwarte kleur en toch 2 dagen een heerlijke geur in de auto gehad.

Aan de bestuurderskant had ik een soort van rare bruine “koffievlekken” in de hemel, ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan maar het zat erin, ingespoten met APC 1:4 en afgenomen met een sponsje en het is weer als nieuw. (Heel jammer inderdaad dat ik er niet aan heb gedacht om foto’s te maken) ☹️

Om jullie niet met lege handen naar huis te laten gaan nog even een foto van de verzameling gemaakt.

Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben, foto’s maken was erg moeilijk aangezien je de kleine krasjes niet ziet op de foto alleen de wat diepere waar ik dan ook m’n vinger bij heb geplaatst. Heb het laatst al eens geprobeert met een spiderpad met S3, ook 2 hits en na mijn inzien zonder enig resultaat. Uitsprijden met DAP900 op standje 1, daarna polijsten op 6.

a203e1f9d8b71e7874451bcfbcfdb812.jpg


38cfd77b2c2b15bcf807487f0c8687bd.jpg


cc4bc477210dcaf5d2d3971ad75797e1.jpg


0550d7f57d2b50486b88b47b241e18a8.jpg


560212ea4b941070e32178c4ccd981f3.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Brad
Toen ik eenmaal klaar was bedacht ik me nog even dat ik 2 microfiber pads heb liggen van een vorige bestelling wie ik nog niet geprobeerd heb om mijn auto. De lak is zo hard, óf ik doe iets verkeerd óf ik kom er maar niet door, vandaar de microfiber pads van Flexipads een maand geleden maar besteld.
De cutting pad goed geprimed met S3 van Scholl, toen 4/5 erwtjes S3 erop, eerst natuurlijk 1 hit gedaan, nog niet het gewenste resultaat dus nog meer 1 hit op een ‘testspotje’ boven op het dak. hier zitten wat redelijke krasjes, swirls en andere narigheid van de ‘krasstraat’ en de kilometers wie ik afleg.
Dus 2 hits verder met Scholl S3 op de Cutting microfiber pad van Flexipads… toen zag ik enig resultaat, maar nog niet het gewenste, de wat diepere krassen neem ik genoegen mee, maar die kleine k*t krasjes moeten toch echt verdwijnen, iemand tips ???
Natuurlijk nog even afgemaakt met 1 hit microfiber finishing pad van Flexipad tezamen met Raffini Finale van Monello.

Leuk verslag. Ik ben ook benieuwd naar de raadgevingen die zullen komen. Wat was de omgevingstemperatuur? Misschien te warm waardoor het product te snel opdroogde?
 
De vraag is waarom je met MF-cutting pads en een Spiderpad nog steeds weinig correctie hebt? :)

Dat kan natuurlijk aan veel dingen liggen, maar in de basis;

* Polijsttechniek
* Hardheid van de lak. (VAG)

Zonder de details te weten, krijg ik het idee dat je lak simpelweg kneiterhard is én dat kleine krasjes dieper kunnen zitten dan je denkt. ;)

De VW's die ik gedaan heb, en dat zijn er niet veel, hadden bikkelharde lak. Met één hit (BF21 + Foam pad + Compound) kwam ik nog niet eens door ogenschijnlijk lichte swirls heen. :p
 
Ja daar dacht ik dus ook al aan dat ik misschien te snel ga ofzo. Maar ik weet wel dat de lak knijterhard is. Gister nog even het forum doorgelezen en velen hebben baat bij S3 op Spiderpad, nu heb ik dit wel liggen gelukkig maar had ik de vorige keer ook niet echt veel resultaat bij. Ik snap er echt niets van. Ik wil het eens gaan proberen straks om het wat langzamer te doen. En de helft van de motorkap af te plakken om eens te zien wat voor verschil het nou echt brengt.
Anders weer ik het ook niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een dooddoener hoor, maar je kunt ook genieten van dat wat er wel is, in plaats van datgene wat er niet is.

Ik snap wel dat je graag een perfect strakke auto wilt hebben, maar ik heb bijv ingebrande vogelpoep van de vorige eigenaar op de motorkap die er niet uit wil. Soit, ik heb er vrede mee.

Dat wat ik op de foto zag, ziet er al knap uit, dus genieten. Want meer dan 90% van de NL-ers zal het niet opvallen.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan en MeganeRS
Nou, gisteravond nog eens flink het forum doorgelezen, hier las ik veel over de spiderpad icm S3 van Scholl, nu heb ik dat al eerder gelezen en was ik zo slim om een spiderpad en S3 aan te schaffen, heb nog eens goed nagedacht wat ik nou verkeerd kan doen waardoor het me niet lukt, heb besloten om vandaag eens aan de slag te gaan met S3 op spiderpad en dan iets langzamer te werken want al met al is geduld een schone zaak.

