• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GMToyota's collectie.

GMToyota

Detailing chief
28 okt 2009
1.402
95
Toch maar een keer foto's gemaakt van m'n "collectie".

Was spullen
Shampoos:
- Mothers California Gold Car Wash
- Dodo Juice Born To Be Mild
- Optimum No Rinse
- Raceglaze Aqua Bathe

- Kleine pompsprayer
- Valet Pro Orange Pre Wash

- The Bone, Carrand washmitt en een Halfords noodle mitt
- Raceglaze velgenborstel

- CSF Delirium Drying Towel
- Raceglaze one-pass drying towel
- Chemical Guys Miracle Dryer
- MF doek van de Xenos (voor de velgen en banden)

- Emmers (niet op foto)
- HD reiniger (niet op foto)

Overige schoonmaakmiddelen
- Carpro Iron X
- Meguairs Wheel Brightener
- Turtle Wax Ice Wheel Cleaner

- Valet Pro Enzyme Odour Eater
- Valet Pro Tar & Glue Remover
- PB's Bug Squash
- APC van Raceglaze

- Cobra Microrestore (niet op foto)
- Melamine wondersponsjes (niet op foto)


Klei
- Mothers Wax, Raceglaze en Swissvax (zacht)
- Bilt Hamber (middel)


Polijstmiddelen / Glaze / AIOs
- PB's Pro Polish.
- Monello Inizio Forza, Mezzo en Finale.
- Meg's Ultimate Compound en ScratchX 2.0

- Autoglym Super Resin Polish
- Valet Pro Achilles Prep
- Wolfgang Finishing Glaze 3.0

- Raceglaze Alutec Metal Polish
- Valma Chrome cleaner
- Staalwol 0000

Verkocht: PB's SSR 1, 2.5 en 3

- Pro 900 + Soft backing plate
- DAP 500 v2
- Brinkmann Dual Xenon
- CM8828 (PD8) Lakdiktemeter
- IPA
- Monello Spruzzo
- Wetsand 1000,2000,3000
- Pads, meerdere pads van wol-geel-oranje-wit-lgroen-zwart-rood
- Contrastverhogende gele bril

- Universal pad Washer (niet op foto)
- Langka Blob Eliminator (niet op foto)
- Blauwe tape van 3M (niet op foto)
- Snappy's pad cleaner (niet op foto)

Interieur & Exterieur & Glas
- Chemical Guys Liquid Leather Cleaner & Conditioner
- Gliptone Leather Conditioner
- PB's Natural Look

- Wolfgang Black Diamond
- PB's Trim Restorer
- Dodo Juice Trim Sealant

- Provision Glass Scrub en Fog Clear
- Turtle Wax Clearvue Rain Kleer


Quick Detailers
- Swissvax Quick Finish
- Blackfire Deep Gloss Spray Sealant
- Valet Pro Citrus Bling
- PB's Spray and Wipe
- PB's QD+
- Mothers Wax California Gold Showtime Quick Detailer
- Mothers Wax FX Spray Wax
- Meguiars Quick Detailer

Verkocht: Raceglaze Clearmist Detailer

Pads en doeken
Een heleboel MF doeken en pads, van Eurows naar allerlei soorten MF pads en foampads, waaronder Monello oranje, wit, rood, goud.

Waxen & Sealants
- Carpro Reload
- PB's Natty's Blue Paste Wax
- Collinite 845
- Dodo Juice Purple Haze, Rainforest Rub, Blue Velvet Pro en Supernatural 2.0 (panel pots)
- Blackfire Midnight Sun paste wax
- Blackfire Wet Diamond All Finish Paint Protection Sealant.
- Raceglaze 55
- Swissvax Shield
- Zymöl Glasur
- Wolfgang Fuzion

Verkocht: Colli 915, Jetseal 109.

Tas
Als ik ga wassen neem ik wat emmers en deze tas mee. Hierin zit alles wat ik voor de routine was nodig heb, van wasspullen naar drying towels naar QD, wax, pads etc.


En zo is die dicht. Mensen denk vast dat ik altijd ga sporten.. met emmers.


Handige lussen aan de zijkant voor de borstels.

Tsja dat was het wel....
 
Thanks heren,

Ik heb helaas geen Time to dry van Dodo Juice. Wel gebruik ik altijd een QD tijdens het drogen.. ik denk dat Time to dry een soortgelijk effect geeft?
De Enzyme Odour Eater bevalt me erg goed! Heb het eigenlijk maar één keer gebruikt, bij een babykots geval. Gelukkig was dat niet in de auto. Ik was bang dat de citrus achtige geur de vieze geur tijdelijk zou 'maskeren' , maar gelukkig was dit niet het geval. Ik vraag me alleen af of het ook echt helpt tegen rookgeur in een auto.
 
Virus zei:
...
Benieuwd naar je ervaringen met de Blackfire Midnight Sun. :ja

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik ben zeer tevreden over deze wax. Oorspronkelijk is de wax 8 jaren geleden ontwikkeld als een concours wax, voor bovenop hun steriele Blackfire sealant. Eigenlijk dus een wax puur bedoeld voor de looks. Gedurende die 8 jaren is er gesleuteld aan de wax om de duurzaamheid te verhogen, zonder in te boeten aan de looks. Zo zijn er o.a. polymeren bijgekomen, wat het een hybride wax maakt.

