• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goodbye my friend...

Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik een beetje raar stond te kijken... zeker na die 50/50!

Onbewust komen er toch een hoop krasjes op je wagen, ondanks je wast met 2 emmer methode etc maar het was ook al een behoorlijke tijd geleden dat ik de Passat had gedaan ;) Nu kan hij er weer even tegenaan!

@Hans, ik doe het nog altijd met paint, maar op een gegeven moment werkte dat niet meer en toen had ik ook zoiets van: "Ach ja, wat the hiep". ;-)

Ik ook weer, heb een nieuwe harde schijf moeten kopen omdat de oude overleden was en nu heb ik helaas geen photoshop meer. Good old paint werk redelijk maar lang niet zo mooi als photoshop.

Pijnlijk strak! Super! :-)^ Auto ziet er als nieuw uit, zeer zeker niet met een kleine 3 ton aan ervaring, hooguit misschien de bestuurdersstoel.

Zaterdag de Passie voor het eerst weer gewassen sinds de Freshly Juiced treatment ;)

Lekker met de Born To Be Mild shampoo gewassen icm CC washmitt :heart_eyes: wat een fijne mitt !

Drogen heb ik gedaan met de Miracle Dryer en als toetje heb ik de wagen voorzien van een laagje Red Mist :heart_eyes: wat een werelds goedje is dat zeg ! Ook de bandjes even meegepakt met tire gel...

Natuurlijk was toen het moment daar.... de Freshly Juiced sticker van Tim o:)

29sep10-border.webp

29sep2-border.webp

29sep3-border.webp

29sep4-border.webp

29sep5-border.webp

29sep6-border.webp

29sep8-border.webp

29sep9-border.webp

29sep-border.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er echt super uit!!! Mijn overbuurman heeft ook een Passat Variant (pre facelift) en die heeft verleden jaar met een schuurspons de vliegen van zijn bumber gehaalt ennuh natuurlijk niet met de 'zachte' kant ... 8-()) :|~* als ik ooit nog eens een project wil beginnen :-d

Kleine tip: vervang je lampen voor Philips blue vision lampen, kost 50 eurie maar levert een berg meer licht op!!! (heb het bij mijn corsa ook gedaan) toen de koplampen af laten stellen en nu lijkt het net xenon ,^^

raceman zei:
Kleine tip: vervang je lampen voor Philips blue vision lampen, kost 50 eurie maar levert een berg meer licht op!!! (heb het bij mijn corsa ook gedaan) toen de koplampen af laten stellen en nu lijkt het net xenon ,^^

Ik heb xenon 8d

Ik zag zo snel geen koplampsproeiers zitten:weetniet , die zijn toch verplicht bij xenon?

Maargoed maakt opzich nie uit ,^^ xenon is toch nog beter als de Philips lampen :-)^

Hee die Quincy, alles goed bro.
Mooie kar heb je.
Maar ook mooie carpoort.
Toevallig heb ik de mijne samen met de buurman ook waterdicht gemaakt,ideaal man.
En dan heb ik ook nog regelmatig een verwarmde loods tot mijn beschikking.

Greetzzzzzzzzzzz Martin

Dit stukje even gekopieerd uit : Wat hebben we vandaag gedaan

Vandaag de vrouw met de Lupo naar het werk gestuurd, kon ik mooi de Passat even een grondige schoonmaakbeurt geven :ja

Gewassen met Born To Be Mild van DJ
Van binnen stofzuigen, dashboard en alle kunststof van het interieur afnemen met allesreiniger (Citronella) en daarna weer voeden met PB Naturel Look, heerlijk geurtje :love

Toen de lak weer even voorzien van een laagje Red Mist, met uitzondering van de motorkap deze heb ik voorzien van een nieuw laagje Purple Haze...

