• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glass coaten

@Gieljaam ,
Ik had last van “vlekkerigheid” in/op de ruit en Sonax glasspolish was daarvoor de oplossing nu met die Nanolex ultra glas koekt bv vogelpoep ook minder aan en laat de ruit zich net wat makkelijker schoonmaken.
Ik ben nooit geen fan geweest dit soort middelen maar ben over de Nanolex wel positief . Gyeon View heb ik nog nooit gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Welke klei gebruiken jullie voor glas? Is dat dezelfde als voor je lak of een andere? En wat voor middeltje gebruik je om de klei te smeren of hoeft dat niet op ruiten?

Hoef je met zo’n Nanolex behandeling dan s’morgens ook je ramen niet meer vrij te maken van druppels. Dat zou ideaal zijn als daar niks meer aan hecht. Wordt krabben straks ook overbodig?
 
He Perry, je gebruikt voor glas dezelfde klei als voor lak. En ook dezelfde klei glijmiddel. Die moet je wel gebruiken want anders 'plakt' de klei als een achterlijke.
En als je een glas coating aanbrengt kan het zelfs zo zijn dat je de vorst zo van je voorruit afduwt ;)
 
  • Leuk
Reactions: Idua78
Mijn Meguiars glijmiddel is op, dus kan een over op een andere klei en glijmiddel. Had laatst de Gyeon quick detailer als glijmiddel gebruikt bij de Meg klei dat ging op zich ook prima.

Welke glascoating is dan te adviseren?
 
DJ Supernatural Glass Sealant heb ik erg goede ervaringen mee. Wel wat lastiger aan te brengen maar heel erg lang resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: Idua78