• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gloria FM10 stuk, nieuwe of andere?

bodi

Detailing addict
9 mei 2013
97
55
De sproeierteut (weet niet hoe het beter te verwoorden) van mijn gloria is stuk gegaan en kan dit niet meer afzonderlijk kopen dus zal nieuwe worden. Werk hier graag mee doch voor mij is openen soms lastig (wsl heb ik zo de sproeiteut beschadigd) en mag evt ook iets groter zijn.

Daarom had ik graag geweten of er hier mensen zijn die een andere variant gebruiken want zijn er nogal wat. een compressor heb ik niet (al gekeken naar fm50) dus zou handpomp versie moeten zijn. Of evt de prima 5, zit soort elektrische pomp (op batterijen) bij en lijkt ook handig.

Alvast bedankt voor evt tips.

Werkt een gewone drukspuit wel met foam?

Net even gegoogled naar de prima 5 maar dan zou een gardena of ander merk 5 liter spuit het ook moeten doen. Mocht je er eentje hebben thuis staan dan zou ik dat eerst uitproberen. Zelf zou ik als de mijne het begeeft waarschijnlijk voor de gloria FM 50 kiezen ondanks dat hij heel aardig aan de prijs is. Vind een wat grotere inhoud makkelijker omdat de fm 10 toch een keertje of wat bijgevuld moet worden + erg veel moet pompen om hem op druk te houden.

Bedankt inge, of een gewone drukspuit werkt weet ik niet en hoop ik hier te achterhalen, heb zelf nog geen maar stond een in action voor 5 euro dus wsl probeer ik die wel al koop ik liever een Gloria omdat de fm10 me absoluut overtuigd heeft. De fm50 overweeg ik ook want de fm10 moet ik ook bijvullen, maar werkt die ook nog met handpomp want op youtube filmpjes vooral icm compressor en dat heb ik niet.

De prima 5 zou handig kunnen zijn omdat je met die batterijpomp zelf niet meer moet pompen en dit druk aanhoudt.

Deze week geprobeerd met gewone plantenspuit en zeker niet te vgl met gloria maar als ik op vuile plekken spoot kwam dat toch wel los (weliswaar in mindere mate dan fm10).

Naar mijn weten heb ik hier ergens op het forum gelezen dat een normale drukspuit niet werkt om mee te foamen. Dat komt omdat er geen filter in het spuitstuk zit dat zorgt dat de zeepoplossing verandert in schuim/foam. Een Gloria of een foamgun op een hogedrukreiniger doet dit wel.

Vandaag om wisselstukjes geweest, ben er na wat zoekwerk toch aangeraakt en ineens 3 besteld dan heb ik reserve als het tuutje nog eens breekt. Man maakte tijdens afrekening opmerking: zijn precies gouden exemplaren en toen ik vroeg waarom zei hij dat ze 20 euro kostten. Vond dat meevallen voor 3 maar bleek 20/stuk te zijn.

Is duur (fm10 was maar rond 30) maar kan nu tijdje voort maar had ik het op voorhand geweten had ik meteen een FM50 gekocht. Wel blij dat ik hem weer kan gebruiken maar voor mensen die dit ook zouden voorhebben misschien beter om meteen nieuwe te kopen aangezien prijsverschil klein is.

Dank voor de tip - hoop dat de mijne het nog lang doet maar mocht hij het begeven dan wordt het afhankelijk van de financien een nieuwe 30 en anders de 50

Daarom postte ik het, kan interessant zijn voor anderen. Moet wel eerlijk zijn ivm stukgaan, wsl "eigen schuld".

Al eens vermeld dat ik lichamelijke ongemakken heb waardoor weinig kracht in vingers dus wanneer pa er niet is en ik het zelf open zet ik kracht met schouders en wsl zo tuutje meegepakt met dit gevolg. Is wat het is en kan er weer tegenaan gaan, dat is belangrijkste want wil nieuwe eindelijk eens volledig (in stappen) aanpakken, nog enkel wat produkten bijkopen.