• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goedemorgen

Stefan O

Detailing guru
14 mei 2016
1.004
173
Steenwijkerland
image.webp
goedemorgen,

Ik ben Stefan en ben nieuw hier op dit forum. Ik ben nog maar net in het bezit van een Lexus gs300.
Ik heb nog niet veel ervaring met detailen maar wil dat wel graag leren. Ik heb wel wat producten staan van meguiar's maar sta open voor tips en trucs. Ik woon in de NOP, misschien dat iemand daar in de buurt woont en mij live wat tips kan doen of how to. Ik heb nog geen DAP maar die staat wel op het verlanglijstje, dus voorlopig nog even met de hand doen.

Welkom en mooie wagen, een Japanse Mercedes

Lees zoals gezegd het stappenplan even door. Als je al begint met het goed wassen EN drogen van de auto ben je al erg goed op weg

ik heb bij Ric het een en ander aangeschaft om een start te maken als beginnend poetser. Klei en lube (dodo), QD (dodo), droogdoek, Juvinate, Collinite 845 en APC. Volgens mij ga ik daar een heel eind mee komen. Hij staat nog redelijk in de was dus ik ga denk ik over een maandje een start maken met poetsen. Ik ga dan wassen, drogen, kleien, weer drogen en misschien eerst nog een keer wassen, Juvinate aanbrengen en dan afmaken met de collinite. Ben benieuwd hoe ie er dan uitziet. Voor het afnemen neem ik gewoon een microvezel doek, of hebben jullie voor het afnemen van de poets een andere oplossing, doek voorstel?

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
De Monello lijn zijn top doeken

Peluche Verde en zijn witte broertje voor waxen en polijsten.
De droogdoek schijnt helemaal top te zijn.
Piccolo Nero is een rete multi doek en goedkoop in verhouding