• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

goede wax prijs-kwaliteit en duurzaam

subarufreak

Detailing chief
15 jul 2010
275
85
41
eens gevraagd en Tim stelde de blue velvet voor van dodo juice
maar aangaande deze topic https://forum.Carclean.com/threads/dodo-juice-waxoverzicht.1705/ denk ik dat de blue velvet niet is wat ik nodig heb

aangezien de auto's zilvergrijs zijn

wil dus een goede wax (bescherming)
prijs-kwaliteit goed
en liefst wa makkelijk aan te brengen ook

ik heb nog veel te leren maa rkweet zowiezo dat de auto's buiten slapen en dat ze best wel wat bescherming verdienen!

gebruik nu veel autoglym maar sta open voor nieuwe dingen

groeten

Dominique

Logischer wijs zou ik dan voor de Dodo Light fantastic kiezen (zeer geschikt voor lichte kleuren)
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Light_Fantastic_soft_wax_250ml__101033

Of de Nattys paste wax :
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Nattys_Paste_Wax_235ml_PB-NPW_100715

blijft deze lang?

sommige blijven maar paar weken terwijl de dodo langer zou blijven had ik me laten vertellen?

ik heb ook niet elk weekend tijd om de auto te wassen en de waxen namelijk...

Alles staat en valt met hoe vaak jij de auto wast en hoeveel shampoo je daarbij gebruikt.

Heb deze wax 4 weken geleden op een rode Astra gezet waarmee dagelijks zo'n 70km wordt gereden.
Auto is nu 3x gewassen en er is nog beading zat te zien - eigenlijk netzoveel als toen de wax er net opzat.

Zelf gebruik ik deze wax ook, maar onze auto wordt de laatste tijd eigenlijk alleen in het weekend gebruikt.
Wax blijft er gemiddeld zeker een maand of 3 opzitten, zelf bij een wekelijkse wasbeurt (met BtbM).
Wil je een wax die echt lang blijft zitten moet je eerder aan collinite 845 gaan denken, echter vindt ik die qua glans het wel afleggen tegen de Dodo.

Met een goede voorbereiding (mijn persoonlijke voorkeur dan Lime prime vooraf) blijft Dodo zeker wel zo'n 3 maanden zitten. Tussendoor na een wasbeurt een keer Red Mist opsprayen en dan redt je het waarschijnlijk nog wel ietsje langer, al zal dat hooguit in weken uit te drukken zijn.

Hoeveelheid schampoo dat wordt gebruikt bij het wassen kan natuurlijk wel van invloed zijn op de standtijd. Evenals de voorbereiding.

Deze blijven leuk:ja
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue
Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g
en natuurlijk Meguiar's Professional Paste Wax - M16 - 311gr

het gebeurt niet vaak dat de auto iedere week wordt gewassen

maar ik werk in een carrosserie bedrijf. er is een metaalbedrijf ernaast en den auto staat de hele dag in de zon dus lak ziet best wel wat af
de vriendin haar auto staat vaak onder boom dus ja

wassen doe ik door eerst te foamen

dan wassen met autoglym shampoo conditioner. ik vul het dopje van het flesje 2 keer met product en giet het dan in de emmer, altijd twee dopjes

denk dat ik dan toch beter voor de dodo juice zou gaan waarschijnlijk.

Tim vertelde me wel dat de kleuren er niet zo zeer toe doen???

maar als je ziet voor de meeste waxen (inclusief deze dat ik voor mijn kleur zou moeten gebruiken) is het 45 (dodo juice) maar de blue velvet is 65... als het dan tegen valt :|~*

is dit ook iets van opwrijven, laten drogen en dan netjes opwrijven met microvezeldoek?

dan nog enkel wijs geraken tussen de dap machines welke te kiezen...

De waxen van Dodo Juice zijn op zich ontwikkeld voor verschillende kleur nuances. Dit wil zeggen voor kleur groepen, licht, donker, warm, koud, ...
Echter is het verschil daartussen heel klein, je zal het met moeite merken. Ik heb zelf verschillende dodo waxen geprobeerd en het zijn allemaal toppers, de verschillende ertussen zijn minimaal.
De wax die Tim je heeft aangeraden is de Dodo Juice Blue velvet PRO, deze is iets duurder, maar deze geeft ook een langere bescherming dan de andere waxen.
Dit doordat de PRO waxen een andere samenstelling hebben, ik zelf vind de Blue Velvet Pro een topper.

+1 voor chost10. De M16 geeft een heerlijke glans op zilver....zie onderstaande foto..
DSC_3295.webp

M16!! Erg goed maar heel dun opbrengen en dan valt het prima te doen.

Collinite 845 of 476 lijken me ook goede opties :ja
Staan toch gekend voor hun duurzaamheid en zeer budgetvriendelijk, enkel geen fancy verpakking/kleurtje/geur.
En het verschil van glans in deze waxen kunnen waarnemen, dan moet je al echt getrainde ogen hebben.

subarufreak zei:
jij of chost10 de dodo geprobeert?

waarom hebben jullie voor die m16 geopteerd?
Tja omdat de M16 goedkoop en gemakkelijk is , alleen uitkijken als je deze opzet. (heel dun en niet te lang curen de swipe test).
Zelf heb ik wel de Dodo Blue velvet,purple haze,orange crush en de banana armour(de geur alleen al):love , deze zijn geweldig gemakkelijk op te zetten en uit te buffen. De M16 blijft iets langer zitten dan deze boven vermelde Dodo's. Alleen zijn de Dodo's wat duurder , maar wel mijn fav's. :-)^ Dus de keuze is bij jou.

bedankt voor de duidelijke uitleg!!!!

hoe brengen jullie de wax aan, met zo'n rond matje van meguiars bv? en dan laten uitdrogen en netjes uitwrijven met microvezeldoek?

Bijvoorbeeld met een Meguiars applicator, of nog fijner werkend: Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

De wax inderdaad heel dun opbrengen, laten opdrogen tot een waas (beetje afhankelijk van de wax, wanneer je sommige waxes te lang laat drogen krijg je hem er bijna niet meer af!) en uitpoetsen met een microvezeldoek.

Kind kan de was doen :)

Ik weet niet wat de ludolfs zijn, maar de swipetest is het volgende min of meer:

Nadat je de wax hebt aangebracht en laat curen, haal dan een keer je vinger over de wax heen.

Als deze nog vettig is verder laten curen, zie je de lak terug dan uitbuffen.

Bij sommige waxen is echt kit als je de wax te lang laat curen.:ja

En haal het niet in je hoofd om flesjes of zo over je lak te laten glijden als je klaar bent.;) Een doekje mag maar geen flesje

Het mag wel van mij, maar ik denk dat jij er niet blij mee zult zijn.