• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graag advies (opbouwende kritiek) op mijn stappenplan om de MB-E250 Estate Zwart 2014 te wassen.

AlexV

Detailing rookie
19 jan 2025
4
15
Als 1e Voorkant/Spiegels inspuiten met : Nanolex Insect Remover - 750ml (in de zomer met "veel" insecten)

Ale 2e LM Velgen inspuiten met: Poorboys Iron Remover - 473ml
Even in laten intrekken, Hierna met zachte borstel (Versa Angle Wheel Face Brush) bewerken en schoon spuiten.
Is er iets vergelijkbaars dat op deze site te bestellen is?

Als 3e Auto in Foam zetten van onder naar boven. Met: Monello Lancia Foam Lance gevuld met Bilt-Hamber Touch-Less Snow Foam - 1000ml
Hierna afspuiten.

Als 4e de auto wassen (en velgen nogmaals) . Met Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt,
Emmer met water en Poorboys Super Slick & Wax - 473ml.
(Met wax gekozen zodat deze enigsinds bescherming heeft tijdens de rit naar de witnersport. (eind deze week)
En Emmer met schoon water om uit te spoelen.
Hierna afspuiten.

Als 5e auto drogen met Monello Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm

Ik hoor graag of ik hier nog wat aan kan verbeteren/veranderen. Zowel qua producten als qua werk wijze.
Ik moet alles nog aanschaffen.

Later dit jaar wil ik de auto ook gaan poetsen en een Coating gebruiken. Maar dat gaat voor nu te ver.

Dit is hoe ik het zou aanpakken:

1 - als je het bij de Nanolex insect remover wilt houden, dan wel de geconcentreerde versie nemen. Is per saldo goedkoper dan de RTU versie.

2 - ik zou zelf kiezen voor de Monello Non-Ferro de-ironizer. Goedkoper en werkt beter.

3 - prima, kun je weinig aan verkloten

4 - prima shampoo maar verwacht geen wonderen in de zin van weken/maanden bescherming. Ik zou eerder er voor kiezen om na het wassen (al dan niet met een gewone shampoo) om de auto na te lopen met een quick detailer zoals de Gyeon Ceramic Detailer. Deze is ook prima te gebruiken om de (toekomstige) coating te boosten.

5 - prima doek.

• Leuk
Reacties: AlexV
Dank voor je reactie!
Punt 1 moet ik nog een spuit voor kopen. (Denk dus eerst de relatief dure en dan navullen met de geconcentreerde versie)
Punt 2 ga ik opvolgen.
Punt 4 Ik verwacht idd geen wonderen, ik zal eens naar de quick detailer kijken.