• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gliptone Leather Cleaner

Rafihno

Detailing rookie
18 jun 2012
170
0
Ik heb al een tijdje de Gliptone Leather Cleaner en Conditioner, maar nou vraag ik mij af of iemand mij met een foto
of video kan laten zien hoe je de Cleaner het beste kan aanbrengen als je deze met een borsteltje wilt inwerken
doen jullie het product met een doek eerst invrijven en erna met de borstel beginnen of doen jullie wat product op de stoel en dan meteen met het borsteltje? Ik weet het niet dus ik hoor het van jullie graag hoe jullie dit doen!

Groetjes :cool:
 
Dit is zoals ik het doe!

Gliptone Gentle Cleaner.

In borstelen met een lichtvochtige borstel met zacht paardenhaar en daarna afnemen met een doek.

Gliptone Condittioner & Waterproof.

Aan brengen met een handpad en in laten trekken, als je heel de dag niet gaat rijden hoeft deze niet afgenomen te worden maar mag wel.
Ga je wel binnen een paar uur de auto gebruiken dan deze wel afnemen met een doek.

Ik gebruik deze al een geruime tijd, en ben er zeer tevreden over. Sommige raden aan om dit 24 uur te laten in werken,om dan de tweede laag op te brengen. Ik heb dit al eens geprobeerd, maar kan niet echt het verschil merken.

Wel raad ik je aan als je binnen 24 uur gaat rijden, om dan het leer goed uit te poetsen met een droge doek!
 
Ik zelf breng een klein beetje aan op de borstel. Om dan rustig deze in te wrijven.
Dus niet te veel kracht zetten op de borstel. Gewoon lichtjes inwrijven
 
De cleaner doe ik zelf vaak met een microvezeldoekje, daarop aanbrengen en poetsen. Het is in mijn ogen niet echt vies genoeg om per se met een borstel aan de gang te moeten.

De conditioner uitpoetsen hangt naast de tijdsduur voor het intrekken ook nog af van de hoeveelheid. Als je een dikke laag doet moet je het wel uitpoetsen om de strepen weg te krijgen. :grinning: