• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze niet goed uitgepoetst?

Shiny Erik

Detailing rookie
5 aug 2013
6
0
Ik heb gisteren m'n hele auto voor het eerst gewassen, gedroogd, gekleid en gepolijst. Daarna in de PB Black hole en vervolgens in de PB Blue Natty's Liquid Blue wax gezet. Ik was toen al behoorlijk moe (echt de hele dag bezig geweest) dus deze laatste twee stappen heb ik wellicht een beetje te snel gedaan. Toch zag de auto er pikobello uit.

Maar zojuist bekeek ik mijn auto nog eens goed en zag ik op diverse plekken een soort ophopingen/druppels (maar geen druipers) van een vettige substantie. Ik kan het met m'n nagel wegkrabben en dan met een microvezeldoekje weg poetsen, maar ik vraag me echt af wat dat is. De plekjes zijn vrij klein, ongeveer 1x1mm of 2x2mm dus ik kan niet goed zeggen wat het is. Ik heb het idee dat het wat donker van kleur is dus ik denk zelf aan PB Black hole.

Is het mogelijk dat dit is ontstaan doordat ik de wax te snel achter de PB Black hole heb gedaan? Of dat ik op bepaalde punten een van de twee niet goed heb uitgepoetst? Ik heb beide met een handpad opgebracht en vervolgens met een microvezeldoekje uitgepoetst.

Het kan ook iets van buiten af zijn (vuil) maar dan is dat er wel snel opgekomen. Iemand een idee?

nee, hij heeft wel in de buurt van een boom gestaan maar daar staat ie altijd en ik zie dit nu voor het eerst.

ik zat net te denken, het kan zijn dat de handpad waarmee ik black hole en de wax heb opgebracht nog licht vochtig was van het wassen....in dat geval zal ik misschien op sommige plekken vocht hebben opgesloten met de wax. wellicht een beetje dom om niet een compleet droge pad te gebruiken...

ik heb net volgensmij alles weg gehaald, het is nu donker maar zal morgen ochtend kijken of er nieuwe zijn ontstaan

Probeer er eens foto's van te maken, en post die hier om het probleem duidelijker te krijgen. Tip voor een goede foto: plak een stukje tape naast het 'probleem': de camera stelt dan scherp op de tape (en dus de lak) en níet op de reflectie in de lak. (bij scherpstellen op de reflectie is het echte probleem vaak niet goed zichtbaar).

Kan me bijna niet voorstellen dat dit van de BlackHole is.
Heb hier nog nooit problemen mee gehad, heb deze ook al een met een licht vochtige handpad aangebracht, je poetst toch alles uit met een MF doek?

Of zie ik dit verkeerd? Een foto kan inderdaad heel wat meer opleveren :ja

Ik denk dat Joos toch gedeeltelijk gelijk had. Ik heb de afgelopen dagen aandachtig gekeken maar het is niet meer teruggekomen, dus ik kon geen foto meer maken. Ik heb nog even nagedacht en hij heeft toch tijdje ergens anders gestaan. Hier stond geen boom dacht ik maar er staat toch wel een boom. De boom is echter zo groot dat ik hem eigenlijk helemaal niet gezien had (hij hangt over). Of het echt hars is weet ik niet, het kan ook van insecten geweest zijn. De auto heeft daar nu niet meer gestaan en het is nu niet meer te zien. Nou is het de laatste dagen ook wel erg regenachtig waardoor de auto steeds weer vuil of nat is dus ik zie het wat moeilijker, maar volgensmij zit er niks meer.

Eind goed al goed dus, hoop ik :D