• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goed alternatief voor brinkman ???

enne de brinkmann werkt ook perfect tegen katten in de tuin die rennen totaal verblind kats tegen de schutting aan voor mij niks anders meer hoor

Dibbuz zei:
Heb je hem eigenlijk gekocht?

Dat moet jij toch weten ..... Nee dus !!!! Maar je weet dat ik af en toe best graag wat reclame voor jullie maak. Ik heb 'm wel al gebruikt !!!!
Echt een enorme bak licht waar je echt VEEL TE VEEL mee kunt zien 8-)

alteaniels zei:
Hee Leonneke is ook weer terug:lol

Ja sorry Dennis: Ik dacht dat ik te maken had met iemand die me al kende. Excuses. Het is overigens geen larie dat je 'veel te veel ziet' met de Brinkman.
Die moet je dus gebruiken bij je eigen auto en als je veel tijd hebt ..:ja

Ik doelde eigenlijk meer op de "Brinkmann" in de openingspost en de vraag was voor de TS :lol

Als je een goede zaklamp wilt dan zou je naar de Fenix led lampen kunnen kijken deze geven erg goed en gebundeld licht! Je kunt de beam ook vaak nog instellen op verschillende grote's.

Ik gebruik zelf de brinkman als detail lamp maar ook gewoon als zaklamp op de camping ofzo, staan ze je echt raar aan te kijken als je met een "xenon" lamp aan komt. Geeft echt een bak gebundeld licht.

Ik heb 3 verschillende 'goedkope' alternatieven gehad+ een echte Maglite, maar geen van deze haalt het bij een Brinkman voor het detailen. Daar is 'ie ook voor, en ik zie niet in waarom iemand wel 40 euro betaald voor een potje wax wat toch geen ruk uitmaakt voor je glans op het einde van de detailrit maar niet 37,50 voor een Brinkman om tijdens je detailrit perfectie te halen...

detailen=perfectioneren=goed observeren

Laatst een Beetle cabrio gedaan, Brinkman was weg in m'n andere auto en het licht was slecht. Vorige week diezelfde auto weer voor een 'wash' langs, en zie tot mijn schrik dat ik hele plekken niet goed heb gedaan (lees: niet 100% Tinusproof...).
Met het blote oog+aanwezige (dag)licht niet snel te zien, met de Brinkman erop binnen 2 seconden...

Ok, dat lijkt me dus duidelijk.
beter 1x je geld goed besteden (aan een brinkman),
als aan dingen die uiteindelijk toch geen bevredigend resultaat opleveren.

Gr.Dennis

Als je aan detailen begint hou de volgende volgorde van aanschaf aan...

!/ de Brinkmann
2/ de DAP 500 incl. pads en monello kit en wax
3/ Tja zonder doeken kun je niet he
4/ doe dan ook maar een goede shampoo en een wasmitt of de Bone:love
5/ nuttige maar niet superbelangrijke gadgets

Maar zeer zeker de brinkmann het onmisbare licht in de duisternis :ja :ja o:-) o:-)

Hey Lexusfreak,

Ben al in het bezit van het nodige aantal doeken en een dap in combinatie met wolfgang pads.
Ik ben er inmiddels ook achter dat de brinkman een echte must is voor een swirlfree resultaat.

Bedank voor alle comentaren,

Dennis

:lol :lol :lol :lol

zie.... https://forum.Carclean.com/cc_postst1568/Lexusfreak-beginnerscollectie-Update-20052009.aspx

en sindsdien durf ik niet meer te posten, collectie is enorm gegroeid o:-) rofl rofl

IK heb zelf een Fenix P3D en deze werkt ook enorm goed. Geeft nog meer licht dan de Brinkman van mijn broer.

paulb zei:
IK heb zelf een Fenix P3D en deze werkt ook enorm goed. Geeft nog meer licht dan de Brinkman van mijn broer.
Daarom heb zelf ook de Fenix zaklamp in gebruik maar die is wel een stuk duurder dan de Brinkman..

Fenix zaklampen zijn inderdaad aardig aan de prijs , maar ik ben er wel van overtuigt dat ze zeker zo goed zijn qua lichopbrengst en bundel als de Brinkman.

gr.dennis

Oftewel, de conclusie is inmiddels dat er goede alternatieven zijn voor de brinkmann. De Brinkmann is in principe ook een zaklamp, alleen gebruiken wij deze voor een ander doel ;)

Conclusie is dus: Ja, maar de goede alternatieven zijn duurder...

Lexusfreak zei:
Als je aan detailen begint hou de volgende volgorde van aanschaf aan...
1/ de Brinkmann
2/ de DAP 500 incl. pads en monello kit en wax
3/ Tja zonder doeken kun je niet he
4/ doe dan ook maar een goede shampoo en een wasmitt of de Bone:love
5/ nuttige maar niet superbelangrijke gadgets

Tja, duidelijk weer een lijstje dat helemaal nergens op slaat. Ik zal je op weg helpen, Lexusfreak:

1) een auto ...................

Leon toch.....die hebben andere mensen al, en als jij een brinkmann hebt mag je die auto's allemaal detailen.........:)