• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze onder ceramic spray coating?

SMFLK

Detailing chief
22 aug 2011
139
103
Noord-Brabant
Heeft het meerwaarde om een glaze (PB Black Hole) aan te brengen voor een Turtle-Wax ceramic spray coating? Of doet dit juist afbreuk aan de hechting/standtijd van de coating?

mij vraag dit om eventuele lichte swirls ter verdoezelen, polijsten doen we volgend jaar wellicht weer een keer .

Het gaat om een felblauwe metallic auto.
 
Als je doel is om de verhullende eigenschappen van een glaze te benutten, dan ligt daar de meerwaarde.
Als je de langdurige bescherming zoekt van de spray, dan zou ik dit niet over een glaze aanbrengen.

Misschien een idee om te glazen, gevolgd door een waxlaag en deze dan onderhouden met de spray? ;)
 
Het is überhaupt de vraag hoe duurzaam de schildpad spray is laat staan over een laagje glaze
 
In theorie zou de spray wat minder lang op de lak blijven zitten. Ik heb daar tot nu toe nog geen keihard bewijzend vergelijk van gezien eigenlijk.
Maar die Turtle Wax Ceramic Spray Coating gaat zo ontzettend makkelijk dat je er een extra keertje aanbrengen best voor over kan hebben.
 
Ik haal inderdaad nooit de ‘voorgeschreven’ waardes. Ze slaapt buiten en rijdt 500 per week…

Ze wordt elke week gewassen, hier ga ik ook Turtle hybrid-lijn voor gebruiken wat de standtijd en dergelijke moet vervangen.

Maandelijks die coating opbrengen vind ik, gezien de makkelijke verwerking er van, geen probleem. Ik vraag me echter af of zoiets nog hecht op een glaze (dit is mijn eerste (spray)coating).
 
Een glaze zal ongetwijfeld afbraak doen aan de standtijd van hetgene je erboven smeert, sprayt. Heb ik zelf ook mogen ondervinden.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i