• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gezocht; zeer sterkte Tuinslang van +- 10m.

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hoi iedereen,

Ik heb eindelijk een manier gevonden om buiten een aansluiting voor de hogedruk te maken. Ik huur momenteel een huis en mag niets boren of breken voor een buitenkraantje te maken. (momenteel moet de tuinslang vanuit de berging naar de veranda en via daar naar de tuin gelegd worden). Wat maakt dat de deuren altijd op een kier staan en het gewoon een heel gedoe is om klaar te zetten.

Een paar dagen geleden moest ik de kruipkelder in voor een probleem met de verwarming. (is een luik in de berging net naast de kranen voor het wasmachine en vaatwas).
Toen zag ik dat ik via dat luik (een klein gaatje boren in de houten plank - die erna wel vervang) via deze weg de tuinslang door de kruipkelder kan leggen naar een opening langs het huis. (hier is een gat voor de ontluchting van de kelder maar komt perfect uit aan mijn wasplaats :) )

Dus ik dacht, ik zet een y-stuk op de kraan binnen (met optie om deze toe te zetten als ik de wagen niet was) en laat daar de tuinslang vertrekken richting kruipkelder en dan zo naar buiten. (zodat de koppeling voor de hogedruk net uit dat verluchtingsgat komt). Zo kan ik altijd alles aansluiten en moet er niet gesleept worden met de haspel en etc.

Maar nu de vraag,

Wat is een zeer sterkte tuinslang? Ik twijfel tussen Hozelock en Gardena. Ik ga sowieso iedere keer het kraantje toedraaien als ik de slang niet gebruik maar beter Safe than Sorry.

Een tuinslang van een huismerk ga ik niet gebruiken, ze moet maar eens barsten in de kelder.

Graag jouw ervaring met een goede verstevigde tuinslang...

Thanks !!!
 
Wat is juist het voordeel van de Tyleenslang? En de Gardena lijkt wel een goede oplossing.

De bedoeling is sowieso om na elk gebruik het y-stuk toe te draaien en de slang zo ver als het gaat leeg te laten lopen. Voor vorst heb ik niet zo bang in de kelder (hier lopen toch alle leidingen door en ik heb nog steeds warm water :) ).

Ik zou gewoon iets moeten zoeken wat bv. stel dat de eerste 30cm bevriest, dat de slang niet barst....
 
@RedCat Kan ik zo een tyleenslang ook koppelen aan een gewone aansluiting van een y-stuk? Want als ik zo zoek lijkt het wel een zeer stugge slang...

Grtz
 
Is inderdaad stug, maar daardoor ook bijna niet vatbaar voor vorst
Er zijn ook hoekstukken en Y stukken
Maar handigst is denk ik een meter soepele slang aan het einde

Gardena kan ook, kost ook de wereld niet
 
Ik zou gewoon iets moeten zoeken wat bv. stel dat de eerste 30cm bevriest, dat de slang niet barst....

Daar zou ik niet zo bang voor zijn: eigenlijk iedere slang kan wat rekken, daarnaast isoleren de meeste slangen redelijk (veel beter dan metaal), dus het bevriezen zal langzaam gaan.

Persoonlijk zou ik dit trouwens anders aanpakken en niet met een Y-stuk werken. Ik zou gewoon de slang van de kraan koppelen, en ofwel het stuk tussen luik en kraan oprollen en opbergen, of anders bij het luik de slang delen en dit met een koppelstuk aan elkaar maken als je het gebruikt. Heb je geen risico van lekkende/kapotte y-stukken of afsluitkraantjes. Ik gebruik op deze manier ook mijn ontkalkingsfilter: heb ik 'm niet nodig zit er een koppelstuk, en anders koppelstuk er uit en filter er tussen.

th?id=OIP.jpg
th?id=OIP.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Stephan
Okay, thanks al voor de tip cordoba. Ik ga dat eens bekijken. Mss dat ik nog ergens een kraantje kan vinden in de berging. Anders moet ik elke keer het wasmachine ontkoppelen en veranderen. Wat vermoedelijk ook slikt brengt aan de koppeling van het wasmachine. Maar het afkoppelen is echt al een beter idee
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba