• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goedemorgen!

Joshua

Detailing rookie
4 sep 2018
2
12
Hallo Allemaal,

Ik volg het forum al een tijdje omdat ik sinds vorig jaar ben begonnen met het in en verkopen van auto's. Dit zijn voornamelijk duitse auto's (Volkswagen Polo 6 R / Golf 6 / 7 )De auto's heb ik in consignatie bij een collega staan met een mooie showroom en verstand van zaken.

Onze auto's worden door een cleaner bijna altijd gepolijst en compleet gereinigd. Aangezien ik soms tijd over heb volg ik zelf de stappen die nodig zijn voor het cleanen en heb onlangs zelf een auto gepolijst en het beviel me goed. In de toekomst wil ik misschien wat meer zelf gaan cleanen, deels omdat ik soms tijd over heb en helaas een controlefreak ben soms. o_O

Ook heb ik een paar beginnersvragen waar jullie misschien antwoord op hebben.

- Op de site staan veel luchtjes voor het interieur. Wat is een neutraal luchtje zodat je auto als ''nieuw'' ruikt?
- Bij veel VW Polo's zitten er krassen op het glazen zwarte deel naast je raam van je portier, is dit te polijsten? Ook krassen op de ramen komen weleens voor helaas, is hier iets aan te doen?
- Ik rijd zelf een BMW E53 om auto's mee te halen. Deze is voor de leeftijd in zeer goede staat maar het leer van de bestuurdersstoel kan een beurtje krijgen. Ik weet dat er bepaalde soorten verf zijn maar is dit makkelijk zelf te doen?
- Ik heb de koplampen gepolijst met een setje van Turtle Wax (vloeken in de kerk?:mask:). Het zag er super uit nadat ik klaar was maar na 1 dag rijden zijn ze weer net zo dof.

Ik zal de komende tijd nog meer info verzamelen en wil langzaamaan wat spullen bestellen en wat gaan proberen.

Groet Joshua
 
Welkom op het forum, Joshua! :D

Luchtverfrissers: Tja, wat is ''als nieuw'' ruiken? Bij nieuwe auto's met leder is de lederlucht toch wel het eerste wat opvalt. Bij de rest is ''als nieuw ruiken'' in mijn opinie toch wel gewoon schoon-ruikend. Als ik in een auto die ik wil gaan kopen een flinke luchtverfrisser-lucht ruik, dan vraag ik mij af wat er verdoezeld moet worden. :p

Krassen in deurstijlen: Dit is geen glas, maar gespoten kunststof. De krasjes zitten dus in de blanke lak en deze stijlen zijn hier erg gevoelig voor. Dit is te polijsten, maar zoals bij alles is werken met beleid aan te raden.

Krassen in glas: Glas is simpelweg knetterhard. ;) Er zijn polijstpasta's en glaspads om dit aan te pakken, maar enorm veel resultaat wordt niet snel behaald.

Leder opknappen: Leder reinigen + voeden is zo simpel als het klinkt. Leder opknappen door het te repareren en/of te verven is wat moeilijker en of het makkelijk is, dat is voor een ieder natuurlijk verschillend. Bepalen wat er moet gebeuren en of dit haalbaar is, dat is een kwestie van erin verdiepen.

Koplampen opknappen: Ook dit is een kwestie van erin verdiepen. Om het simpel te houden: Het dof worden is omdat de UV-straling het kunststof aantast. Het UV-filter heeft dus weinig effect meer. De koplampen polijsten haalt misschien het doffe kunststof weg, maar hierna heeft de UV-straling weer alle kans om toe te slaan. Veelal worden de koplampen daarom geschuurd en/of gepolijst tot het kunststof weer kraakhelder is en vervolgens een nieuwe beschermlaag aangebracht. (Blanke lak / coatings)