• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gezocht: Teflon bescherming met 5 tot 7 jaar garantie.

SandeR-design

Detailing rookie
10 mrt 2011
197
0
Goedenavond.

Vroeger had mijn vader een Ford Sierra een jaar of 15 terug.

Deze is toen is behandelt geweest bij een poets bedrijft die nu niet meer bestaat.

De auto heeft toen een flinke poets beurt gekregen en een ''Teflon'' behandeling gehad
met een aantal jaar gerantie.
Ik dacht een jaar of 5 of 7.

De auto glom als een spiegel en voelde spek glad aan
ook hoefde de auto alleen maar gewassen te worden en daarna was het weer als of hij net bij de poets bedrijf vandaan kwam.

Weet iemand hier meer over?

Ik zoek namelijk een soort gelijk product wat een goede bescherming geeft aan de lak.

Gr Sander

Ik heb over Waxoyl wel goede verhalen gehoord, staat ook een review ergens van op het forum. En anders kan je misschien de collinite wax uitproberen, die zal het geen jaren volhouden maar toch zeker maanden.
Het hele teflon verhaal is onzin.

Met bovenstaande antwoorden is Sander niet echt geholpen lijkt me.

Sander: er is een wereld aan spullen te koop die allemaal weer een andere mate van glans/bescherming bieden.

Lijkt het je leuk om jezelf te verdiepen in het goed onderhouden van je auto(lak)? Zo ja, lees hier het forum door, koop wat spullen of ga langs bij een forumlid bij je in de buurt en er gaat een wereld voor je open.

Of wil je gewoon dat je auto door middel van een behandeling zo lang mogelijk glimt en beschermd is tegen de weersinvloeden? Dan zou ik langsgaan bij iemand van het forum hier of bij Carclean zelf. Die kunnen je dan een gepaste aanbieding doen voor het behandelen van je auto, echter geen enkel product haalt de jaren. Dat heeft die teflon behandeling ook niet gedaan.

Sander, lees dit bericht even:
https://forum.Carclean.com/cc_postst9195/WaxOyl-100-Lakpantser.aspx

het is een test van waxoyl (een zogenaamd 'lakpantser') wat overeenkomt met veel van die overpriced bescherming die dealers aansmeren, waaronder die 'teflon' laag die je vader vroeger had.

advies: Koop gewoon een sealant als Poorboy's World Ex-P of Chemical Guys Jetseal, of een duurzame wax als Collinite 476 en je bent voor 2 tot 3 tientjes verzekerd van een goede bescherming voor de komende paar maanden.

Wat ik heb begrepen uit het teflon verhaal is dat de lak idd vrij glad aanvoelde, maarrrrrr ....
Waxoyl behandeling kost boel geld, ben je verplicht om de auto te onderhouden met diens producten op diens wijze etcetc wat niet alleen onnodig geld kost maar niet veel meer is dan
een garantie op de glans en absoluut niet op het 'pantser'verhaal en de 5 jaar garantie is allemaal een hoop lucht.
Voor minder geld kan je meer bereiken en mijns inzien een overtrokken markering gebeuren.
Ga voor een DAP-pakket, dodo wax en geniet er van.
Waar Soepergrover op doelt ( denk ik ) is dat C-quartz wel een vrij goed pantser maakt waar je wel plezier aan gaat beleven

inderdaad Sander....zet hem één keer per jaar in een goede wax zoals collinite 915 en na de wasbeurt gebruik je telekens wat QD+ van poorboys en je zult zien dat je zo je wax prima in conditie houdt.
Eén maal per jaar voer je dan een volledig vijfstappenplan uit...of je laat dit doen door één der bereidwillige forumleden.
Je zal zien dat je wagen enorm glanst en lekker glad aanvoelt.
Geloof je me niet....kijk dan maar hier : klikkie

Kerel.

Je gaat toch al de Dap aanschaffen met een hoop andere benodigheden.Dus waarom teflontroep op de wagen???

Als je de wagen netjes bijhoudt ( wat moet gaan lukken met de spullen die je wilt ).En byv de Natty`s erbij neemt.Dan ga je er veel plezier aan beleven;)

Als er echt producten zouden bestaan die 5 tot 7 jaar je lak goed en glad konden houden, dan zouden wij niet bestaan.

Vervuiling hecht zich na een paar maanden altijd op het oppervlak, hoe goed of glad dat oppervlak ook is.

C.Quartz is tot op heden de beste kanshebber voor langdurige bescherming (met nadruk op bescherming!).