• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gloria handpomp of foamlans tuinslang

bodi

Detailing addict
9 mei 2013
97
55
Ga een foamapparaat kopen en had graag geweten wat beste is, een gloria of een pomp voor tuinslang? Een hd heb ik niet en ga ik ook niet kopen omdat ik dat niet zie zitten voor autolak.

Heb gezocht maar vindt geen vergelijking van deze dingen, van de tuinslang lees ik minder goede verhalen op internetfora maar zou makkelijker zijn in gebruik (belangrijk voor me wegens beperking) en Gloria krijgt wel meestal goede kritieken (hier op forum ook).

Misschien zijn er mensen hier die beide hebben en kunnen die me helpen met de juiste keuze, waarvoor dank bij voorbaat.

Ikzelf heb de Gilmour Foamaster in bezit gehad, welke aan te sluiten was op de tuinslang.
Omdat ik geen HD wil kopen voorlopig was deze keuze voor mij bewust. Mijn ervaring met de Gilmour is niet echt heel erg goed, maar dat heeft niets te maken net het apparaat zelf. De waterdruk hier was gewoon niet hoog genoeg waardoor ik nooit echt een mooie foamlaag kon creeren. Wanneer je zou willen gaan voor bijvoorbeeld een Gilmour is het verstandig dat je vooraf even test of de waterdruk hoog genoeg is om een mooie schuimlaag te kunnen krijgen. Er zijn genoeg voorbeelden te lezen en zien op internet bij wie dit wel lukt.
Omdat ik erg goede ervaringen las over de Gloria FM10 heb ik deze afgelopen week besteld en vandaag binnen gekregen. Ik heb deze nog niet getest, maar hoop dit vanavond of aan het einde van de middag te kunnen doen. Ik zal mijn bevindingen dan op het forum posten.

Ben benieuwd naar uw ervaring met de gloria en dat lees ik vaak van de druk op waterleiding en dat er velen mede daardoor minder tevreden zijn van tuinslang. Vandaar dat ik ook voorkeur heb voor een gloria foammaster.

Zoals beloofd...
Heb zomaar wat gedaan eigenlijk. Vind de ValetPro foam maar vaag. Het ruikt hetzelfde als de Bilberry voor velgen, niet echt een prettig idee dit op mijn lak te moeten spuiten, maar goed bij gebrek aan wat anders. Het gaf ook echt een chemische reactie, vooral op mijn banden. Volgende week even andere foam bestellen.
Gebruik van de Gloria vind ik wel prettig, ik heb halverwege een 'viltje' verwisseld. De zwarte zat er standaard in, hierna heb ik de rode erin gedaan. Kreeg al een beter en mooier resultaat.

Benodigheden:

2013-05-10181459_zps1270af31.webp

Het eerste resultaat:

2013-05-10182453_zpsfb2de69f.webp

Na het gedoe met de ValetPro (die wel goed reinigt trouwens) de Gloria gevuld met Dodo Juice Born to be Mild.
Iets teveel...oeps

2013-05-10185441_zps444f32a7.webp

2013-05-10190441_zpsf5bdf54c.webp

Filmpje gebruik Gloria

dat ziet er heel goed uit, filmpje geeft mooi weer dat de gloria toch goed spuit, bedankt om dit te delen en ga ook voor de gloria gaan met een foam shampoo

De Gloria werkt naar mijn idee echt prima.
Zeker na een eerste keer gebruiken mag ik tevreden zijn denk ik. Het zal wel even spelen zijn met de juiste mengverhoudingen e.d. maar dat is niet erg.
Houd er wel rekening mee dat je relatief veel moet pompen, ikzelf heb daar geen moeite mee, maar ik kan me wel voorstellen dat dit een heikel puntje zou zijn voor potentiele kopers om juist niet te gaan voor de Gloria.

