• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glas niet goed schoon te krijgen

CarJunkyXL

Detailing guru
4 apr 2016
611
153
38
Goeeeedemiddag!
Gisterochtend lekker auto wezen poetsen. alles weer netjes...tot dat ik bij de ramen kwam.
Ik krijg mijn voorruit gewoon niet schoon.

Wat heb ik geprobeerd: Autoshampoo met washmitt goed boenen.
Nanolex glas cleaner gebruikt. Daarna met mitt geporbeerd schoon te maken.

Je blijft namelijk zien tot waar de ruitenwissers "wissen". En ja.. ik heb goed geboend. :innocent:

Welk goedje moet ik er op smeren om die zooi van m'n voorruit goed eraf te krijgen? :mad:
Uiteraard ook de zoekfunctie op het forum gebruikt. Maar daar zie ik dat men aan het polijsten gaat.

Nu is de auto twee maanden (en een week) oud. Lijkt mij niet dat ik dit soort maatregelen moet gaan treffen.
Toen ik met mijn vorige auto door de wasstraat ging, had ik daar nooit last van en kwamen mijn ramen er brandschoon uit.. (Had toen het detailing virus nog niet te pakken)

2016-04-17 11.35.47.webp

2016-04-17 11.35.39.webp

2016-04-18 07.00.03.webp

Ik zou de ramen kleien en met PB prof polish (veelzijdig te gebruiken spulletje) op een zwarte Monello pad de ramen cleanen.

Eens goed ontvetten kan al veel doen inderdaad zoals @PeterS aangeeft.
Zelf gebruik ik daarvoor Gyeon Prep of Dodo Juice Cleary Menthol. APC of IPA kan waarschijnlijk ook wel.
Lukt het daarmee niet, zou ik @Ric325i's tip van de Professional Polish proberen.

Al eens bedacht dat het andersom kan zijn...
Wissers hebben de coating (die vanuit de fabrikant vd ruit erop gezet is) eraf gesleten. Daar waar de wissers niet komen, zit deze er dus nog wel.
Druppelvorming buiten de wisserbanen = coating
Geen Druppelvorming in de wisserbanen = coating weg.
Simple as that lijkt me

• Leuk
Reacties: Jansen
Mijn Passat is van augustus 2015 en de ramen heb ik nu 2x gekleid en 2x gepolijst met de hand.
Is absolut niet heftig, doet niks raars. Een microvezeld padje, beetje glass polish (merk wel bekend) en dan boenen maar.
Echt heel makkelijk en wordt erg schoon.

Heb het 1x gedaan met de DAP en een glass polish pad van Flexipads. Werkt nog beter maar spettert ook nogal een beetje.

Weer in ieder geval stof tot nadenken. Wil sowieso om kosten even binnen de perken te houden een klein beetje dreft met water in een van mijn monello lege fles met maatverdeling en sprayer te doen. Eens goed ontvetten en daarna nog een keer met de Nanolex glasscleaner nalopen.
Mocht dit niet werken gaan we eens met klei en glass polish aan de slag.

Vanavond wat dreft met water in de monello fles gestopt. Dit op de binnenkant van mijn zijraam gedaan. Met een mf droogdoek afgedaan. Daar a met Nanolex schoongemaakt. En af gedrocht met de groene monello doek. Dat is in ieder geval goed schoon geworden. Daar zaten zoals je kon zien op de foto wat rare vuiligheid strepen op. Als het weer het toelaat ga ik van het weekend eens kijken wat ik met die voorruit kan doen.

Al eens bedacht dat het andersom kan zijn...
Wissers hebben de coating (die vanuit de fabrikant vd ruit erop gezet is) eraf gesleten. Daar waar de wissers niet komen, zit deze er dus nog wel.
Druppelvorming buiten de wisserbanen = coating
Geen Druppelvorming in de wisserbanen = coating weg.
Simple as that lijkt me
Oei, dan zit ik met een probleempje denk ik
ik heb het goedje afgehaald met Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer - 300ml

Op het bevel van een Cardailist en de buurman. Heb ik het hier goed of slecht mee gedaan?

Moet wel zeggen dat de ruitenwissers echt strak staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

b33e91df68522d87d5e38764a05a55db.webp

Ik kreeg volgens mij de ingebakken filmlaagje er niet uit ook niet met kleien ontvetten enz.
dat product van Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser - 270ml ?
Zou dat ook niets voor mij zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren schoonmaakazijn op een monello peluche verde gedaan, en over mijn raam gewreven. Daar boekte ik erg goede resultaten mee. Daarna met een glascleaner en mijn raam was weer schoon.

• Leuk
Reacties: Sugr_81