Ik vond namelijk dat sinds de laatse detail (13 september 09 ! ), de beading niet meer zo goed was :weetniet dat was iets dat mij een paar maanden geleden ook al opviel of tegenviel van Dodo Juice Purple Haze terwijl de voorbereiding etc toch echt dik in orde was!

Het lijkt er nu op dat de Purple Haze zich slechts een maandje goed houd qua beading en dat vind ik behoorlijk teleurstellend 8o ... ik was de auto wekelijks met Born To Be Mild shampoo, daar meet ik precies 20 ml shampoo af op een emmer van 15 liter, daarbij heb ik de beschikking over warm water aan de voorkant van het huis en dat gebruik ik dus ook, wellicht dat het daar in zit ???

Ik hoop dat iemand mij hierover meer uitsluitsel kan geven, want om nou elke maand de auto te waxen, hoe leuk dat ook is, vind ik ook weer overdreven ;)

Wat ik heb begrepen is dat als je een langere stand tijd wil van de Dodo wax is dat je eerst een laag HARD wax moet aan bregen voor de duurzaamheid en deze layeren met een soft voor extra diepte en glans. Deze combo zou een standtijd garanderen van ongv 3 a 4 maanden.

ik ben het overigs met je eens dat die RED MIST een Toppertje is:jippie

gr cees;-)

Een Cees, dank voor je snelle reply:ja

Daar zit idd wel wat in... Zou voor de wintermaanden collinite getopt met purple Haze een mooie combi zijn? Of moet ik toch maar aan de Fuzion :lol

Vandaag even naar de stad geweest om wat boodschapjes te doen...

Ik gooi even wat achter in de wagen, komt er een oude man naar me toe die zegt: Meneer, er heeft net een vrachtwagen tegen Uw auto gereden 8-o ik dacht: " Een vrachtwagen" oh nee !!!

Even gekeken en de schade valt mee, de voorbumper is beschadigd op een aantal plaatsen en de kentekenplaat is er afgerost en daarachter zit juist de meeste schade...

Afijn, het schadeformulier ingevuld, hij moest in de vrachtwagen even met zijn baas bellen en vervolgens komt hij eruit en zegt: "Joh, je kan wel even bellen met mijn werkgever, waarschijnlijk word het zo wel vergoed zonder verzekering"

In eerste instantie was ik wat huiverig hiervoor, toch maar even naar het schadebedrijf getuft en daar vertelde men mij dat de schade toch gauw richting de 500 -550 euro ging :'(

Nu heb ik de desbetreffende man gebeld (voicemail ingesproken) en als hij morgen terug belt zal ik wel horen hoe en wat... mijn bedoeling is om te kijken wat ik ervan weg kan poetsen en eventueel wat proberen bij te tippen met een lakstift, misschien wat wetsanden en dan money in the pocket te houden voor een andere wagen...

De Lupo gaat waarschijnlijk volgende maand op marktplaats omdat mijn vrouw met zwangerschapsverlof gaat, ze moet dan in mei weer beginnen en ze wil graag een VW Polo, daar kan ik dan mooi dat geld bij doen.

Wat denken jullie ervan?

Hier wat foto's van de schade van vandaag:

CIMG0525.webp

CIMG0524.webp

CIMG0523.webp

Dit lijkt me een gemene en zal ik nooit helemaal kunnen laten verdwijnen omdat hier gewoon een stukje lak weg is

CIMG0521.webp

de 2 laatste word ECHT vullen en wetsanden,
op het randje bij je kentekenplaat zou je wel weg kunnen dappen, maar pas op, gezien je op een randje werkt.

ik zou die 500 euro in me zak steken, en proberen er wat van te maken.. spuiten e.d. kan toch altijd nog

Ik zie: Swirls en waxresidu op je plastic delen ;)

Ik denk dat je het allemaal aardig netjes weg kan krijgen met bijpunten, wetsanden en polijsten. Achter de kentekenplaat zou ik gewoon Dappen en een nieuwe plaat er voor zetten.