• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gezocht: Tyre shine die een zeer hoogglanzende wetlook geeft.

overseer1234

Detailing trainee
2 sep 2013
11
22
Zoals al in de titel stond: ik zoek een tyre shine die mijn banden een zeer felle natte glans geeft, en liefst ook een tijdje zo blijft.

ik heb al de meguiar's, endurance tyre gell gebruikt, maar die geeft na intrekken een meer satijn glans... (met een 2de laag zou het feller moeten glanzen, maar toch nog altijd niet wat ik zoek)
Spuitbussen uit de action zien er een dag of 2 goed uit en dan houd het ook al op. (wel spot goedkoop)
Extreme shine dressing van chemical guys werkt zeer goed op de plastic trim, maar op rubber vind ik het nog altijd te min...

De enige die mij echt goed beviel was de NXT tyre shine van meguiars, maar die is tegenwoordig ook al niet meer te vinden...

Ik zie dat de meesten een satijnglans verkiezen over een "onnatuurlijk" lijkende hoogglans, maar het is voor een zwarte wagen, dus dan mag de rest nat als de lak lekker helder glanzen.

Ik was aan het denken aan PB bold&bright, maar als ik de reviews leest geeft die ook meer aan satijnglans...

Kan iemand mij iets aanraden?
 
Ik lees zelf veel positieve verhalen over Black Diamond Tire Gel van Woflgang.
https://www.Carclean.com/product/Wolfg...WG_4700_100774

Wel wat duurder dan de meeste andere tire gels, maar Wolfgang claimt dat hun gel echt in de banden trekt in tegenstelling tot de gels van anderen die slechts op de banden ligt.
Zit er zelf ook aan te denken om hem aan te schaffen.
 
Is inderdaad een erg fijne bandengel. Beetje lastig aan te brengen, want erg dun, bijna water. Heerlijke meloengeur ook. Alleen niet een extreme wetlook. Hooguit vlak na het aanbrengen, maar uiteindelijk een satijnzwarte finish.
 
Ik heb gehoord dat voor echte wetlook dat je zou moeten uitwijken naar de Sonax tireshine (in de webshop). Veel goeds over gehoord maar niet zelf geprobeerd. Ook is er een variant van het schildpaddenmerk maar geen idee waar je deze zou kunnen krijgen (is een zwarte fles).

Geen van beide heb ik maar is van reviews van andere foria
 
Ik wil ook nog wel eens de vinyl & rubbercare gebruiken van Autoglym, die kun je dan ook meteen inzetten voor de plastics onder de motorkap. Mooie natte glans! Hou er wel rekening mee dat een "nattere"dressing meestal ook voor meer "sling" zorgt.
 
ex-mooseman;n390811 zei:
..... en hij is zeer lovend over de dressing van Kenotek

Niet dat ik "graag" met bling-bling-banden rondrij , het is zo dat dit product op natte banden kan aangebracht worden en persoonlijk vind ik dat het langer blijft zitten dan andere TD's die ik al gebruikt heb :ja

Resultaat als je NIET nawrijft met een oude doek/vod :

01052013003_zps00f89ccf.jpg



Mothers ( weet ff de naam niet meer vanbuiten) heeft ook iets goed voor de banden ( en kan ook voor andere dingen gebruikt worden ) :

Bij voldoende "dekking/droging" krijg je dan dit :
21072012008.jpg


:)
 
GrandPrix tyreshine van de action-die gebruik ik vanwege dr über hoogglans in de winter als het sneeuwt in mn slikschermen(binnenkuip)
 
Moet zeggen dat het ook erg afhankelijk is van de band. Een wat poreuze band heeft toch minstens drie of vier lagen nodig van de Meg's Endurance gel, terwijl mijn Kumho's bij 1 laagje al flink spiegelen ;)
 
Hier moet ik Justin gelijk geven. Vanachter liggen bij mij oudere banden en deze krijg ik NOOIT zo glimmend als de voorbanden...
 
Bij mij had de Meguiars endurance na 1 laag met wat delen extra bijwerken ook een flink bling bling gehalte. Zo erg dat ik maar besloot om uiteindelijk nog een extra keer de band met een doek te wrijven. Zit er nu denk ik 2 weken op en geeft eigenlijk alleen nog echt bling bling als de zon er op staat. Verder ziet het er nog goed uit.
 
OK dank voor de aanvullingen dan houd ik het voorlopig nog bij de AF tyre shine. Deze is op aan het raken vandaar de vraag.