• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goedemiddag hulp bij rode opel astra mijn 1e x polijsten

willem 1983

Detailing rookie
13 jun 2015
6
0
Hallo ik ben Willem en heb sinds kort een dap900 pack gekocht op Carclean.com met de bedoeling mijn rode opel astra 2.0 gtc turbo flink te laten stralen!
Ben vandaag begonnen na info van internet te hebben gehaald via youtube en op deze site en andere sites.
Heb heel de auto gewassen op de 2 emmer manier en gekleid,maar na de motorkap te hebben gepolijst met de gele pad en monello raffini mezo ben ik al tegen een probleem gelopen.
Zie foto
Kan iemand mij vertellen wat hier precies aan de hand is en of ik door moet gaan met zwaardere cutting of juist lichter of dat ik al door de lak heen ben gegaan??

Alvast bedankt


Zie foto
conv_2142.webp
 
Ff je woonplaats vermelden is wel zo praktisch . Het kan aan mij liggen maar vind die foto apart de motorkap lijkt superdof!
1e keer polijsten en dan met een Dap al door de lak heen zitten komt niet zo veel voor wel is het zo dat zo'n gele pad altijd nog nabewerking zou moeten hebben met een finishing pad.
 
Kom uit alphen aan den rijn ja foto is beetje vaag maar motorkap is niet dof maar zitten van die vage vlekken op na het polijsten.
Zal binnenkort ff een duidelijkere foto plaatsen als je daar interesse in heb.
 
Kan ook zijn dat mijn techniek gewoon fout is en dat die vlekken gewoon de nieuwe lak is haha.
Mijn techniek is 4 20 cent munt mezzo verdelen op de rechterkant van de motorkap uitvegen op standje 2 over de kap.

Dan heel langzaam met standje 5 van boven naar beneden half overlappend dan van links naar rechts zelfde verhaal herhaal ik 3 x met lichte druk op de machine.

Misschien langer doorgaan?
 
-Heb je de hele motorkap in 1 keer gepolijst?
-heb je in de zon gepolijst?
-Je hebt +- 4 erwtjes nodig, volgens mij gaan er in 1 20centje 4 erwtjes, dus dan heb je 3x teveel polijstmiddel gebruikt.
-met 3 passes breek je de korrel niet genoeg af?

ik ben niet ervaren, maar heb wel vandaag een workshop gevold waaruit ik bovenstaande heb afgeleid.

ben benieuwd naar het probleem en de oplossing
 
willem 1983, die "vlekken" zaten vooraf niet in al de lak?
Zijn die vlekken doffer als de rest van je lak of juist donkerder/lichter of zo?
Ik denk bv aan ingevreten vogelpoep vlekken die schade aan de clearcoat hebben veroorzaakt ,lokaal (4"pad) extra polijsten zou dan een mogelijkheid kunnen zijn. Een andere optie zou bv zonnebrandcreme welke is ingebrand kunnen zijn.
Heb jij een testspot gedaan vooraf?
Heb jij met deze combinatie nu wel alle swirls eruit?
kijk met polijsten slijp je een dun stukje clearcoat weg en als je swirls/krasjes weg zijn kun je de auto nog een finish geven met bv Monello Finale op wit en stand 3 op de machine.
 
Dank jullie wel voor jullie reactie.
Ben vandaag naar iemand geweest met meer verstand van dit gebeuren en de motorkap is waarschijnlijk overgespoten en dat is niet al te best gedaan.
Dus ga paarse sholl pads gebruiken en mezzo en op 3000 toeren hele kleine stukjes polijsten en dan moet het goed komen. Daarna dodo Juice Orange crush wax voor mooie kleur rood en ben waarschijnlijk na 100 uur voor de hele auto klaar haha.
 
Paarse Sholl pad is bij mij heel snel ontploft. Heb toch al een tijd ervaring met machinaal polijsten en met verschillende pads en producten, nooit is er bij mij een pad zo snel naar de filistijnen gegaan. Bovendien was de pad helemaal niet warm en verre van verzadigd. Ik zou je adviseren om voor een paarse wolpad te gaan, met Veloce.
 
BrunoV ,Met een Dap? Bij mij blijft ie voor nu nog heel op mijn BF21 (ff afkloppen wat niet is kan nog komen) al draai ik mijn Rupes niet op volle toeren want dan sloopt ie denk ik alles. Ipv Monello paars zou ik eerder voor een cutting mf pad gaan (Buff&Shine bv) die draaien imho veel beter en dan met S3 ipv Veloce (stoft mij teveel en S3 corrigeerde beter) maar goed ieder zijn ding natuurlijk...
 
Bedoelde idd de Veloce vergiste me met de mezzo, ga toch met de paarse Sholl aan de slag hij heeft een stuk gedaan van me motorkap en dat zag er goed uit.