• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goed weekend!

MX5

Detailing rookie
7 dec 2018
18
15
Hallo allemaal, ik ben Jp en was al 30 jaar auto's. Opgegroeid zonder internet dus lekker met de emmer en een fles dreft gejat van ma. Als mijn opa geluk had gebruikte ik de zachte kant van de schuurspons... Pas later ging het beter en ontdekte in de Halfords, helaas woonde ik op een flat en het gezeul met een slang van 30 meter ben je snel zat. Nadat mijn splinter nieuwe Honda CR-Z lekker onder de krasjes zat van de wasbox ben ik eerst verhuisd, met garage en was plek op eigen terrein, goed gaan zoeken op internet, en bij carclean uitgekomen, de verkoop adviseur heeft dik verdiend en daarna de hogedrukreiniger boer ook. Nu gaat het beter denk ik:

Auto dik foamen met monello (10 minuten)
HD afspuiten
Wassen met 2 emmers, born to be mild, 2 dikke sponzen, grid guard.
Afspoelen
Drogen met monello droogdoeken, tering veel kalk in het water dus secuur klusje.

Soms wat velgenreiniger (dragon breath)
Af en toe te in de was, maar net washcoat ontdekt en dat werkt ook prima. Ik was iedere auto minstens eens per maand en heb altijd een zak met quick detail bij me voor de vogel shit, en natuurlijk de window waffle doeken met verschillende soorten raam reinigers.
Ook het interieur krijgt iedere maand aandacht, nu met poorboys, welke ik echt top vind. Ik ben absoluut geen detailer, daar heb ik geen tijd voor. Wel zou ik onze 12 jaar oude unilak Skoda eens willen polijsten, maar dat is meer voor de pro's.

veel wasplezier iedereen
 
Welkom hier.
Hoewel je aangeeft jezelf absoluut geen detailer te vinden, doe je zo te zien al veel meer dan het gros van de mensen.
Overigens is polijsten niet zo eng, maar ik snap dat het in den beginne wellicht een te grote stap lijkt.
 
Al begin je maar vast met kleien en een paintcleaner, dan zul je al behoorlijk wat verbetering zien. Mijn Fabia was ruim 15 jaar oud toen ie de deur uitging, maar regelmatig dachten mensen dat ie nog lang geen 10 jaar was.
 
Ik heb een meguiars dual action machientje, nu met de poorboys world polish. Dit najaar een kleiset gekocht en het is veel werk maar de lak word zeker glad en schoon ermee. Ik doe een paneel per wasbeurt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog een halve monello kilo klei staan, gebruik de poorboys lube puur met een plantenspuit van de Xenos. Super spul
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: McTenD