• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goed alternatief voor brinkman ???

dennism3

Detailing rookie
25 jun 2009
53
0
Beste mede forumleden,

Vanmiddag kwam het bekende ingesealde pakketje met folders weer in de bus,
en zag ik in de folder van lidl een aanbieding staan van een lamp

De aanbieding start Donderdag 1 Okt.

De vraag is heeft iemand ervaring met een soortgelijke lamp
en zou hij krachtig genoeg zijn om de swirls duidelijk zichbaar te maken.

17 Euro lijkt me wel het proberen waard:-"

[URL]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/09/29/1254248610-740.jpg[/url]

Ik had al een Black&Decker Quartz Halogeen
Maar ik kan je vertellen dat het helemaal niet zo praktisch is tegenover de resultaten die ik zie met de Brinkmann.
Ik denk dat de lichtbundel teveel gespreid wordt bij deze spots...

Ik zou voor de Brinkmann gaan :ja

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me geen verkeerde lamp!!
Ik heb vorig jaar bij de Action een 'nep Brinkmann' gekocht.
Vorm en uiterlijk is precies hetzelfde en werkt perfect.
Iemand op het Meguiar's forum heeft 'm getest.
Ff zoekfunctie gebruiken op die 'drukbezochte site':lol en Brinkmann intoetsen.
Zie je het topic vanzelf.

emilio zei:
Ik heb vorig jaar bij de Action een 'nep Brinkmann' gekocht.
Vorm en uiterlijk is precies hetzelfde en werkt perfect.
Helemaal waar, ziet er hetzelfde uit en werkt perfect. Alleen is de licht opbrengst niet te vergelijken met de echte Brinkmann.
Ik heb ze allebei getest, staat hier:\
Heb hem nu bijna 2 uur opgeladen en even een test gedaan. Hij is wel degelijk geschikt om swirls en krassen te bekijken, net zoals bij de Brinkmann is hij het meest geschikt in garages, wat minder in de buitenlucht.

Er was maar 1 gelakt deel in huis om het mooi te testen (buiten is het nu even wat minder mooi weer ;-)) en dat is de toiletbril :lol
Met zowel de halogeen als de led vallen swirls goed te zien. Wel is de Brinkmann veel feller dan de Action versie en zijn de swirls er beter in te zien. Maar voor 9 euri val je geen buil met de Action versie.

De foto's:

Allebei gebroederlijk naast elkaar:
both.webp

"Ogen" van de Action:
action3.webp

"Ogen" van de Brinkmann:
brinkmann4.webp

-----
De muur met de Action (halogeen):
action1.webp

De muur met de Brinkmann (1 lampje):
brinkmann1.webp

-----
De kast met de Action (halogeen):
action2.webp

De kast met de Brinkmann: (1 lampje)
brinkmann2.webp

-----
De toiletbril met de Brinkmann (2 lampjes, had niet in de gaten dat ze allebei aan stonden. Net even getest met 1 lampje en het scheelt maar weinig, je ziet alleen extra swirls rond het 2e lampje)
brinkmann3.webp

De toiletbril met de Action(halogeen):
actionhalo.webp

De toiletbril met de Action(led):
actionled.webp

Hopenlijk hebben jullie er iets aan.
Het is beter dan niks (alleen de led functie vind ik nuttig) maar de Brinkmann is véél beter.

Ik had de test idd al een keer helemaal doorgelezen:-)^
als de lichtopbrengst ongeveer gelijk is met die "nep Brinkman"van de action dan kun je er aardig swirsls mee zien ?
maar natuurlijk heeft de echte een veel hogere lichtopbrengst (daar betaal je dan ook voor)!

Kleine overdenking:

Je koopt een lamp die goedkoper is, bevalt niet, koopt er nog 1 en bevalt ook niet.... Voor dat geld van die 2 lampen kun je een brinkmann kopen... Zo gek duur is die Brinkmann nu ook weer niet :weetniet
Spaar even door en koop gewoon iets goeds, maar ja, das mijn mening.

Een Brinkmann heeft gewoon een heldere duidelijke "beam" waardoor je beter de details ziet, het lichtbeeld van de andere lampen is gewoon niet goed genoeg.

De lamp die je aangeeft is een zeer universele en uitstekende lantaarn die heel veel licht geeft en lang mee gaat. Echter als alternatief voor de brinkmann is ie niet geschikt. Ik heb deze lantaarn zelf vorig jaar gekocht voor een ander doeleind. De lichtbundel is wel sterk en helder genoeg maar niet egaal. Hij verlicht een stuk paneel met ringen van licht waardoor je geen goede beoordeling kunt maken. Bovendien is hij 2x zo zwaar als de brinkmann.

Kortom wel een aanrader maar niet voor detailing

Je kan gewoon beter voor de Brinkman gaan ,buy cheap ,buy twice..

Wil je een goed alternatief -> 3M Sun Gun ;-)

Dat ding is echt bizar duur!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Dat vind ik dus echt belachelijk hé, als je met de brinkmann een goed resultaat hebt dan zal het wel goed zijn, je kan toch moeilijk nog eens 15 micron gaan weghalen om het met die sun gun perfect te krijgen? :weetniet

350, dat word me idd wat te duur:ja
maar ik denk dat je met de brinkman dan toch het beste af bent

Ik twijfel verder niet zo aan de kwaliteit van de lamp bij de lidl, maar denk idd dat hij voor dit doeleinde niet geschikt is ,
en dan is 17 euro nog best veel geld als je hem toch in de kast legt.:ja

Gr.dennis

Mja maar als je met een festool polijst en dan geen 3m sungun hebt is als een paris hilton met een poedel 8d

Dibbuz zei:
Alleen is de licht opbrengst niet te vergelijken met de echte Brinkmann.
Het is beter dan niks ....

Nou, hier staat het antwoord. Duidelijker kan het toch niet.
Gewoon lekker die goedkope baggerlamp nemen. Alle voordelen op een rij:

1) je ziet minder swirls - hoeft dus minder te polishen
2) je ziet nagenoeg GEEN krassen, scheelt een paar zware pads
3) Je ziet geen vetresten en vervuiling, scheelt klei en cleaner
4) Hij werkt op batterijen, dus kost geen stroom uit huis
5) Je komt nog eens bij de Lidl, kun je direct Dasty kopen
6) Last but not least: Je hoeft niet te waxen, je ziet toch geen glans

Veel plezier met de aanschaf van dit lichtpuntje :lol

Ook niet ja ....... Je kent Leonneke nog niet ????
Beetje kietelen af en toe. Heb zelf ook een keertje de fout gemaakt een lamp aan te prijzen op een forum. :rules

Wat op zich een beetje raar is, is dat je producten van een concurrent gaat bespreken op een commercieel forum dat toebehoort aan een winkel, namelijk CarClean.

Vermoedelijk sta je daar niet bij stil. Maar goed, als je mijn reactie nou eens met een korrteltje zout neemt, dan lees je precies wat de anderen ook al schrijven.

Het is een lamp van een slechte kwaliteit. De prijs is dus gelijk aan de Brinkman. Die is namelijk ook goedkoop en WEL van een goede kwaliteit ( lees funtionaliteit ).

Sorry, was efkes van het forum verdwenen. Meesten kennen me hier.
Vind je zelf ook niet is overigens een retorische vraag. Da's een dure uitleg voor iemand woorden in de mond leggen. Greetz. No hard feelings ....