• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ghia

Als je echt goed wilt kunnen zien of je resultaat boekt na een pass met de DAP, doe dan een IPA wipe-down.
IPA is Isopropylalcohol (ook wel Isopropanol) en ontvet geweldig goed. Al je polijstreidu is daarmee weg en je kun heel goed beoordelen of je op de juiste weg bent.
IPA is in België wat makkelijker te krijgen bij de drogist of apotheker dan in Nederland is mijn ervaring.
Heel veel succes vandaag met je eerste DAP-experience. Ik weet zeker dat het mee zal vallen.
 
Zaterdag dus ff het kofferdeksel behandeld. Ik ben er mee gestopt... Het zal wel aan mij liggen maar had eerst weinig resultaat. Mezzo op oranje geprobeerd en das al een stuk beter. Ik heb gezien dat m'n nieuwe Delirium drying towel krassen trok :eek:! (ook foto's van gemaakt). Maar na de DAP is het terug weg. Nog even een vraagje. ik heb nog Meg tech Wax 2.0 staan en wil de lak afwerken met dit. Als de wax ingewreven is, even laten inwerken en machinaal uitpoetsen? Helaas heb ik het handmatig uitgepoetst en staat ie nu volledig in strepen en wolken :(. Ik denk dat ik best bezoek die er wel de knepen ervan kent :( vr m'n koffer had ik al bijna uurtje nodig (niet normaal zeker?)
 
Wss niet lang genoeg laten curen of veel te dik aangebracht die NXT 2.0, hij staat ervoor bekend dat hij wolken en strepen achterlaat bij te dik aanbrengen. Ik zou hem aanbrengen met de Dap en zwarte pad, dan ben je zeker dat hij overal mooi verdeeld is. Om te weten wanneer je kan uitpoetsen kun je de swipetest doen maar uit ondervinding weet ik dat de NXT 2.0 na een half uurtje uitgepoetst kan worden, ben je niet zeker dan wacht je gewoon een uur, kan geen kwaad als hij maar mooi dun aangebracht is.
 
Stofke zei:
Wss niet lang genoeg laten curen of veel te dik aangebracht die NXT 2.0, hij staat ervoor bekend dat hij wolken en strepen achterlaat bij te dik aanbrengen. Ik zou hem aanbrengen met de Dap en zwarte pad, dan ben je zeker dat hij overal mooi verdeeld is. Om te weten wanneer je kan uitpoetsen kun je de swipetest doen maar uit ondervinding weet ik dat de NXT 2.0 na een half uurtje uitgepoetst kan worden, ben je niet zeker dan wacht je gewoon een uur, kan geen kwaad als hij maar mooi dun aangebracht is.

Thx! Eerlijk gezegd heb ik die Meg nog nooit 'zo lang' laten curen :auw !
Die wipetest is na 10a15min goed dacht ik. Ik ben bang dat ik 'm er dan niet goed kan uitpoetsen maar dus is het omdat ie te kort kan inwerken ,^^ ,bedankt!
Dus aanbrengen met een zwarte pad, curen en dan terug uitpoetsen met zwart/rood?
 
Stofke zei:
Uitpoetsen gewoon met een MF doek, lekker handmatig

Ofwel ligt het aan mij maar veel gebruik ik niet maar zweet me kapot om het uitte wrijven. Morgen ga ik de uitdaging weer aan. Koffer opnieuw inzetten met Meg Techwax en volledige (pf) motorkap behandelen. Met Mezzo op oranje dan met Finale, PB BlackHole sla ik even over omdat ik niet weet als ik deze mag afwerken met EMg tech wax.
 
Normaal gezien is het uit poetsen van een wax toch een fluitje van een cent ?
En heb je de wagen ook gekleid voor je begon te dappen ? ;)
 
+1 voor picasso, wax uitpoetsen hoort normaalgezien een fluitje van een cent te zijn, anders is er waarschijnlijk iets misgelopen. :ja
Ik heb dit weekend nog met de Nxt Tech wax 1.0 gewerkt en als er iets is wat deze makkelijk doet is het wel uitpoetsen (ik ga er gemakshalve vanuit dat dit voor de 2.0 versie ook zo hoort te zijn ;)
 
Morgen nog eens testen met DAP, ik haal geen voldoening. Ik krijg enorm veel stof wanneer ik dap. Is dit teveel of opgedroogd product? Lijkt me niet normaal. Ik doe minstends 2runs Mezzo op oranje en dan 1run Finale op wit en 1 op zwart. Verkeerd?