Uiterlijk: Zit in een glazen pot, leuke sticker op het deksel. Ruime opening waar een monello ronde handpad helemaal in past.
Geur: Ik heb lekkerdere waxen gesnoven. Geen tropische fruit geur. Geen snoep geur. Deze ruikt gewoon naar wax, een soort zoete Collinite 845 / 915.
Verwerking:
Het is een redelijk harde wax, die makkelijk 'smelt' als je met een padje erover heen gaat. Verspreiden gaat heel goed, glijdt heel gemakkelijk en met een klein beetje kom je echt een heel eind.
Verder is het een wipe on, wipe off wax. Geen swipe test nodig. Volgens de instructies wordt hazen zelfs afgeraden, omdat het onnodig is en dan ook moeilijk verwijderbaar zou kunnen zijn. Maar ik heb gemerkt dat als je het dun genoeg opbrengt, dan je het dan nog na 30 minuten heel makkelijk afveegt.
Gebruiksgemak vind ik dus erg goed.
Duurzaamheid: Nog geen duurzaamheidstest kunnen doen, omdat ik te vaak wax. Dit is batch 25, schijnt wat duurzamer te zijn dan batch 24. Van wat ik van anderen heb gelezen op andere forums, moet deze rond de 3 maanden houden. Ik ga de wax gebruiken als zomerwax, ik weet ook zeker dat ik die 3 maanden niet vol ga houden zonder weer een laagje extra op te brengen.
Beading / sheeting: Ok. Het is geen glasur of shield, maar prima.
Looks: Toch wel hét pluspunt van deze wax. Deze laat m'n lak een tintje donkerder lijken, maar behoudt wel de volledige 'flake pop' van een metallic lak. Zo heb je dus een wetlook, plus een spiegel glans, het beste van 2 werelden. Ik kan het zeker aanraden voor metallic lakken. Heb je een niet metallic lak, dan gebruik ik Raceglaze 55, die maakt de lak nog iets donkerder, maar laat minder flake pop zien.

Het is geen boutique wax, de geur en het uiterlijk van de pot zijn daar te 'gewoontjes' voor. Maar voor de rest is het echt een uitstekende wax, vooral qua gebruiksgemak. Ik ben er dus blij mee. :)^
 
Laatste aanwinsten:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Delirium droogdoek en 3 extra concorso pads
Valet Pro Tar & Glue Remover
Pro 900 + soft backing plate.

Opening post ook geupdate.
 
Ja, m'n handen jeuken ook heel erg om weer los te gaan met de machine (en de nieuwe machine). Er staan er 3 op het programma :). Ik hoop dat het volgend weekend droog blijft.
 
Hallo,

Is idd al een zeer ruime collectie! waarschijnlijk al veel plezier aan beleeft!!
ik zie geen ez borstel voor de velgen??
padwasher?? , hoe poets jij je pads uit??(of ik heb er over gezien:-b )
(ik ga binnenkort een poging doen om met een grittguard een padwasher te maken die kan veren!!)
Groeten danny
 
Ik ben niet zo'n fan van velgen borstels, omdat ze toch altijd wel spetteren. Ik gebruik dan een washmitt, of soms de zachte raceglaze velgenborstel als ik ergens écht net niet bij kan.

Ik heb van elke pad wel 3 stuks. Als er eentje vol loopt, dan zet ik die in een emmer met water+snappy's / dreft. Na een tijdje heb ik dan weer een pad nodig, knijp ik het uit, borstel hem schoon en draai ik hem droog. Vervelend werk.
Nu heb ik dus laatst meegedaan met de groupbuy van de padwasher, alleen moet deze nog geleverd worden en verwacht ik het over 2 weken. :) Deze week staat er wel een roze/rode Corolla op het programma. De eigenaar van de auto wil wel graag helpen.. Hij wordt dan mijn human padwasher. :grinning:
 
Kleine update.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]Valet Pro Orange Pre wash, voor de pre wash.
Makkelijk, met een pomp sprayer even de auto rond.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]Wolfgang's Finishing Glaze.
Ik zat te twijfelen tussen deze of Lime Prime van Dodo, maar dit lijkt me een betere vervanger voor de finishing en glaze stap in één. Ben benieuwd hoeveel plezier ik er dit weekend aan zal beleven. :)
 
2 Blackfire spulletjes. Voor de wet-ice-over-fire-kit.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD][MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Oeh die sealant is erg lekker!
Heel makkelijk in gebruik en een mooie glans :)

Veel plezier met de hele set ;)
 
Nieuwe aanwinsten:

Dodo Juice Rainforest Rub, Blue Velvet Pro en Supernatural 2.0 (panel pots)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


En waar ik toch iets blijer mee ben:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nieuwe potten van Wolfgang Fuzion en.. Zymol Glasur :heart_eyes:
 
Gm:

Is het nou dat je de bijbehorende sealant moet nemen bij de blackfire midnight sun paste wax ?
Schijnbaar kon ik er geen EX-P van PB onderzetten omdat dat niet zo goed zou hechten op zo'n "premium wax" Schijnbaar was de sealant van Blackfire gemaakt voor zulke waxen net zoals de blackfire. Weet jij hier meer over te zeggen, of weet jij of dit klopt?

alvast bedankt