• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede maar ook niet al te moeilijk aan te brengen (interieur) kunstof voeder

MickyB

Detailing chief
2 jun 2018
33
75
Harderwijk
Zojuist voorgesteld en gelijk al een vraag. Welk product kan ik bet beste gebruiken om niet gelakt kunstof van het dashboard en deurpaneel te voeden. Ik lees gyeon trim maar die is aan de prijzige kant en blijkt niet het allermakkelijste product te zijn om aan te brengen. En ook niet voor alles even geschikt. Naturel look lees ik goede dingen over al lees ik ook dat het minder geschikt is voor een deurpaneel. Omdat deze vlekt wanneer er regendruppels op komen.

Mijn vraag dus, wat is een niet al te lastig aan te brengen product die het kunstof voedt en mat blijft? Een paar keer per jaar aanbrengen vind ik niet erg overigens. Dashboard schoonmaken kan ik evt doen met verdunde apc, ik heb hem van poorboys. Maar een alles in één product is ook prima.

Dank alvast!
 
Ik vind Meguiar's Synthetic XPress spray wax daarvoor echt heel goed. Eigenlijk bedoeld voor het exterieur, maar het is mijn go-to als ik de boel even snel op wil frissen.
 
Bij een goede beurt gebruik ik :
Gyeon Vinyl Cleaner of Dodo Juice Total Wipe Out om te reinigen en Gyeon Preserve of Dodo Juice SN Glaze als dressing. Voor de tussendoor beurtjes Waxaddict Spray Air Fresheners of Dodo Juice Basics Detailing Spray.
 
Ik gebruik graag Natural Look :) Vlekken zijn te voorkomen als je na hey aanbrengen en intrekken alles nog even nawrijft. (Geldt voor meerdere dressings ;) )

Werkt goed, maar met name de geur maakt mij fan :p

Om te reinigen gebruik ik ook de APC+D van Poorboys. (1:15 is al voldoende)
 
Gyeon Vinyl cleaner en Gyeon preserve is ver weg het mooiste hier voor wat ik ooit gebruikt heb.

En ik heb een hoop van dit soort middeltjes geprobeerd.
 
  • Leuk
Reactions: expor
Oke, resumé dus.

Scholl purple, Gyeon preserve vlekken niet en zijn goede middelen. Naturel look vlekt minder/niet als je hem na die tijd nog een keer na wrijft.

Oke, dank ga ik eens kijken welke ik bestel.