• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede Spraywax

tomellen

Detailing addict
19 nov 2009
34
52
Hallo,

Kan iemandd mij wat raad geven? Ik zoek namelijk een goede spraywax die makkelijk werkt, bescherming biedt en toch nog een mooie glans geeft op een zwarte auto. Ik dacht persoonlijk aan Wolfgang Deep Paint Spritz Sealant of aan de Pinnacle Souveran Liquid Spray Wax. Van dit laatste lees ik spijtig genoeg geen ervaringen. Welke gebruiken jullie en waarom?

Greetz

Het is ook te zien wat je budget is. Carpro reload is heel goed. Ikzelf heb de mothers fx spraywax gekocht en ben er zeer tevreden van. Is voor op een donkerblauwe en geeft wel een diepe glans.

Ik gebruik:

- Dodo Juice Red Mist
- CarPro Reload

Waarom? Boosten van de waxlaag en glans na het wassen. Reload houd ook nog eens heel lang op een 'kale' lak.

- Wolfgang Deep Gloss Spritz Sealant
- Dodo Juice Red Mist
- CarPro Reload
- Auto Finesse Tough Coat Paint Sealant

Zomaar wat toppers qua spraywax.

Meguiars M135

[mod]Graag nog wat motivatie erbij waarom, alleen een product noemen helpt de topic starter niet echt... [/mod]

nicknameless zei:
- Dodo Juice Red Mist
- CarPro Reload

Zomaar wat toppers qua spraywax.
Heb je ze alle vier al geprobeerd of baseer je het meer op reacties van anderen? :roll

"Ikzelf heb de mothers fx spraywax gekocht en ben er zeer tevreden van."

Dat kan ik enkel beamen : heb/had deze ook , maar vond dit toch een beetje duur om elke wasbeurt te gebruiken...goed was ie zeker en ook makkelijk in gebruik.

De QD+ van Poorboy's heb ik in de plaats genomen , maar vind deze echt niet makkelijk werken (op mijn auto). Wie weet komt er wel terug de Mothers-spraywax voor in de plaats.

Het probleem met die QD+ is dat ie wel makkelijk opbrengt maar zeker niet goed uit te poetsen is (duurt 3 keer zo lang als bij een gewone wax :roll )

Probeer de qd+ maar eens een keer tijdens het drogen van je auto Danny, dan heb je daar geen last meer van.
Even per paneel 1a2 spraytjes op je droogdoek en drogen maar, werkt perfect :)

grandscenicman zei:
Het probleem met die QD+ is dat ie wel makkelijk opbrengt maar zeker niet goed uit te poetsen is (duurt 3 keer zo lang als bij een gewone wax :roll )

Dan gebruik je het niet goed, spray het op een MF doek, behandel een deel van de auto er mee, en neem het weer af met een schone MF doek, appeltje/eitje. Nooit rechtstreeks op de lak sprayen.

Heb ervaring met de QD+, M135 en de Dodo Juice Red mist.

M135 vind ik geen spraywax, is de pro versie van de Ultimate Detailer spray. De QD+ vind ik een lekker product, werkt makkelijk en bevat Carnauba voor een mooie glans, Maar de Red Mist is mijn toppertje, makkelijk aanbrengen en afnemen en geeft een mooi effect op mijn Zwarte Audi.

Zelf heb ik ervaring met Meguiars NXT Generation Speed Detailer en Dodo Juice Red Mist. Beide fijne en makkelijk verwerkbare detailersprays, het zijn geen exhte spray waxen. De NXT geeft een mooie glans na het wassen en haalt gemakkelijk vingervlekken of andere viezigheden weg. De Red Mist zorgt ervoor dat de waxlaag (al dan niet van Dodo Juice) een boost en zorgt dat je auto weer lekker glanst. Beide heb ik op een metallic zwarte auto gebruikt.

"Probeer de qd+ maar eens een keer tijdens het drogen van je auto Danny, dan heb je daar geen last meer van.
Even per paneel 1a2 spraytjes op je droogdoek en drogen maar, werkt perfect "

"Dan gebruik je het niet goed, spray het op een MF doek, behandel een deel van de auto er mee, en neem het weer af met een schone MF doek, appeltje/eitje. Nooit rechtstreeks op de lak sprayen."

Ik zal deze raad ter harte nemen , voorheen deed ik dit altijd op een mf-padje en bracht dit aan alsof het een zeer vloeibare wax was...daarom dat het zo moeilijk af te nemen was.....

Vermits mijn wagen nogal nat blijft na (correct) afspoelen , ga ik het zo aanpakken:

enkele spraytjes s&w over heel de auto , droge met droogdoek om het meeste nat weg te doen(je weet wel , ik krijg die dus niet volledig droog met 1 doek) , vervolgens een mf-doek insprayen (2-3 keer) en per paneel ff inwrijven , een andere mf-poetsdoek nemen om dit paneel op te blinken.....en zo heel de wagen.

Ik laat iig weten dat het gelukt is op deze manier .

Alvast bedankt voor de tips . :cool

nicknameless zei:
- Dodo Juice Red Mist
- CarPro Reload
Hier wel allemaal in bezit (of in bezit gehad)

Deep Gloss Spritz Sealant is fijn spul, Reload ongeveer gelijkaardig, Red Mist vind ik persoonlijk te vettig (maar wel redelijk mooi resultaat)
De Auto Finesse Tough Coat is GEEN spray sealant..!
Deze dient (voor zover ik weet) eerst met een applicator aangebracht te worden, te curen en daarna pas uitbuffen...
Wel een betere bescherming daardoor...

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik ga me de Wolfgang aanschaffen en ook de CarPro Reload!
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant staat ook in mn kast, vind ik ook echt tof werken.

Ik heb de Meguiars NXT speed detailer gebruikt (meer een QD dan een QW natuurlijk). En dit beviel wel redelijk.

Toen dit op was heb ik PB QD+ gehaald (blijft nog een QD, maar met wat carnauba), en dit gebruik ik nu nog. Bevalt mij zeer goed! Auto glimt er goed van, en is makkelijk in gebruik tussen de waxbeurten in. Ook valt de beading+sheating nog mee en is best goed.

Wat je ook nog kan overwegen is de PB QW+, schijnt ook goed te zijn! En is meer een quickwax zoals je wenst

Maar zie dat je keuze gevallen is op de Wolfgang (geen ervaring mee) en de reload (ook geen ervaring mee). Vooral met de reload doe je een goede keus! (staat op mijn verlanglijst)