• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Starterset(je) besteld, Tips/Tricks welkom !!

Gerrit, ik had op facebook op je post gereageerd en zie nu je uitgebreide post.

Het kan zomaar zijn dat je ontzettend harde lak hebt, dan vindt ik de DAP900 een te mild apparaat. Een rotary of een excentrische machine met grote uitslag kan zomaar de oplossing zijn. In dit soort gevallen zou ik de volgende 2 dingen doen:

- Rotary of grotere uitslag excentrisch gebruiken voor de heftige krassen en dan 2e stap terug naar excentrisch voor afwerken. Even voor het idee, ik kon met rotary op stand 2 (van 6) al meer resultaat boeken dan DAP op stand 4-5.

- Nat schuren ergens tussen de P1500-3000 en vervolgens afwerken met de DAP.

Ik zie dat je niet ver uit de buurt zit, kan altijd even met je meekijken (Heb Rupes Nano, Mini, LHR15ES en Rotary)



P.s. je hebt Natural Look gekocht, maar kijk daar een beetje mee uit. Het kan absoluut niet tegen water, wanneer je regen op je deurpaneel krijg kreeg ik in sommige gevallen hele vieze uitlopers, ik gebruik het niet meer.

Bedankt voor de tips !!

Wetsanden ga ik zowiso niet aan beginnen, dat is mij wat te tricky...
een Rotary gebruiken word hem ook niet de komende tijd voor mij...
Ik ga het gewoon nog even proberen met de spiderpads.. misschien dom van mij maar ik had ze niet geprimed had ergens gelezen dat je MF pads moest primen maar niets over spiderpads... dus ik ga zo nog maar eens eventjes lekker bezig. Misschien dat het met een geprimede pad beter gaat.

Natural Look vind ik echt een heerlijk product, heb nog geen last gehad van strepen/uitlopers.
 
  • Leuk
Reactions: Gullwing
Vrijwel onmogelijk om holo's te maken met een excentrische machine. Bij verkeerd gebruik kan er natuurlijk vanalles verkeerd gaan, zoals bij zoveel dingen. :p In dat topic moet je eerder denken aan marring en/of holo's door product.

Harde Spiderpads om te finishen op de hoogste machinestand, het finishing polijstmiddel welke te ver doorgewerkt wordt, etc. ;)

Geen paniek, Gerrit. Jij finishde al netjes met foam pads en mildere polijstmiddelen.
 
  • Leuk
Reactions: BigRed92
Huh, valt me nu pas op dat @Gerrit Schouten en @BigRed92 dezelfde avatar hebben. Misschien dat ik dan antwoorden gedacht heb dat ik het al eerder had gezegd. Nou ja, ik zal wat beter opletten dan maar.

En door deze post kom ik er dus achter dat ik blijkbaar 2 accounts heb. BigRed92 op m’n laptop en Gerrit Schouten op Tapatalk op m’n iPhone... denk dat ik via tapatalk ingelogd ben via Facebook ofzo.. appart.
 
Het hologram probleem is inmiddels opgelost. Om geen dubbele posts te creëeren op het forum wil ik de geïntresseerden graag doorverwijzen naar de link die ik gister in dit topic plaatste om te lezen wat uit eindelijk de oplossing (en de fout) was.
 
Net even deze plaatjes geschoten

7fccc29a4ec8e795d3c7b7d5d266f2c2.jpg


51a5d6fb11673c875e50fcbd97bd6f88.jpg


a7a3eac1ea2e625fb05d4ffb1a1e671b.jpg


b37a119469d79aa2fd39ff89fb893bb0.jpg
 
  • Leuk
Reactions: M3fan