• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goodbye my friend...

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.712
173
45
Doetinchem
Hierbij een draadje over mijn VW Passat Variant 1.9 TDI van 2001

De auto word voornamelijk door mijn vrouw bereden, ik moet het doen met de Lupo :-/

Deze auto is reeds 2 jaar in ons bezit en we hebben er inmiddels 247000 km op staan (gekocht met 170000) en hij is voorzien van een automaat met 100 pk, het is niet veel maar mijn vrouw rijd rustig :-)^

Verder hebben we de auto een beetje naar onze smaak aangepast... ik houd niet van extreme vormen van customizen maar slechts kleine details

- 4 cm verlaagd met veren van Apex
- Xenon 6000 kelvin
- 18 inch RS6 wielen met Dunlops in 225-40-18

Dat was het eigenlijk wel rofl we zijn er dik tevreden over, zeker de ruimte en het rijcomfort staat ons erg aan!

[MOD]Topicje aangepast, foto's waren niet meer beschikbaar[/MOD] ;)

De auto word indien mogelijk elke week gewassen en even uitgezogen, zo houd je de wagen natuurlijk netjes in orde!

Helaas heeft de auto momenteel wat schade opgelopen omdat mijn vrouw in Utrecht (parkeergarage) achterna is gezeten door een of andere ontzettende randdebiel met ook maar enige vorm van fatsoen en respect }:)w ze wou zo snel mogelijk in de auto stappen om maar van die wacko af te komen, daarbij is ze tegen een paaltje aangereden en is een velg beschadigd... :'(

Schadejuli091-border.webp

Schadejuli092-border.webp

Nu had ik gisteren de verzekering al gebeld en afgesproken dat ik vandaag op pad zou gaan om een afspraak te maken voor herstel (bonus opbouwbeschermer, zodat ik niet in tredes achteruit ga) zo gezegd, zo gedaan

Omdat hij 10 augustus toch naar de spuiter gaat (niet eerder tijd vanwege vakantie) laat ik daar op eigen kosten de motorkap en zijschermen ook meespuiten zodat ik gelijk van alle steenslag af ben :cool kost wel 250 euro maar ik ben toch nog wel even van plan om er in te blijven rijden.

Als ik weer updeetjes heb, zal ik die in dit topic plaatsen...

Inderdaad, je ziet de kilometerstand er absoluut niet aan af! :-)^
Zonde van de schade natuurlijk, maar persoonlijke veiligheid is veel belangrijker

Jammer van de schade maar verder ziet hij er goed uit! :cool
Wat heb je allemaal gedaan en met welke producten?

Erg mooie auto, en ziet er idd nog heel goed uit voor zijn ervaring!

En onder de motorkap: 8-())

Jammer van de schade, maar dat gaat weer helemaal goedkomen, denk ik zo...

meuh

Bedankt voor de reacties tot nu toe :ja

Ik heb verschillende producten gebruikt, binnenkort moet de Passie er weer aan geloven, maar eerst zal de schade verholpen moeten worden voor ik weer lekker ga poetsen :-)^

Denk ergens in september dat er een detail plaats zal vinden, de wagen word 10 augustus hersteld en twee weken later gaan we op vakantie voor twee weekjes... daarna zal ik hem eens lekker gaan verwennen!

Tot die tijd moeten we ons maar even vermaken met ons Lupootje... gisteren al contact gehad met Dennis en Tim over welke producten ik nog graag wil hebben.

Zo hoor ik veel goede verhalen over de Menzerna's en Fuzion 8d, maar dan ziijn we gelijk weer een stuk armer. Dat is altijd het nadeel van shoppen bij CC ;)

Erg netjes gedaan hoor !

Als jij je Passat detailed dan doe je dat denk ik ook machinaal ?
Wat voor combi's gebruik je dan om kleine krasjes / swirls eruit te halen ?

Heb namelijk binnenkort een lichtblauwe Passat op het programma staan die er van voor tot achter onder zit :'(

Gr. Arjan

Vandaag de TNT weer aan de deur gehad met een leuk pakketje 8-)

- Monello kit
- Dodo Juice logo small stickers (2x)
- Dodo Juice Red Mist
- Dodo Juice Purple Haze
- Monello Curved pads (light polishing & polishing)
- Poorboys Trim Restorer
- Carclean T-shirt My Rules o:-) :-)^ en Tim weet wel waarom w^^w

Vandaag de Passat voor het eerst gewassen sinds hij terug is van de spuiter... lekker met BTMB aan de gang o:-)

Er zit alleen wat spuitnevel op de voorruit en op de voorband... :roll daarvoor moet hij dan nog maar even terug.