Ik twijfelde de laatste tijd ook erg over een Gloria of een Gilmour. In de te koop sectie heb ik een paar keer net achter het net gevist helaas. Een nieuwe Gilmour vind ik op dit moment eigenlijk net iets te duur, zeker omdat ik niet goed weet of er hier voldoende waterdruk is. Daarom heb ik vanmorgen maar een nieuwe Gloria besteld. Voor € 22,53 kan ik me er nooit echt een buil aan vallen :-d

Ik laat hier ook nog wel even weten hoe ie bevalt.

Vandaag voor het eerst met de Gloria aan de slag. Werkt prima! Het apparaat voelt degelijk aan een geeft een goede schuimlaag. Wel nog even uitvogelen welke verhouding en welk viltje het beste resultaat geeft. Vandaag heb ik het rode viltje gebruikt met 1 liter water en 10 ml Chemical Guys Honeydew Snow Foam. Op zich bleef de schuimlaag wel redelijk zitten, maar naar mijn idee kan het nog wel iets dikker. Na een minuutje of drie, vier was het grotendeels al weer weggezakt.

Vraag me nu alleen wel af wat ik volgende keer beter kan doen; zelfde verhouding en het zwarte viltje, of het rode viltje laten zitten en iets meer Honeydew gebruiken... Ik neig naar het eerste, al was het alleen maar voor mijn wax. Zijn er hier toevallig mensen met ervaring met Honeydew?

bedankt om uw ervaring te delen, heb ook al honeydew liggen en gloria is besteld dus hopelijk tegen volgend weekend mijn eerste indruk

vandaag mijn gloria ontvangen maar wel jammer dat het niet de nieuwste is met de drie tuutjes (rood, geel & zwart), had het nochtans uitdrukkelijk gevraagd en kan deze wel terugsturen doch op site gloria gezien dat deze maar 4 euro kosten dus kan ik ze even goed apart bestellen en voorlopig met viltjes proberen.

Jammer genoeg kan dit niet bij gloria duitsland en misschien weet hier iemand waar ik die apart kan bestellen, alvast bedankt voor hulp.

Vandaag eerste keer gebruikt en werkt wel makkelijk maar moet ook nog zoeken naar goede verhoudingen en ook makkelijker met de aparte tuutjes, bij mij zitten de 4 viltjes erin en moeilijker om schuimdikte te regelen. Viel wel op dat vuil makkelijk los komt en precies makkelijker wegveegde.

gloria heb ik altijd aan getwijfeld als die egt goed was
Dank aan filmpje binnen kort maar 2 stuks ophalen
1 voor bug squad
en 1 voor waterloos wassen

Mijn zoektoch zo'n 4 weken geleden wees uit dat er geen fysieke winkel was waar ik de Gloria FM10 zou kunnen halen.
Je kunt weleens Googlen op tuinier dier en dat dan aan elkaar geschreven.
Wel wat prijziger, maar snel in huis.

@ IbizaSigno, in Dronten verkoopt Post (voorheen Bol) een lokale gereedschap en materialen winken wel Gloria producten. Misschien heeft een dergelijke winkel dichter bij jou in de buurt ook Gloria opgenomen in het assortiment.

@IbizaSigno Voor ons de dichtstbijzijnde winkel is, voor zover ik weet, Lastvan.com in Kolham. Daar heb ik hem destijds, als een van de eersten, gekocht. Uiteraard wel tegen de hoofdprijs, zoals het de eersten betaamt. Later wisten anderen hem via ebay e.d. in Duitsland te bestellen voor minder dan de helft :|

En als je hem direct wilt gebruiken, haal je die van mij toch even snel op......

Laatst bewerkt door een moderator:
Die prijs is inderdaad wel aardig op de kop dan via eBay. Dacht misschien is er ergens een te koop voor niet te veel. Was meer om 'zo even' te gebruiken dan hoef ik niet elke keer de hd van stal te halen.

Ben ook op zoek naar een goedkope FM 10. iemand ook ervaring met de kleinere versie van de FM 10? : http://www.tuinierdier.nl/webshop/gloria-garten/gloria-reiniging-drukspuiten--onderdelen/ is dit ook echt voor een liter of een halve liter..

Ebay is overigens wel goedkoper, maar als ik de verzendkosten meereken gaat die vlieger niet meer op