• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

golf 5 kunstof delen behandelen

ruud1988

Detailing addict
17 mrt 2012
67
55
36
Tilburg
Hallo allemaal,Ik ben al een tijdje thuis in de detail wereld,maar erger me echt aan kunstof delen die weer vaag worden.Aangezien bij mijn golf 5 de achterbumper de onderbumper zwart kunstof is wil ik deze nu echt eens als nieuw maken.Ik heb diverse producten geprobeerd maar telkens 1 tot hooguit 2 weken daarna hetzelfde verhaal,en zijn ze weer dof.Ik wil nu de gyeon trim gaan gebruiken maar ik zou graag advies willen of dit de fabrieks uitstraling een lange tijd gaat behalen ? alvast dank voor de komende reactie,s en tips

Dresssings houden het meestal maar "weken" uit. Goed reinigen en ontvetten heeft wel invloed op de standtijd. Trim heeft een langere levensduur. Meestal bied dit dan ook wel als oplossing.

Voor mijn VW jetta maak ik , naar volle tevredenheid , gebruik van Black WOW exterior trim restorer.
Belangrijk is wel dat je de kunststof delen goed voorbereid anders is het resultaat niet maximaal en zeker van korte duur.
Zelf gebruik ik de Black WOW pre cleaner en een borsteltje om het kunststof goed te reinigen ( je kan bijv. ook APC of Gyeon Prep gebruiken ).
Black WOW is zeer zuinig in gebruik ( je hebt echt maar een paar druppels nodig ) en ik ben zeer tevreden over het resultaat en de standtijd.
Enige nadeel , wat mij betreft , is dat het alleen geschikt is voor harde kunststoffen en niet voor rubbers e.d.

• Leuk
Reacties: ruud1988
ik heb producten van mequeirs geprobeerd,enkele van chemical guys..Maar dank voor de antwoorden.ik zal eens gaan denken over de black wow.en anders de gyeon.heb eigenlijk nooit een goede reiniging gedaan van de oppervlakte,beetje eigenwijs maar omdat dit zeker het eindresultaat maakt zal ik me hier eens goed in gaan verdiepen en dit gaan toepassen :)

Ik heb geen idee waar je vandaan komt, maar je bent bij mij ( regio Rotterdam ) van harte welkom om de Black WOW uit te komen proberen.

De Black WOW ken ik persoonlijk niet, maar Gyeon Trim is voor mij #1 voor fijn kunststof aan het exterieur. In tegenstelling tot menig dressing, heeft Trim een véél langere standtijd, vlekt niet, voegt een coating over het materiaal en heeft dus zelfs beading/sheeting.

Greetz