Na het drogen van de wagen viel me op dat er een vliegenlijkje achter is gebleven, ik heb geprobeerd deze met de vochtige Miracle Dryer weg te poetsen, maar helaas zonder succes. Na de vakantie de klei er maar eens bij nemen als hij toch een detail krijgt ;)

Microkrasjes, veroorzaakt door het wrijven met de Miracle Dryer

Zo ziet hij er na het wasbeurtje weer uit... bandjes in de Meg's tiregel
Tevens heb ik mijn Chemical Guys buckets gemod w^^w

Ik (heb) ga me richten op de producten van Dodo Juice, erg mooi en fijn spul ! De bedoeling is dan dat ik er wash en rinse stickers van DJ voor terug ga kopen en deze op de emmers plak.
Op deze manier heb ik toch "stevige" Dodo Juice home made washbuckets rofl

Afgelopen tijd weinig aan detailing kunnen doen, maar desalnietemin wel aan wat belangrijke zaken gewerkt ;)

Carport begon lekkage te tonen bij de asbestplaten, dit lekte net op de zijkant van de Passat en die vlekken ging met normaal wassen niet eens meer weg }:)w moest zelfs met SSR1 erover om die vieze vlekken te verwijderen...

Omdat de buren niet zo heel veel om hun auto geven en dus ook een goede carport niet zo heel erg belangrijk vinden, moest ik praten als brugman om ze zover te krijgen dat ze het in ieder geval mee gingen betalen.

Mijn aanbod was dat als hun ook mee zouden betalen, ik voor de bouw zou zorgen van twee nieuwe carports :lol samen met mijn vader en schoonvader heb ik redelijk wat uurtjes hier in gestoken... en het resultaat, oordeel zelf w^^w

Hier hadden we de ombouw eraf gehaald en de asbestplaten ook al allemaal zelf verwijderd, deze hebben we later in folie ingepakt (in zijn geheel) en afgevoerd naar de stort

Nu rest mij nog lekker een beetje "chillen" met een pilsje in de achtertuin om morgen lekker voor twee weken naar Turkije (Alanya) te vliegen ;-)

Mooie carport, zeker aardig wat werk ingezeten?! Gaan de spotjes aan als het donker wordt? Ik zie daar iets van een sensor hangen volgens mij...

Dank voor jullie reacties ;-)

@Inspire, dat klopt inderdaad op het moment dat ik met de auto onder de carport kom, gaan er 6 spotjes branden.

Daarnaast heb ik het zo gemaakt dat ik ook de spotjes handmatig in de schuur kan aanzetten als ik onder de carport wil werken als het donker is...

Enneh... er ging inderdaad veel meer tijd inzitten dan dat ik in eerste instantie dacht maar het eindresultaat is wel naar mijn zin. Hij is breder en langer geworden, de Passat past er helemaal onder!

Het enige dat nu nog moet gebeuren is een keer schilderen en er moeten nog plintjes geplaatst worden rofl

Weer terug van vakantie, dus tijd voor een detail van de Passat ;)

Gisteren laat in de ochtend begonnen met wassen van de Passat. Met de Gilmour foamgun met een scheut Smart Shampoo erin lekker aan het foamen gegaan, daarna met Wheel Brightener van Meguiars de velgen grondig gereinigd...

De Rinse en Wash emmers gevuld met water en als shampoo de Born To Be Mild van Dodo Juice... aan het wassen geslagen, er zaten veel vliegenlijkjes op de wagen maar die gingen nagenoeg allemaal weg tijdens het wassen.

Auto is gedroogd met Miracle Dryer van Chemical Guys, daarna de clay er bij gepakt (blauwe Meguiars) en natuurlijk Last Touch om de klei soepeltjes te laten glijden... er kwam nagenoeg geen vervuiling vanaf maar toch de hele wagen gedaan voor de zekerheid.

Ook is de voorkant recent gespoten en tijdens het wassen voelde dat al heel vettig aan dus het was aan de andere kant wel weer nodig om alle "restanten" van het spuitbedrijf te verwijderen...

Na het kleien de kunststof delen maar eens afgeplakt, ik kwam erachter dat ik geen blauwe tape meer had... dan maar met gewone afplaktape :weetniet en dat ging ook wel goed. Geen last gehad van lijmresten gelukkig...

Zo, bedankt voor het lezen en bekijken!

Die ziet er weer showroomstaat uit Quincy, heel netjes. Maareuh eerst netjes je kenteken wegwerken en daarna vol in beeld is zonde van de moeite van het wegwerken van de eerste foto's.