Werk verder af met blackhole (zie geen verschil) en daarna NXT (welke ik zeer dun aanbreng want soms moet ik echt kijken als ik een waas zie want denk bijna dat ik te weinig gebruik :) , laat deze zeker 45min curen. Ik veronderstel dat ik iets misdoe want mn swirls verminderen maar gaan zeker niet weg. Wil niet dat ik geen lak meer overhoud :auw ! Die lak is al zo 'slecht' van Ford, maar als ie zo zacht is waarom gaat dan niet alles weg:bad ?
 
1. hoeveel mezzo doe je op je pad ?
2. welke grootte van oppervlak gebruik je per keer ? vb 50 op 50
3: als je vb van links naar rechts 50cm dapt, hou lang doe je daar dan over, paar seconden of eerder naar de minuut ?
 
Stofke zei:
1. hoeveel mezzo doe je op je pad ?
2. welke grootte van oppervlak gebruik je per keer ? vb 50 op 50
3: als je vb van links naar rechts 50cm dapt, hou lang doe je daar dan over, paar seconden of eerder naar de minuut ?

1 goh een 2 a 3 "puntjes van een pink"
2 ong. 50 a60cm
3 vermoed 30sec (dus te weinig zeker)

Ivm die pads, mag ik wel finale gebruiken op wit (en erna zwart)
 
mja dat lijkt allemaal vrij ok, ik gebruik de finale op de lichtgroene pad en mezzo op wit en oranje, voor mijn vw gebruik ik de mezzo op oranje, 2 hits en daarna 1 hit met finale op lichtgroen, is voor mij ok zo, de witte pad ga ik in het najaar gebruiken om de auto volledig in de PP te zetten

zwarte pad gebruik ik voor wax of glaze
 
Ik had een paar pads extra gekocht waaronder een groene maar het moest idd een lichtgroene zijn :s , qua gebruik van product, is dit te weinig of teveel? Heb jij ook zoveel stof? Ik moet echt de wagen schoonvegen :no
 
ik heb eigenlijk weinig tot geen stof bij uitvegen moet ik zeggen, ik doe 3 "erwtjes" op de pad, meer dan genoeg voor een 3de van de motorkap bij mij
 
Op welke snelheid verwerk je de mezzo? Te hoge snelheid wil ook wel eens voor stof zorgen...

Soms moet je een beetje experimenteren met de snelheid (verhogen/verlagen) en de hoeveelheid product (meer/minder)
 
Virus zei:
Op welke snelheid verwerk je de mezzo? Te hoge snelheid wil ook wel eens voor stof zorgen...

Soms moet je een beetje experimenteren met de snelheid (verhogen/verlagen) en de hoeveelheid product (meer/minder)

Qua product ga ik zeker minderen maar dan ligt er praktisch niets op?
Snelheid zeker 4voor de Mezzo durf wel soms 4.5 a5 (nooit volledig 5) :D
 
Bij een verse pad mag je de eerste keer ietsje meer product aanbrengen dan gewoonlijk.

Snelheid 4 met Dap500 of Dap900 maakt ook veel verschil.

Ik heb ook geen pasklaar antwoord, volgens mij moet je gewoon een beetje experimenteren: als minder product niet helpt, probeer dan eens iets meer product. Maar bij overmatig stoffen zou mijn eerste reflex zijn de snelheid verlagen...en zoals ik al zei: experimenteren. :ja
 
Ik verdeel de mezzo met de pad wat over het aan te brengen stuk, daarna op stand 1 wat openwrijven en dan ga ik meestal heel vlug al naar stand 5 met de Dap 900 en dan heel rustig van links naar rechts en 50% overlappend terug en dan verticaal hetzelfde, ik doe trouwens morgen mijn linkerdeur met mezzo, zal eens kijken hoe het werkt als ik te vlug werk, zou mss ook daaraan kunnen liggen dat je geen resultaat boekt, de korrel heeft mss geen tijd om af te breken
 
Dus het is geen lak/vernis die ik wegwrijf :)^ ? Het product breng ik aan op de pad en smeer die uiteindelijk ook uit op het te bewerken oppervlak op stand 1.5 a2.
Morgen ook eens minder product gebruiken, vraag me af hoe ik ook ht best mn pads dan reinig :s .