• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

graag advies over polisch op zwarte opel

astra

Detailing trainee
8 dec 2011
4
47
graag zou ik willen weten welke polisch ik zou gebruiken
heb de wagen al eens gekleid en een wax over gedaan collinto 915 en perfekt
hier en daar een paar doffe plekjes gezien daarom zou ik willen herbeginnen ben in bezit van
mequiars-ultilmate compound en monello-rafifini mezzo polisch 3.5/5 gloss3/5 en heb
white polisching ccs euro foam hand applicator gekocht op aanrading van dennis
dit gebeurt met de hand maar moet ik geen finisch doen van monello of terug ineens wax er op wat te gebruiken ???

astra zei:
graag zou ik willen weten welke polisch ik zou gebruiken
heb de wagen al eens gekleid en een wax over gedaan collinto 915 en perfekt
hier en daar een paar doffe plekjes gezien daarom zou ik willen herbeginnen ben in bezit van
Meguiar's -ultilmate compound en monello-rafifini mezzo polisch 3.5/5 gloss3/5 en heb
white polisching ccs euro foam hand applicator gekocht op aanrading van dennis
dit gebeurt met de hand maar moet ik geen finisch doen van monello of terug ineens wax er op wat te gebruiken ???

Mijn god wat een breezer / msn taal 8o

Tim zei:
3. We waarderen correct Nederlands taalgebruik. Let op een juiste spelling, hoofdletters en interpunctie. Niet iedereen is hier even goed in, maar doe in ieder geval je best!

:roll

Hier alvast de correcte spelling:

Graag zou ik willen weten welk polish ik zou kunnen gebruiken.
Ik heb de wagen al eens gekleid en er een wax overheen gedaan, namelijk de Collinite 915 en deze is perfect.
Ik heb hier en daar nog wat doffe plekjes gezien en zou daarom opnieuw willen beginnen.
Ik ben in het bezit van Meguiars Ultimate Compound, Monello Raffini Mezzo polijstmiddel en op aanraden van Dennis heb ik een witte euro foam hand applicator pad gekocht.
Ik moet alles met de hand doen, maar moet ik dan geen Finale van Monello gebruiken en wat voor wax kan ik daarop op de lak gebruiken?

Sorry voor de spelling. Ik dacht dat dit niet belangrijk was, maar blijkbaar is dat wel zo?
En het advies?

Astra, zoals Nicknameless al aangaf: probeer een beetje te letten op taalgebruik (geen 'MSN-taal', interpunctie, etc.)
Het is hier geen forum voor Neerlandici, maar het maakt het lezen een stuk prettiger. ;)

Om op je vraag terug te komen: als je met de hand polijst, is Mezzo op wit mooi om resultaat te behalen.

als je met de hand polijst , is het idd genoeg om met mezzo te eindigen .

anders wordt het als je met een machine aan de slag zou gaan : dan is finale aangewezen

je ziet doffe plekjes : ben je zeker dat je alles opgepoetst hebt , het gebeurd wel vaker dat er een stukje wordt overgeslagen...

als je gaat polijsten denk ik dat je ook terug zal moeten kleien of dat je met wat extra shampoo beter de bestaande waxlaag wegpoetst

waarom wil je polijsten : staat de auto vol swirls of is het enkel om die doffe plekken weg te krijgen en is de lak eerder in goede staat ? wil je ook de hele auto polijsten of enkel die doffe plekjes ?

misschien eens uitkijken in je buurt :idee om een ander forumlid te contacteren en eens te vragen of ie eens met een dap over je lak kan gaan om te zien wat het resultaat is ? (wel oppassen : dap = besmettelijk )

het is zeker erg stil met detailen jongens,dat we dan maar een
belg in de zeik gaan nemen,erg stoer.
astra is voor het eerst op het forum,en stelt een heel normale vraag
waar nauwelijks antwoord op komt.

Ik zal vast en zeker ook wel eens een spelfout maken, maar dan kan je nog wel proberen om het in ieder geval leesbaar te houden voor een ander. Mijn reactie was ook hetzelfde geweest als ze uit een of ander gehucht in Nederland hadden gewoond. Dus belg of hollander maakt voor mij niets uit hoor. ;)

Natuurlijk weten wij hier dat je aan het begin van een zin een ......hoofdletter schrijft.

Bij mij is het meer van : dan gaat het sneller vooruit (1 r) .

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat , maar als ze bij ons hier bvb een postcode vragen in een winkel (en Antwerpen heeft wel wat "deelgemeenten" ) , dan zeg ik ook altijd "Deurne" . ( is niet om dwars te doen hoor , diegenen die hier werken en deze vragen stellen moeten dit maar weten vind ik :-b )

De laatste dagen zie ik wel vaker dat er wordt gekeken op de schrijfwijze ( en het aantal smiley's ..... ) , ik dacht net dat het Kerstmis ging worden en dat je dan wat meer moet "vergeven" ?

Maar we doen ons best ! ( moeilijk gaat ook en slechte reclame is ook reclame hé )

Af en toe heb ik toch meer moeite om bepaalde teksten hier te lezen die uit het noorden komen van Nederland maar dat zal dan wel aan mij liggen .

Rene zei:
het is zeker erg stil met detailen jongens,dat we dan maar een
belg in de zeik gaan nemen,erg stoer.
astra is voor het eerst op het forum,en stelt een heel normale vraag
waar nauwelijks antwoord op komt.

Even voor de goede orde en off-topic, het heeft niets te maken met iemand in de zeik nemen o.i.d. Maar iemand er op wijzen om een beetje te letten op interpunctie (Hoofdletter, punten en komma's), dat doen bij meer mensen en niet alleen Belgen of wat dan ook. Het gebruik er van komt gewoon de leesbaarheid van het forum ten goede en daar doen we het voor. ;)

Even voor alle duidelijkheid, astra had natuurlijk nooit kunnen
vermoeden wat zijn vraag aan reacties teweeg zou brengen.
We horen gelijk niets meer van hem. Niet zo leuk natuurlijk als
je hier voor het eerst bent. En grand scenic je hebt het netjes in
woord gebracht.