• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gezweet op en 1/2 motorkap met Monello CCS en Microfiber pads

Stephan zei:
Hey Heren,

Ik heb wel het goede nieuws dat mijn wagen is uitgemeten door een winkel in de buurt. Hij heeft tussen de 106 en 109 micronlak over heel de wagen en is nooit herspoten volgens hem.

De schrammen dacht die kerel te komen van van ijs weg te krabben op de motorkap. (Is wagen van een oudje van 82 geweest)
Of een spons met steentje in

Ik vind het alleen jammer dat het mij precies niet lukt terwijl ik toch 40 op 40 aanhoud, lichte druk op stand 5 (dap500) en gem. 1cm per ongeveer 2 sec, pad was ik uit na 3X polijsten en gebruik gem 4 erwtjes van product.


Is er misschien iemand uit de buurt die eens kan komen helpen of waar ik naartoe kan komen? Zodat ik eindelijk weet of ik het ben of de lak.:-" ...

Of hebben jullie genoeg aan een filmpje van mij in actie? Dat kan ik wel morgen ofzo even doen. Of nog meer foto's van de schade???

Moet wel toegeven dat de Monello een goede serie is.
Hallo Stephan,

Ik gok hasselt in België?
Ik wil altijd wel eens langskomen voor je met raad en daad bij te staan of je bent hier thuis ook welkom om wat producten te proberen en te kijken wat het resultaat is op je lak.
Hasselt is een kleine 40km rijden, dat is dus nog goed te doen.
Tis moeilijk om via foto's en tekst een juiste inschatting te maken van je probleem.
Ook zou ik zeker niet zomaar gaan wetsanden.

Je kan me contacteren via pm moest je interesse hebben.
 
Heb Rodders juist een Pm gedaan. Nu kijken wat prof-handen kunnen doen met het Skodalakje.

@ Danny, het wetsanden ga ik eerst wat testen op een afbraakauto van een vriend. Is wel een Fiat maar het principe zal hetzelfde zijn... Als dit goed lukt, zal ik het zeker nodig hebben voor andere schades op mijn auto...

Grtz

En wilde geen discussie onketenen :-" :lol
 
Fiat is zachte lak en je Skoda is zeer harde lak, daar zit dus zeer wel verschil in.
Het echte verschil daartussen merk je pas wanneer je de schuurkrassen wil gaan verwijderen.
 
@ Juffer1 Wat zou dit betekenen?

Juist eens gevoeld voor de schrammen op de motorkap met mijn afgebeten nagel :lol en er stonden gewoon kleine schrammetjes waar ik heb gevoeld.

Vind ik zéér tegenstrijdig, ik kan er met Forza Oranje op los gaan (waardoor ik de swirls wegkrijg en geen schrammen bijmaak) maar een vingernagel geeft schrammen?

Het is een soort Mica-kleur dus dacht dat deze altijd beton waren.

Daarom ook mijn vraag kan ik de lak week hebben gemaakt???

Ik hoop dat Rodders snel reageerd want ben beetje ten einde raad. Op andere auto's lukt het me goed enkel mijn eigen auto is een ramp !:'(
 
met een vingernagel maak je heel makkelijk schade in een lak
het is een hard scherp voorwerp wat je op je lak duwt...
Een pad met polijstmiddel heeft geen uitstekende harde delen, dus dat daar verschil in zit lijkt mij wel logisch

Kijk op een proefpaneel maar eens welke schade een gewoon papier al achterlaat als je die over de lak wrijft(werd op een meeting gebruikt om 'swirls' te veroorzaken om daarna de werking van de dap uit te leggen) ,
of de onderkant van een flesje dat wegglijdt op de lak (gezien tijdens een dap-clinic, dit veroorzaakte een kras die Tim er niet meer uitgepolijst kreeg met de dap)
 
Wilma zei:
met een vingernagel maak je heel makkelijk schade in een lak
het is een hard scherp voorwerp wat je op je lak duwt...
Een pad met polijstmiddel heeft geen uitstekende harde delen, dus dat daar verschil in zit lijkt mij wel logisch

Kijk op een proefpaneel maar eens welke schade een gewoon papier al achterlaat als je die over de lak wrijft(werd op een meeting gebruikt om 'swirls' te veroorzaken om daarna de werking van de dap uit te leggen) ,
of de onderkant van een flesje dat wegglijdt op de lak (gezien tijdens een dap-clinic, dit veroorzaakte een kras die Tim er niet meer uitgepolijst kreeg met de dap)


Ok, is ook weer duidelijk, bedankt Wilma. Ik ga ook normaal naar de Summer Detail dag. Gewoon om iedereen eenz te zien :-)

Grtz
 
Stephan zei:
@ Juffer1 Wat zou dit betekenen?

Dat je vele malen sneller en makkelijker de schuurkrassen uit een zachte lak haalt dan uit een harde lak.
Corrigeren met schuurpapier zal op een zachte lak ook veel sneller gaan dan op een harde lak.
 
Even updaten voor de medeforumleden;

Zaterdag niet kunnen langsgaan bij Rodders, vriendin had ook graag eens iemand prof aan het werk gezien, dus afspraak verzet naar volgende week zodat ze meekan en even zelf geprobeerd in de garage:-" .

Omdat ik reeds verschillende stappen heb gedaan met Monello ben ik rechtstreeks met de grove borstel begonnen;

Eerst M105 op oranje pad met 4 druppen. Gaf weinig of geen effect. Werd wel minder maar bleven zichtbaar.

Oranje pad (geprimed op KBM) met m105. Tot alle VERBAZING waren alle schrammen weg. Wel lang doorgewerkt en zeker 4x afgenomen met ipa wegens ongeloof:lol. Kan het dat je véél langer moet doorwerken? Ik heb ook met Inizio geprobeerd maar had weinig of geen effect. Stofte vrij snel ivg de M105.

Ik moet toegeven dat het primen wel een goede manier is.

Heb geen foto's omdat ik zo blij was dat het lukte.

Omdat ik zo verschoten ben van Meg's M105 vraag ik me af ofdat je met de UC ook zo moet doorwerken want dan heb ik hem foutief gebruikt.

Kan ik de M105 nabewerken met de Mezzo. Want de Mezzo vind ik ook super werken samen met de Finale, enkel de Inizio vind ik raar werken of heeft deze ook een 'learningcurve'?

Grtjes
 
met de UC moet je inderdaad ook blijven doorwerken; de schuurkorrels breken pas heel laat af...daar is de werking op gebaseerd :ja
 
@ Corsawim, Jij hebt me dit al eens verteld:ja . Heb de DAP op stand 5 gewoon even op 1 plaats gehouden (gem. 3 a 4 min) en wag was de kras :-)...

Dus ik heb de hoop nog niet opgegeven :party

Grtjes

Stephan