Heb m’n (gister gekochte) detailingkastje uit de schuurgetrokken, en maar een beginnetje gemaakt, eerst natuurlijk het testpaneel gewassen en gedroogd zoals het hoort.
Spiderpad op de DAP900, S3 erop en de 1e hit gemaakt. ik heb bij elke stap foto’s gemaakt…

zo zag het er uit voordat ik begon :

b9202bbff2e0c14a431e7d02a26aa43b.jpg

2ea688d388d315aa6223b7ec3a494493.jpg


41ff54e1808e5889a149e56649fc827b.jpg


En zo na de 1e hit :

e2aa724cc88e7f8b6cc536c6d1a8a92d.jpg


Wel wat verbetering maar nog niet het gewenste resultaat dus nog maar weer S3 op de pad en tijd voor de 2e hit

Na de 2e hit zag het er zo uit:

e4dd2411eb0587e24f25747163c6e64d.jpg

d158c2d78646071dba35638be20c0449.jpg


Heb toen de oranje monello pad gepakt met mezzo om te finishen, aangezien dit een harde lak is werd ik er op de Facebookpagina van Carclean erop gewezen dat finale misschien ‘te mild’ is voor de lak, vandaar mijn keuze om te finishen met mezzo op oranje.

Weer heel wat verbetering maar kom maar niet van die 2 kleine krasjes af,


Nu had ik bedacht om maar eens de microfiber cutting pad van Flexipads te gebruiken aangezien dit nog groffer is, maar dit keer met iets meer druk dan ‘normaal’ (leg normaal mijn hand gewoon op de DAP om hem te sturen en zet verder geen druk, heb deze keer een heel klein beetje druk gezet.

na 2 hits met de microfiber en 1 hit met Mezzo op Oranje zag het er zo uit:

8964cad8635f57331a50856c4f49ab5c.jpg

c78f53e6cb35180dde8f8a7d78aa54c3.jpg


Toen was ik er klaar mee, heb toch echt alles geprobeerd en nog niet het gewenste resultaat, g*dve#$rd*mme.

Heb de spiderpad weer gepakt, S3 erop en nog eens proberen met iets meer druk net als daarvoor met de MF-pad.
Nu kwam er schot in de zaak en begon het behoorlijk op te knappen, na 1 hit al heel wat resultaat, afgewerkt met Mezzo op Oranje, Led lichtje van de telefoon erop en toen was dit mijn resultaat :

231c62ba71be17ff98230783673095c9.jpg

b09a23415088cebd8acca0f0f6ef0114.jpg


Ik denk dat het niet heel veel beter gaat worden als dit. als je heel goed kijkt kun je het kleine krasje nog zien aan de onderkant van de tape, maar dan moet je echt heel goed kijken.
van afstand zie je het niet, je moet echt met de neus boven de auto en heel goed kijken om hem al te zien… voor mij een goed resultaat, niet perfect, goed.

Nu even het volgende, heb al een paar keer op het forum ‘paarse’ spiderpad gelezen, ik gebruikte de witte, ik ben zo kortzichtig dat ik dacht: ik moet een spiderpad hebben dus bestel een spiderpad, heb hierbij omdat ik op foto’s op het forum een witte zag dus ook een witte besteld.
nu ben ik net de nieuwe bestelling aan het plaatsen en ik wou een extra spiderpad bestellen omdat ik niet de hele auto met 1 pad kan doen. en zag ik dat er polishing pad bij stond. terwijl er bij de paarse stond dat het een cutting pad is… EUREKA !!! hier zit dus misschien de fout. ik ben aan het cutten met een polishing pad waardoor het misschien minder snel resultaat boek. heb zojuist 2 paarse spiderpad’s besteld, nog 1 witte spiderpad, Scholl S3 500ML & Scholl S30 500ML, de S30 wil ik gebruiken om te finishen op deze harde lak.

ik hoop zo dat ik een beetje mijn ervaring op een gedetailleerde manier heb kunnen laten lezen. voor vragen, tip’s & trick’s of opmerkingen sta ik natuurlijk altijd open.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Hmm... Ik dacht bij het zien van de WITTE pad dat er geen sneetjes in zaten, maar ik dacht daarna ook dat het misschien een nieuwe pad en de sneetjes niet goed zichtbaar waren door de foto. :p

(Polishing = polijsten) ;) Zowel de Purple Spider als de Witte Sandwich Spider en Navy Blue Spider zijn cuttingpads. (Elke pad met cuttingfactor is een cutting pad)

In mijn opinie heb jij de meest harde pad van de drie. De Sandwich heeft een stugge (zwarte) basis en geeft daardoor iets meer cut als de rest. De Navy Blue is al iets flexibeler en ontworpen om i.c.m. de S20 het beste resultaat te behalen. De Purple heb ik te weinig gebruikt om in de praktijk veel te kunnen constateren, maar deze vond ik toen ongeveer tussen de twee anderen in zitten qua cut.
 
Hmm... Ik dacht bij het zien van de WITTE pad dat er geen sneetjes in zaten, maar ik dacht daarna ook dat het misschien een nieuwe pad en de sneetjes niet goed zichtbaar waren door de foto. :p

(Polishing = polijsten) ;) Zowel de Purple Spider als de Witte Sandwich Spider en Navy Blue Spider zijn cuttingpads. (Elke pad met cuttingfactor is een cutting pad)

In mijn opinie heb jij de meest harde pad van de drie. De Sandwich heeft een stugge (zwarte) basis en geeft daardoor iets meer cut als de rest. De Navy Blue is al iets flexibeler en ontworpen om i.c.m. de S20 het beste resultaat te behalen. De Purple heb ik te weinig gebruikt om in de praktijk veel te kunnen constateren, maar deze vond ik toen ongeveer tussen de twee anderen in zitten qua cut.

