• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze opzetten: Gele auto met Poorboys Black Hole i.p.v. White Diamond?

llDannyll

Detailing chief
15 dec 2021
168
95
Odijk
Goedemiddag Poetsvrienden,

Een vraagje, ik gebruik zelf Black Hole op mijn zwarte auto, nu heeft mijn vriendin een Gele Seat Ibiza (2012), Is het de moeite om hier apart White Diamond voor te bestellen of werkt de Black Hole hier ook (goed) op? heb hiervan nog meer dan zat staan en net een bestelling binnen gehad (waarin ik niet de white diamond heb besteld voor mijzelf, foutje van mijn kant hadden 2 test flacons moeten zijn) de olie hierin zal zijn werk wel doen en misschien wordt die zelfs iets ''dieper'' van kleur hiervan? of zit ik er compleet naast en is het zonde van de tijd/moeite om de Black Hole op deze kleur te smeren? auto is grootste deel van de tijd met de hand gewassen, lak is niet in optimale conditie maar ook niet erg slecht ofzo (kleur zie je ook niet zoveel op natuurlijk als op zwart) desondanks heb ik wel het idee dat wat aandacht en liefde hem wel goed zullen doen.
Verder wordt die netjes voorgewassen, non ferro, wassen, kleien, dan evt de Black Hole en afgetopt met Collinite 845

wat zijn jullie gedachtes hierover?

Groeten en fijne dag!
 
Collinite is vrij vettig en werkt dus al als een witte glaze.
Je kan met BlackHloe natuurlijk een klein stukje testen en de Collinite ernaast
Moet je toch best goede ogen hebben om het verschil te zien, denk ik ?!
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
@RedCat, kan dat is proberen, maar de glaze + Collinite geeft op mijn zwarte auto wel behoorlijk veel verschil ten opzichte van alleen Collinite.. dus vandaar dacht ik dat dit ook op geel wel verschil moet maken. anders heeft de glaze uberhaupt weinig effect op een auto? maar is misschien een beetje koffiedik kijken zo.. misschien moet ik het maar gewoon proberen op een testspot en zien wat het verschil is. ik vroeg mij voornamelijk af of white diamond ten opzichte van black hole zoveel verschil zou maken op een gele auto.
 
Zover ik weet moet je bijna een wetenschappelijke test doen om het verschil tussen White Diamond en Black Hole te bepalen op een lichte lak (of andersom bij White Diamond op een donkere lak)
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll
Er is een heel klein verschil, maar zo'n 10 jaar terug was White Diamond er nog niet eens, alleen Black Hole, en in de beginperiode dat de keuze er was hebben meerdere mensen testjes gedaan, maar geen grote verschillen tussen beiden.
 
  • Leuk
Reactions: llDannyll