Is inderdaad een nieuwe pad. Vandaag voor het eerst gebruikt haha maar goed gezien hoor... en qua pads, ik dacht dat het net zo zat als met bijvoorbeeld monello, cutting pad, polishing pad en finishing pad, vandaar dat ik de paarse erbij heb besteld.
Hierbij stond namelijk bij dat het een cutting pad was en bij de witte stond polishing.
Ach ze zijn net besteld en morgen maar weer verder spelen. Maar qua resultaat toch wel redelijk positief toch, ik denk dat ik op een 80/90% zit als ik het zo bekijk...
 
Ah, maar bij Monello heb je bijv. ook nog de Finessing pad. :p

Dit soort krasjes zijn meestal de krasjes waarbij je zegt; ''OK, ik heb nu de nodige hits gegeven en heb dus best wel wat gedaan, maar ik neem ze maar voor lief.'' ;)

Morgen gewoon weer verder ouwehoeren en proberen. Probeer bijv. niet alleen te kijken naar wat welke pad voor je kan doen, maar probeer ook je techniek aan te passen. Hoe je de krasjes gaat raken, meer of minder druk, kleinere pad om lokaal te kunnen werken, etc.
 
Ah, maar bij Monello heb je bijv. ook nog de Finessing pad. :p

Dit soort krasjes zijn meestal de krasjes waarbij je zegt; ''OK, ik heb nu de nodige hits gegeven en heb dus best wel wat gedaan, maar ik neem ze maar voor lief.'' ;)

Morgen gewoon weer verder ouwehoeren en proberen. Probeer bijv. niet alleen te kijken naar wat welke pad voor je kan doen, maar probeer ook je techniek aan te passen. Hoe je de krasjes gaat raken, meer of minder druk, kleinere pad om lokaal te kunnen werken, etc.

Haha ja inderdaad, het is acceptabel maar de autist in mij wil de krasjes weghebben

Morgen eens proberen wat de paarse spiderpad doet icm S3 en dan iets meer druk inderdaad. Denk dat dit de verstandigste keuze is. Eerst 1 hit met de MF cutting pad en denk dat het 2 hits met de paarse pad word met iets meer druk, finishen op oranje monello met S30.

Ga wel even wat proberen, laat het morgen zsm weten. bedankt voor je tips !!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Gerrit Schouten ,
https://www.carclean.com/nl/sandwich-spider-foam-polishing-pad-85mm.html
Deze spiderpad zit net wat meer power in als de paarse of blauwe variant. Die kleine krasjes kun je ook zeer locaal aanpakken met een kleine pad . Wat de finish betreft zou ik altijd minimaal finishen met Finale ,geeft net dat beetje extra na Mezzo. Zelf doe ik na Finale of Rupes geel altijd nog een extra finish met Rupes wit .

Bedankt !! Dus eigenlijk is de paarse dan overbodig als ik het goed begrijp?, en ook finishen met Finale op witte monello bij zo’n harde lak... heeft dat nog nut ?
 
Nou ja die paarse pad kan altijd handig zijn alleen dit soort krasjes en zeker op een harde lak kunnen soms best tegenvallen tijdens het corrigeren dus in dit geval puur om te corrigeren zou ik die zwart/witte spider pakken. Finishen op een witte Monello pad heeft absoluut meerwaarde vind ik. Wat ik al zei zelfs na finale heeft Rupes wit (nog fijner) zelfs nog meerwaarde vind ik, wel gezegd hebbende dat mijn auto zwart is dus daar zie je de verschillen makkelijker dan op een grijze of witte auto.
 
Gerrit, ik had op facebook op je post gereageerd en zie nu je uitgebreide post.

Het kan zomaar zijn dat je ontzettend harde lak hebt, dan vindt ik de DAP900 een te mild apparaat. Een rotary of een excentrische machine met grote uitslag kan zomaar de oplossing zijn. In dit soort gevallen zou ik de volgende 2 dingen doen:

- Rotary of grotere uitslag excentrisch gebruiken voor de heftige krassen en dan 2e stap terug naar excentrisch voor afwerken. Even voor het idee, ik kon met rotary op stand 2 (van 6) al meer resultaat boeken dan DAP op stand 4-5.

- Nat schuren ergens tussen de P1500-3000 en vervolgens afwerken met de DAP.

Ik zie dat je niet ver uit de buurt zit, kan altijd even met je meekijken (Heb Rupes Nano, Mini, LHR15ES en Rotary)



P.s. je hebt Natural Look gekocht, maar kijk daar een beetje mee uit. Het kan absoluut niet tegen water, wanneer je regen op je deurpaneel krijg kreeg ik in sommige gevallen hele vieze uitlopers, ik gebruik het niet meer.
 
Laatst bewerkt: